Author Topic: Összefoglalás!  (Read 14882 times)

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Összefoglalás!
« on: 2009 February 04, 11:16:22 am »
Mielőtt új topikot nyitnál, kérlek olvasd át ezt! A nyitó résznél látjátok a tartalom jegyzéket és a hozzászólások pedig egy-egy összefoglalót tartalmaz a tartalomjegyzék alapján. Ha rákattintotok a témakörre odaugrik fórum és nem kell kikeresnetek a többi közül.
A lista folyamatosan bővülni fog, de csak azok a témakörök/topikok, amire legalább 3 hónapja nem reagált senki.
A feldolgozott témakörök nem kerülnek törlésre, csupán a topiktemetőbe kerülnek át!

Tartalomjegyzék:

001 Váltó és kuplung
002 Kipufogó
003 Matricázás
004 Lökhárító
005 Műszerfal
006 Motorolaj
007 Alvázszám
008 Üzemanyagszint-jelző
009 Motor
010 Fék
011 Gumi és felni
012 Ajtó
013 Hűtőrendszer - Fűtőrendszer
« Last Edit: 2010 June 02, 19:35:51 pm by DVZs »
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
001 Váltó és kuplung
« Reply #1 on: 2009 February 04, 11:28:22 am »
Eredeti topicok:
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » Sebváltó szimmering!
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » Seb. Váltó
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » Kattogó, pattogó kuplung
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » Lötyögő váltó

Fontos információk:
277-37-55 Csepeli márkakereskedés

Tippek:
- tengelykapcsoló pedál lenyomásakor esetenként kattogó, pattogó zaj:
a.) ha csak a pedál lenyomásakor jelentkezik: a pedálon van egy műanyag fogasléc, ami az automata kuplung bowden után állítására szolgál. Ha onnan hallod a zajt akkor ez mindössze kopott - leveszed a pedált és szétszeded majd a fogak közé fűrészelsz így kimélyíted a fogakat és megszűnhet a probléma.
b.) ha üresben nem lenyomott pedállal jelentkezik: utalhat nyeles tengely csapágyra a váltóban
c.) ha benyomott pedál esetén elhallgat: valószínű kinyomó csapágy hibája, cseréje inkább szakembert igényel.
- lötyögő, pontatlan váltó:
a.) 4 sebességes váltó: lötyögése egy kb. 15-18 cm-es húzórugó hiánya. A rugó a kulisszából kijövő rudazatra csatlakozik, egy pici műanyag (kb. 4cm) fülre. Ez könnyen letörik, lehet, hogy elhagytad! Ha rajta van ez a bizonyos fül,akkor erre csatlakozik a rugó egyik vége (ha nem kapsz ilyet sehol, akkor nézd meg egy másik autón és kis barkácsolással, laposvasból csinálj egyet.), a másik vége a nyúlványon lévő furatba van akasztva. A holtjáték másik oka lehet, hogy a kulisszánál egy karikába illeszkedő gumibetét van a műanyagon, ezek közti nagy hézag okozhat holtjátékot. Itt ne legyen semmi kotyogás!
b.) 5 sebességes váltó: a kulissza mindkét oldalában lévő pici, 3-4cm-es nyomórugó és ehhez tartozó távtartó-csúszka beragadása, megszorulása okozza. A kulissza két oldalán találsz egy-egy csavart, melyeket kihajtva megtalálod a rugókat. Ezek a rugók nyomják a két távtartót de ahhoz, hogy ezeket megleld a kulisszát szét kell szedned. A váltókart szerkezetestől, karostól le kell engedned. (beülsz a kocsiba, kibontod a porvédő gumit, a 4 db. anyát leveszed, és máris le engedhető az egész váltókar kulisszástól). Ekkor bírod szétszedni, kitakarítani, zsírozni, és a rugókat és távtartókat ellenőrizni. Fontos: figyeld meg hogyan szeded szét!!!!! A rugókat a csavarjaival (a kulissza két oldalába) csak akkor rakd a helyére, ha már a kulisszát egyébként összeraktad!
- váltóolaj:
2.8L kell bele, cseréje 2 leeresztő és 1 beöntőnyíláson keresztül történik. Cseréje opcionális, nem muszáj – adott esetben elképzelhető, hogy csendesít a váltón.
« Last Edit: 2009 February 04, 11:41:00 am by Kuti »
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
002 Kipufogó
« Reply #2 on: 2009 February 04, 12:18:45 pm »
Eredeti topic(ok):
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » Kipufogó
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » mk2 1.6D kipufogo rendszer !!

Fontos információk (2006-os adatok!):
- leömlő: 10800 Ft
- tömítőgyűrű 600 Ft
- hátsó dob: 7-8000 Ft
- leömlőtől teljes: 16000 Ft
Forrás:
www.dinamit-kipufogo.hu
www.pskipufogo.hu
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
003 Matricázás
« Reply #3 on: 2009 February 04, 12:25:05 pm »
Eredeti topic:
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » Gyári matrica készlet

Fontos információk:
Hasznos linkkel tudunk csak szolgálni, nézzetek körül:
www.ford-stripes.com
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
004 Lökhárító
« Reply #4 on: 2009 February 04, 16:27:36 pm »
Eredeti topic:
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » MK2 re MK3 as lökös ??

Kérdés:
MK2-re MK3-as lökhárító felrakható-e?

Megoldás:
Nem mert az MK2-ét 2 "nyúlvány" tartja, az MK3-é pedig már teljes kasztnihoz idomított elem. Esetleg műanyagos meg tudja csinálni az átalakítást, de ez egyéni utánajárással jár.
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
005 Műszerfal
« Reply #5 on: 2009 February 04, 16:34:45 pm »
Eredeti topic(ok):
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » Halvány műszerfalviágítás mk2-ben
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » Mk2 kilometer ora

Fontos információk:
Német nyelvű
Lengyel nyelvű

Tippek:
- Műszerfal-világítás javítása:
1 órás meló kb.
Kell: króm-szerü festék, 5 kék helyzetjelző LED.
1. Szedd szét a műszerfalat teljesen, 10 perc, pár csavar
2. Szedd ki a számlapot, a km órát fogó bajonettzár kicsit nehezen jón szét
3. Szedd le a számlapot fedő műanyagot, ezután ki tudod szedni a régi izzókat plusz az azt fedő elfakult színezőburákat
4. Az izzókat cseréld LED-re, amilyen színre akarod
5. A számlap úgy kap fényt, hogy visszatükröződő fény jut a műszerekre. A többi felületet festőszalaggal takard ki és ezt fújd be krómfestékkel.
6. Rakd össze, kész.
- Kilométeróra/Fordulatszámmérő spirál:
a.) Utólagos fordulatszámmérőhöz generátorról lehet levenni a jelet, lehet kapni olyan jeladót ami szíjtárcsához kerül, onnan pár vezeték behúzásával megoldható.
b.) Ha nem működik az óra: vedd ki a spirált vagy betett állapotban forgasd meg, ha forog (a másik vége a váltóban legyen) akkor vagy törött vagy le van nyalva a meghajtó fogaskerék
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
006 Motorolaj
« Reply #6 on: 2009 February 04, 17:17:34 pm »
Eredeti topicok:
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » mk2 1.6D motor olaj ?
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » olajcsere

Fontos információk:
- MK2 1.6 Diesel: 10W40 vagy kopottabb esetén 15W40 is lehet, 5L szűrőcserével, 4.7L szűrőcsere nélkül
- MK2 1.8 Diesel: szűrőcserével 4.5L, 4.2L szűrőcsere nélkül, 10W40
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
007 Alvázszám
« Reply #7 on: 2009 February 04, 17:41:31 pm »
Eredeti topic:
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » alvázszám

Fontos információk:
Az alvázszám a jobb első ülés és a küszöb között van az utastérben, egy fekete felpattintós műanyag takarja a padlószőnyegbe beépítve.

Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
008 Üzemanyagszint-jelző
« Reply #8 on: 2009 February 04, 17:45:53 pm »
Eredeti topic:
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » Üzemanyagtartály (nem működik a mérő)

Tippek:
Egy bronz lemez szaladgál egy feltekercselt szigeteletlen huzal ellenálláson, semmi burkolat. Az idők folyamán a bronzlemez élesre kophat és beakadhat a tekercs szálai közé. Meg kell hajlítgatni és mint az új – sajnos azonban ehhez a művelethez le kell szedni a tankot (ülés alatti lyukon nem lehet rendesen hozzáférni…

Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
009 Motor
« Reply #9 on: 2009 February 04, 18:00:34 pm »
Eredeti topic(ok):
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » 87-ES MK2 MOTORIKUS GONDOK
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » nemindul a kocsi aki tud irjon segitsen!!

Tippek:
- „Dieseles” csattogás:
1.4 CVH esetén okozója valószínűleg hidrotőke (esetleg hajtókarcsapágy). Hidrotőkét meg lehet nézni ha leveszed a szelepfedelet, a hajtókarcsapágyhoz meg az olajteknőt kell leszedni. Ha a hidrotőke a baj okozója, akkor azt csakis vezérműtengellyel együtt szabad cserélni, ha nem akarod hogy hamarosan megint csattogjon - azért célszerű ha cserélve van a hidrotőkével együtt mert a kopott vezérműtengely szintén nem nyomja elég pontosan a hidrotőkét, ami ettől hamarabb kopik, és megint csattogni fog elég hamar.
- Nem indul az autó:
a.) Feltehetően megmerted az aksi feszultsegét. Ha a motor felpörgetésekor felfénylenek a lámpák, akkor van töltés.
b.) Próbáld ki, hogy indítózáskor erősen elhalványulnak-e a lámpák. Ha igen, akkor gyenge az aksi, vagy rossz az érintkezés a saruknál.
c.) Hallasz-e kattanást az indítózáskor. Ha nem, akkor nem húz be a behúzómágnes. Tehát vagy nem kap feszültséget, vagy hibás.
d.) Ha van kattanás, akkor meg mindig lehet, hogy nem húz be eléggé a mágnes, ahhoz, hogy az indítómotornak feszültséget adjon az erre szolgáló kapcsoló. Ilyenkor szoktak finoman kalapáccsal megkoppantani a környékét, hogy megzökkenjen a mágnes.
e.) Vagy hibás az indítómotor.
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
010 Fék
« Reply #10 on: 2009 February 04, 18:12:06 pm »
Eredeti topicok:
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » MK2 féktárcsacsere
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » MK1 melegedő fék

Fontos információk:

http://hefal.hu

Tippek:
Mindennemű fékkel kapcsolatos szerelést ajánlott inkább szakemberrel csináltatni! ha mégis magad szereled a féket utána fékpróba, fékpróba, fékpróba!!!:
1. kerék leszedése
2. féknyerget le kell szedni (2 csavar rögzíti a kerékagyhoz, 17es kulcs vagy megfelelő torxkulcs kell)
3. megjáratni a dugattyút (kiveszed a betéteket, benyomod a fékpedált, kijön a dugattyú, utána valahogy visszatuszkolod, ezt megismétled még párszor
4. Ha nehezebben mozog, elképzelhető (föleg régi rendszer esetében) hogy elkoszolódott a fékfolyadék, célszerű azt is cserélni.
5. A dugattyúk visszanyomása után az első pár nyomásra teljesen beesik a fékpedál, nem lesz fékhatás.
6. A tárcsafék szerkezetét soha nem szabad lógatni a tömlőkön, mert elszakadnak tömlőben a levő szálak és később egy erőteljes fékezésnél kidurran.
7. Kalapáccsal lekell ütni a féktárcsát a tehermentesítőről vagy ha nagyon nem akar lejönni akkor csapágylehúzóval lehúzod, max 1 rögzítőcsavar szokta tartani a kerékagyhoz (bár ezt is el szokták "felejteni" visszarakni).
8. Hátsó dobfék javítása: sokkal ritkábban kell mint az első tárcsaféket, de azért ez is el tud kopni. Első ránézésre bonyolultabb is nála, de ez nem így van.
9. kerék le, kalapáccsal le kell ütni a dobot a helyéről (ha van gumikalapács akkor azzal)
10. ekkor meglátod a féket. Két íves fékpofa, egyik végén munkahenger, és a két pofát rugók tartják össze. Két meghibásodás szokott lenni: kopott fékpofa, és olajat eresztő munkahenger.
11. munkahengert csak cseréled. Felújító szett is van hozzá de az új munkahenger ára nem sokkal több és sok szívástól szabadulsz meg.
12. fékpofákat is cserélni kell ha kopottak, ha egyenetlenül koptak de nem vészes a különbség még lehet cserélgetni a pofákat, így növelhető az élettartam. A rugókra figyelni kell a szétszedésnél és az összerakásnál, szemre veszélyes!
13. kép a dobfékről:

Feltöltés alatt!
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
011 Gumi és felni
« Reply #11 on: 2009 February 04, 18:19:11 pm »
Eredeti topic:
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » Alufelni

Fontos információk:
Váltóméret számoló

Tippek:
- Az osztókör mérete: 4x108
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
012 Ajtó
« Reply #12 on: 2009 February 04, 18:25:47 pm »
Eredeti topic:
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » nemindul a kocsi aki tud irjon segitsen!!

Tippek:
- Beragadt/szétment zár esetén ajtókárpit leszedése:
kilincsnél (ha jól láttam) van egy csavar, azt mindenképp ki kéne szedni, utána onnan a műanyagot. A kapaszkodóban is nézd meg, szerintem ott is van csavar, illetve ajtó/kárpit alján esetleg, a tároló zsebet is megnézném, illetve ha kinyitod az ajtót (ami nem biztos hogy megy ilyenkor) akkor a zárszerkezet felőli oldalán lehet még csavar ami tartja a kárpitot. ha ezek megvannak, akkor csak le kell pattintani, mert egy pár patent biztos tartja. Kicsit erősebben meghúzod és lenn is van! Vissza meg csak fölpattintani, visszacsavarni és kész! Érdemes előbb azonban leszedni a külső tükör csavarjait takaró kis háromszöget is, hogy a le tudd szedni a kárpitot. Utána már tényleg csak pattintós bolhák vannak, alul kb. négy is, szóval elég jól meg kell húzni, hogy lejöjjön.
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
013 Hűtőrendszer - Fűtőrendszer
« Reply #13 on: 2009 February 04, 18:30:44 pm »
Eredeti topicok:
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » hűtés
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » fütés!!

Tippek:
- Hűtés tesztelése:
1. Járó motornál húzd le a hőgombárol a ventillátor csaktlakozóját és
kösd össze a ket vezetéket - ebből tudni fogod, hogy a ventillátor önmagában
jó-e.
2. Járasd a motort, melegítsd
3. Várd meg míg bekapcsol a hűtő ventilátor! Ha nem kapcsol akkor
hőgomba csere!
4. Ha cseréled a hőgomba oldalán ott van hogy milyen hőfokon kapcsol
be! Ugyan olyat rakjál bele vagy picivel kisebbet!
5. Ha nem megy fel a hőfok, akkor tuti termosztát (ezért nem kapcsol be
a ventillátor sem). Lehet hogy nagyon vízköves már és nem mindig tud
rendesen kinyitni, ezért nem melegszik fel!

- Hűtővíz iránya: (a példa egy 1985 xr2 1.6 k-jetronik)
A gyári bekötés a következőképpen néz ki (áramlással fordított irányban
mondom, mert úgy egyszerűbb):
- vízpumpa
- nagy cső a hűtő jobb alsó sarka fele
- ebből ágazik le egy vékony cső hátrafelé
- a motor mögött van egy "Y" elágazás; egyik ág a fűtőradiátorra felső csövére, másik pedig a hengerfejbe megy
- a radiátor alsó csövéről pedig egy jó hosszú, kanyargós cső megy a termosztátház elején levő csőcsonkra.
« Last Edit: 2009 February 04, 19:38:10 pm by Kuti »
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D