Azóta kicsit okosabb lettem, ugyanis felgyulladt egy figyelmeztető lámpa is a műszerfalom. Ismerősöm kiolvasta a hibakódot, amely P0303 volt. Ez a neten fellelhető adatok alapján: 3. hengernél gyújtáskimaradás.
Megcseréltem a 2. és 3. henger gyetyáit, a hibát akkor is a 3. hengernél írta. Ha lehúzom a 3. hengerről a pipát, akkor jól érzékelhetően megváltozik a motorhang, ha visszadugom akkor visszaáll normálishoz közelire (normálisra ugye azért nem, hiszen itt jelzi a hibát).
Ajánlották még a benzinszűrő cseréjét, illetve a benzinbe keverhető injektor-tisztító adalékot.
Hol kereshető még a hiba?
Ezekben a Fordokban úgynevezett parazita gyújtás van: a 2. és 3. henger gyertyái sorba vannak kötve az egyik szekunder tekercs két végére és egyszerre gyújtanak.
Az áramkör: trafó, kábel, gyertya, motortest, gyertya, kábel, trafó.
Ha a trafó hibás és a szekunder tekercs a 3. henger kimenete közelében húz át, akkor mindig a 3, hengerben lesz gyújtáskimaradás, hiába cseréled a gyertyát, vagy a kábelt.
Cseréld meg a 2. és 3. henger kábeleit a trafón!!!
Ha a hiba átvándorol a 2. hengerre, akkor trafóhiba.
Fontos: A pipákat még tesztelés céljából sem szabad lehúzni a gyertyákról, mert akkor a másik gyertya árama csak a trafó belsejében tud záródni és tönkremegy a trafó. Ha lehúzol egy pipát, a motortesthez kell rövidre zárni.
Hasonló okokból trafócsere esetén a gyertyákat és a kábeleket is szokták cserélni, mert ha valamelyik szakadt, tönkremegy az új trafó is.
Kábelcsere helyett esetleg elegendő, ha megméred az ellenállását és közben hajlítgatod.