Author Topic: Olajcsere/olajszűrő  (Read 80489 times)

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #120 on: 2010 February 25, 14:32:29 pm »
Na pont ezek azok a dolgok amikben nem igazán hiszek. Ilyen bevonatot képez meg kerámia technológia (xado) ami szintén bevonatot képez és csökken a súrlódás, a hő meg a fogyasztás és nő az élettartam.

Persze attól, hogy én nem hiszek ezekben még lehet, hogy működik.

Én így gondolkozom: ha egy jó minőségű "sima" olajjal is elmegy az autó százezreket akkor nem költök "feleslegesen" élettartam hosszabbításra (ami ráadásul számomra nem bizonyított).

Nem akarlak lebeszélni, válassz egy 10w40-es olajat amelyik tetszik (akár szulfáthamus, kerámiás vagy sima), biztos jól fog vele futni a motor..  :icon_thumright:

(Amúgy minden motorolaj tartalmaz súrlódáscsökkentő adalékot csak nincs ilyen hangzatos marketing elnevezésük meg nem ezzel reklámozzák az olajat)

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #121 on: 2010 February 25, 19:48:00 pm »
Megkérdeztem az egyik autószerelőt szomszédomat, aki a révész transnál dolgozik. Feleslegesnek tartja a drágább olajat, hisz a MOL olajjal is több millió km megtesznek a kamionok normális olaj intervallumok esetén.
Tehát maradok a Littleb ajánlatánál.
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline poipoi

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 65
  • Segített?: +0/-0
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #122 on: 2010 April 27, 17:46:37 pm »
olajcserés kérdésem!

1989-es mk3-asba jó ideje mindig (az utóbbi 30000 km-en biztos) 15w-40 olaj került.
A kérdés: van értelme átváltani esetleg 10w40re? csak azért merült föl bennem a dolog, hogy váltok esetleg, mert ha jól olvasom itt majdnem mindenki azt használja.

hm?

Offline yogixr2i

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 231
  • Segített?: +1/-2
Re: Olajcsere/olajsz?r?
« Reply #123 on: 2010 April 27, 18:14:22 pm »
jo ott a 15w-40es olaj.szerintem. ;)
énis azt öntök bele nekem jó..... ;D
A nőknek csakis a belső értékek számítanak. Pl. klíma,füthetö bőrülés, világított piperetükör, dönthető ülés, stb...

Offline Billy Ray

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 27
  • Segített?: +0/-0
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #124 on: 2010 April 28, 06:56:09 am »
Én már 3 éve Rowe HIGHTEC FORMULA GT SAE 10W-40-et  használok
nekem bevált előbb a Daewo lanosba most az MK3-ba is ezt öntöttem:)
10.000 körül mozog az 5 liter belőle.
De itt egy link mindenki talál jó minőségű olajat magának:
http://www.rowe.hu/szintetikus.html

Offline RedFish

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 43
  • Segített?: +2/-0
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #125 on: 2010 April 28, 20:02:01 pm »
Ha engem kérdeznétek nem költenék ennyit olajra. Én 15W40-es sárga shellt használok a kicsibe. Előtte az uno-ba is ezt raktam és nagyon f"%?a. Jól bírja a hőt nem hígul mint legtöbb társa és ezáltal halkabb a motor. Az ára pedíg 4900/4L. ami nem is rossz azt hiszem de van 10W40-es is ami kb. 6500-7000Ft/4L. Persze ha én hozom a Shell nagykerből.

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #126 on: 2010 April 28, 20:52:06 pm »
Azért az, hogy 15W40-et használva csendesebb, nem jelenti azt, hogy az a legjobb a motornak..

Egy 10W40-es olaj hidegindításnál sokkal jobb kenést biztosít mint a 15W, illetve ezek többségében félszintetikus olajok, míg a 15W40-esek (kevés kivételtől eltekintve) ásványi alapú olajok. Az alapolajok közötti különbségek összes előnyével vagy hátrányával.

Ráadásul 4 liter 10W40-es Castrol-t, Valvoline-t, Q8-at vagy amit akarsz megvehetsz 5000 Forint körül és még nagykeres kapcsolat sem kell hozzá.


Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #127 on: 2010 April 28, 21:31:37 pm »
azért nagyon nem mind1, hogy milyen motorról beszélünk. Egy öreg kopott motorba kell a nagyobb W előtti számú olaj. mivel ott a kopás okozta illesztési pontatlanságokat kitölti a "vastagabb" olaj, és mivel így a kompressziót is vissza lehet nyerni vmilyen mértékben, a hidegindítás is könnyebb lesz, és mivel kopott motorról beszélünk, bejut azokra a helyekre ahova kell kisebb szivattyúzási nyomáson is. Persze van az a kopás ahol már nem segít. Egy modern motor ami a mai autókba kerül viszont nem szereti az ilyen olajokat már. Olyan illesztési pontosságok, kis hézagok vannak, ahol a "vastagabb" olaj már nem jut be.

Sokan téveszmében élnek, és a modern autókba 10W40 helyett 5W30-at raknak, merthogy az jobb. Igen, hidegben könnyebben tudja az olajszivattyú felszívni az adott olajat, viszont magas hőmérsékleten, hamarabb elveszti a viszkozitását.

A W előtti szám az olaj "téli fokozata" ami azt adja meg alacsony hőmérsékleten milyen a viszkozitása az olajnak. a W utáni szám pedig az olaj viszkozitási besorolása magas hőfokon (100 °C) a SAE szabvány szerint. Akit bővebben érdekel a téma, írjon és akkor berakok a SAE szabványról szóló táblázatot.

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #128 on: 2010 April 29, 09:00:12 am »
Egyetértünk, viszont ha a motor csak öreg (nyilván ez is bizonyos határokon belül), de nem kopott, a 10W40 használatának csak előnyei vannak (mivel manapság már nem is drágább csak pár 100 Ft-al).
Az, hogy melyik motor kopott és melyik nem... Elég szubjektív..
Lényeg, hogy ha a én autóm lenne és nem zabálná a 15W40-et mien gonolkodás nélkül 10W40-re váltanék.

Ps.: az 5W30-as olaj nem veszíti el hamarabb a viszkozitását (az alapolajtól meg egyebektől függően még tovább is megtarthatja), hanem eleve alacsonyabb viszkozitású mint a 10W40. Ezt nem kötekedésből írtam, valószínűleg Te is erre gondoltál csak nekem félreérthető volt.

Offline poipoi

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 65
  • Segített?: +0/-0
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #129 on: 2010 April 29, 09:38:45 am »
na, hasznos infók ezek még töprengek a dolgon.
direkt írtam, hogy 89-es a kocsi, tehát réginek számít a motor..
hogy mennyire kopott? tudjisten. 180ezer van benne, de nem eszi nagyon az olajat..

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #130 on: 2010 April 29, 10:41:11 am »
Littleb, igen, jól gondoltad, ahogy értettem így már biztos egyértelmű mindenkinek. Viszont egy több mint 20 éves közel 200e km-t futott motorról (főleg ha CVH vagy OHV) bőven mondhatjuk hogy kopott sajnos, nekem a 91-es 1.6 CVH-m is 15W40-el ment, mert a 10W40-et ette.



@Cincó: itt van a táblázat, kis magyarázó szöveggel együtt :)


[a csatolmány törölve]
« Last Edit: 2010 April 29, 12:22:18 pm by sUdYe »

Offline poipoi

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 65
  • Segített?: +0/-0
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #131 on: 2010 April 29, 13:54:03 pm »
Köszi, ez teljesen egyértelművé teszi a helyzetet.

Offline RedFish

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 43
  • Segített?: +2/-0
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #132 on: 2010 April 29, 19:58:57 pm »
Köszi sUdYe, hogy megmagyaráztad helyettem. Jól gondolod amit írtál. Bár ahogy elnézem nem mindenki ért velünk egyet. Ja és Littleb a "vagy amit akarsz" alatt mit értesz? Castrolt meg Q8 (????)-at rakj te a kocsidba. Ezek a Magyar piac legrosszabb olajai. Persze van aki szereti de pl a Castrol hamar megég és így elveszíti minden tulajdonságát amivel védi a motort. Ha szerinted nem így van akkor kérdezz meg egy hozzáértőt mert ezeket amiket írok egy olyan ember mondta aki 25 éve foglalkozik olajokkal. Szerintem jobban tudja mint bárki közülünk.
Üdv.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #133 on: 2010 April 29, 21:06:23 pm »
nincsmit. :) ezeket is tanulom. :) amúgy a castrol nem rossz, de vegye a hóhér annyiért, nekem most japán olaj van a gépbe, nem eszi, csendes vele, szépen jár. jah és volt kemény 5000 Ft az 5 liter.

Offline Roxin

  • A mester
  • *****
  • Posts: 435
  • Segített?: +6/-1
Re: Olajcsere/olajszűrő
« Reply #134 on: 2010 April 30, 08:34:20 am »
Nekem '92-es a gépem,és 5W40-re váltottam(MOBIL 1 ful szintetikus) előtte 10W40-t használtam(castrol).Az ok amiért váltottam mert nem eszi egyáltalán az olajat(10.000-ként 0,4l) és ez van előírva néki.