azért nagyon nem mind1, hogy milyen motorról beszélünk. Egy öreg kopott motorba kell a nagyobb W előtti számú olaj. mivel ott a kopás okozta illesztési pontatlanságokat kitölti a "vastagabb" olaj, és mivel így a kompressziót is vissza lehet nyerni vmilyen mértékben, a hidegindítás is könnyebb lesz, és mivel kopott motorról beszélünk, bejut azokra a helyekre ahova kell kisebb szivattyúzási nyomáson is. Persze van az a kopás ahol már nem segít. Egy modern motor ami a mai autókba kerül viszont nem szereti az ilyen olajokat már. Olyan illesztési pontosságok, kis hézagok vannak, ahol a "vastagabb" olaj már nem jut be.
Sokan téveszmében élnek, és a modern autókba 10W40 helyett 5W30-at raknak, merthogy az jobb. Igen, hidegben könnyebben tudja az olajszivattyú felszívni az adott olajat, viszont magas hőmérsékleten, hamarabb elveszti a viszkozitását.
A W előtti szám az olaj "téli fokozata" ami azt adja meg alacsony hőmérsékleten milyen a viszkozitása az olajnak. a W utáni szám pedig az olaj viszkozitási besorolása magas hőfokon (100 °C) a SAE szabvány szerint. Akit bővebben érdekel a téma, írjon és akkor berakok a SAE szabványról szóló táblázatot.