A gyárból származó titkos információk szerint az új Fiesta külsejében leginkább a Ford S-Max-re és az új Mondeora fog hasonlítani és a hamarosan debütáló Mazda 2-es B2xx nevű padlólemezére épül majd. Ez azt jelenti, hogy az autó minden dimenziójában nagyobb lesz, mint az előd, így jóval nagyobb utasteret remélhetünk, mint a most futó modell esetében. A sokat kritizált műszerfal helyett is egy teljesen új fogadja majd az utasokat. Száműzik a kemény műanyagokat, jóval fantáziadúsabb lesz majd a műszerfal és a gyár prémium szintű kialakítást ígér.
Ami a biztonságot illeti, az összes Fiestában széria lesz a két első, az oldal- és a függönylégzsákok, a vészfékasszisztens és a legutolsó fejlesztésű ESP. Ez lesz az első európai Ford modell, ami megkapja a Microsofttal közösen fejlesztett Sync rendszert is; ez azt jelenti, hogy a hifi rendszer MP3-as fájlokat is képes lejátszani, a Bluetooth-os kihangosítás pedig széria lesz az összes Fiestában.
Induláskor a vásárlók három benzines és két dízel erőforrás közül választhatnak. A benzinesek palettáját az 1,3-as, 1,6-os és az 1,8-as SCi (tehát közvetlen befecskendezéses) alkotja, míg a dízelek a már ugyancsak ismert, a Peugeot-val közösen fejlesztett 1,4-es és 1,6-os részecskeszűrővel ellátott TDCi-k lesznek. Később természetesen érkezik majd sportos ST kivitel is, mely egy közvetlen befecskendezéses, turbós 1,6 literes egység lesz, kb. 170 lóerős teljesítménnyel.
A történetnek ezzel még nincs vége, a gyár ugyanis leváltja a Fiestára épülő Fusiont is. Helyébe a B-Max fog lépni, mely jóval tágasabb és praktikusabb belső teret ígér, így a Nissan Note és a Skoda Roomster legfőbb vetélytársa lehet. A pletykák szerint egyébként a Volvo is tervezi, hogy piacra dob egy prémium szuperminit az új Fiesta B2xx platformjára.
Az új Ford Fiesta leghamarabb 2008 márciusában mutatkozhat be.