amikor tanultam vezetni, nekem az oktatóm meg kért, hogy sose tekerjem ki koppanásig a kormányát, mert szervós, és a végállásokon fölöslegesen dolgozna, segítene rá.. -> nem ismerem ezt a mechanikát, de gondolom ez csak az olajos szervóknál merülhet fel, hogy a végállásban is, amikor nem tudod már hova tekerni még akkor is megy a rásegítés feleslegesen, ami fárasztja a mechanikát.. felesleges túlnyomás -> idő előtt tönkre mehetnek a tömítések stb. -én így képzelem..
egyébként igazat adok Robeenak.. amikor még friss a járgány, nincs a szervónak végálásban hangja, az csak idővel kezd jelentkezni, ahogy "ütöd-vágod" a verdát.. ezt több céges autón tapasztaltam már..
amíg nem folyik el rohamosan az olaj, mondjuk évente, félévente kell rátölteni, nem érdemes foglalkozni vele, mert húzós tétel lehet a cseréje vagy a felújíttatása -legalábbis a nagyobb autóknál.. sok múlik a szerkezeten, előfordulhat, hogy gyárilag egybe fröccsöntött alkatrész a fiestában is, ami nem nagyon szerelhető..