Author Topic: Akksi HELP!  (Read 39299 times)

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: Akksi HELP!
« Reply #75 on: 2010 January 05, 16:01:35 pm »
ha a lejátszónál matatsz előferdűl a szikra, nálam az erősítőnél volt ilyen, olyan ívet húzott ;D

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Akksi HELP!
« Reply #76 on: 2010 January 05, 20:00:30 pm »
jólvan már... ;D Rosszúl írtam, mert annyira bennem volt, hogy hülyeséget csináltam. nem test kábel volt az...

Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #77 on: 2010 January 05, 20:10:36 pm »
Sejtettem ám ;)
Az aksisaruról húztad be közvetlenül az utastérbe?
Mert ha igen akkor nem lenne jó az aksihoz a legközelebb biztizni?

[a csatolmány törölve]

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Akksi HELP!
« Reply #78 on: 2010 January 05, 20:14:24 pm »
Most már minden az aksi után van bizti.
Megijedtem én attól a fehér fűstől.
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #79 on: 2010 January 05, 20:24:42 pm »
2000 környékén kölcsönkértem egy dízel golfot.
Tulaj kötözgetett mindent a kocsiban és a biztit fölösleges hibalehetőségnek tekintette.
Miközben kiállt a kocsival az udvarra, az általad említett fehér füst majd lángok csaptak fel.
Nem kellett elvinnem a kocsit ??? És hogy örültem hogy nem nálam gyulladt ki :'(

Offline poipoi

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 65
  • Segített?: +0/-0
Re: Akksi HELP!
« Reply #80 on: 2010 January 07, 15:54:29 pm »
sziasztok!

pár hete kérdezősködtem itt akksi ügyben.
azóta kiderült, hogy akksi ÉS önindító probléma volt egyszerre a kocsiban.
előbbit újra cseréltem, utóbbit javíttattam. nem volt olcsó  ::)
viszont immáron pöccre indul...  ;D

az akksi kapcsán több boltot is ajánlottatok, végül a LESTI Akku-nál vásároltam, Kőbányán.
15500 volt a 44Ah Bosch.

[Szóval a kisautó él és virul, viszont vészesen közeledik a forgalmi lejárata és van még egy-két dolog, de ezt már más topikban...]


Köszi még egyszer a hozzászólásokat!

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #81 on: 2010 January 17, 13:34:58 pm »
Sajna jászakuval a legtöbb embernek ez a baja.
2-év gari, és azt, csak azt ki is bírja.

Persze jó lenne tudni egy töltő feszt emelt fordulaton!

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Akksi HELP!
« Reply #82 on: 2010 January 17, 18:46:13 pm »
A "nagy zene" kikészíti az akksit,ami nem hirtelen,lökésszerűen keletkező áramfelvételre van kitalálva.
A nagy basszusoknál hatalmas áramfelvétele van egy erősítőnek,és az akkumulátor cellái károsodnak.
Ha nagy zenéd van,tegyél az erősítő elé egy legalább egy 1 farados kondenzátort!Az erősítőtől,max 20 cm kábellel legyen összekötve,ugyanolyan vastagságú és anyagú legyen,mint a tápkábeled!
Akkumulátorból Varta,Bosch,Exide,Banner-az olcsóbbak közül,én ezeket venném,ilyen sorrendben :P
A Varta egész jól bírta a hifit az előző verdámban,a Bosch silver meg már 5,5 éve szolgál a fater suzukijában ;)

A normál értékek,alapban 12,2-12,5V, az autót beindítva 13,3-14,4 ig jó.
Az indítás pillanatában nem szerencsés,ha 10,6 alá megy.

Az akksiknál az indítóáram is nagyon lényeg!Egy 55AH-s nál legyen legalább 500-540A az indítóaárama!
Megéri,mert jóval könnyebben indul,hidegben is :P
« Last Edit: 2010 January 17, 18:50:15 pm by lacccus »
Minden ami autĂł hifi!:)

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #83 on: 2010 January 18, 14:46:11 pm »
Elképzelhető én tudom rosszul, de a kondi nem az erősítő közelébe kell, hogy kompenzálja a hirtelen áramszükséglet ami az erősítő tápkábelén keresztmetszet híján nem tudna átmenni a kábel ellenállása miatt!
Egyébként ez a kondizás dolog inkább dizájn és divat kérdése és nem annyira a fontosság mint inkább az üzleti érdekek indokolják.
Egyszer akinek van kedve számolja ki mekkora töltést képes egy 1-2 F-os kondi eltárolni, és hogy mekkora az az impulzus amit képes támogatni.

Ha az aksi közelébe max. 20 centire rakja a kondit akkor azt úgy gondoltad fixen kösse rá? Mert így ez esetben aksisaru levételnél okozhat meglepetést az a tárolt töltés.

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: Akksi HELP!
« Reply #84 on: 2010 January 18, 16:01:36 pm »
Nekem a zenét az egyik munkatársam csinálta, rakott be kondikat de egész kicsit a hangszorók elé azért hogy magas a közép és a mély ne szóljon bele egymás hangtartományába vagy valami hasonló, a nagy kondira azt mondta hogy nem igazán érdemes csak pénzkidobás. De viszont valaki meg esküszik rá hogy kell, kinek mi :notworthy:

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #85 on: 2010 January 18, 16:21:36 pm »
A hangszórók elé azért mert a kis frekvenciás mély hangok nem tudnak átmenni rajta, szűrő ként működik. R C szűrő ahol a C-t beépítette a kollégád az R-t meg adja a hangszóró tekercse.

Ha valaki az elektronikához ért az tudja mi pénzkidobás, ha meg a dizájnhoz akkor meg hogy mi szép és drága.
Tuttira jól mutatnak a voltmérős kondik a kocsiban, ezt nem lehet elvitatni tőlük.

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Akksi HELP!
« Reply #86 on: 2010 January 18, 18:18:43 pm »
Elképzelhet? én tudom rosszul, de a kondi nem az er?sít? közelébe kell, hogy kompenzálja a hirtelen áramszükséglet ami az er?sít? tápkábelén keresztmetszet híján nem tudna átmenni a kábel ellenállása miatt!


Ha az aksi közelébe max. 20 centire rakja a kondit akkor azt úgy gondoltad fixen kösse rá? Mert így ez esetben aksisaru levételnél okozhat meglepetést az a tárolt töltés.
Idézem magamat:
"Ha nagy zenéd van,tegyél az erősítő ELÉ egy legalább egy 1 farados kondenzátort!Az erősítőtől,max 20cm kábellel legyen összekötve,ugyanolyan vastagságú és anyagú legyen,mint a tápkábeled!"

Azt hogy kondanzátort érdemes-e elékötni,lagegyaszerűbb úgy eldönteni,hogy esetleg egy havertől kölcsönkért,vagy egy üzletből kipróbálásra elkért kondit ki kell próbálni.Sötétben,bekapcsolt lámpákkal,nagy hangerőn hajtva a cuccot-először kondi nélkül próbálni-ekkor villódzik a lámpa,ha nagy a terhelés.Majd kipróbálni kondival is. ha eltűnik a villódzás,akkor van értelme a kondinak.ha nem,akkor nincs.Rendszere válogatja.Én csak a hirtelen fellépő nagy feszültségesések miatt javasoltam,ami mindenképpen káros az akksinak.
Mostanában elég nagy viták vannak fórumokon a szükségességéről,próbálja ki,és döntse el mindenki maga,hogy javult-e ettől a rendszere.
Akksisaru levételekor okozhatnak meglepetést,és először kisütném,egy rákötött izzóval,és utána szedném le.
Minden ami autĂł hifi!:)

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #87 on: 2010 January 18, 18:39:15 pm »
Az aksik arra vannak kitalálva hogy rángassa őket az önindító 400-600 esetleg 800 amperrel!
Aki 1000W-ot meg ilyen hülyeségeket akar kicsikarni a 12-Voltos rendszerből(P=U*I vagyis I=P/U ami 80-100 A), az vagy tudatlan (és ez a többség), vagy megszállott és erősebb generátort és + aksit rak be.

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Akksi HELP!
« Reply #88 on: 2010 January 18, 18:53:10 pm »
Veled nem vitatkozom,mert te bölcsebb és mindenkinél okosabb vagy! :notworthy:
A szakmámat meg visszaadom.Az akksik pedig ezentúl 100 évig fogják bírni :P
Minden ami autĂł hifi!:)

grimmcsalad

  • Guest
Re: Akksi HELP!
« Reply #89 on: 2010 January 18, 19:04:16 pm »
Na látod ez egy profi megalapozott, tényeken alapuló döntés!
De!
Inkább!
Ne korlátozd magad!
Tudod mit! Inkább: Fogom magam és leregizem!
Minek a fizika, minek a törvények, ha van aki anélkül, és ahelyett is bármikor bárkinek tud segíteni(pénz kérdése az egész).
Mielőtt azonban az álszerénység látszatával leégetnél, azért nem ártana 1-2 számítás. Meg hogy mi a töltés, 12 volton mennyi áram mekkora teljesítményt tud milyen keresztmetszeten kiszolgálni számítható veszteség nélkül.
Ha ezeket betolod akkor ne add vissza a szakmát. De ha nem.......

Na csá!