Eredeti topicok: -
Szériák fórumai » MK1-MK2 » MK2 féktárcsacsere-
Szériák fórumai » MK1-MK2 » MK1 melegedő fék
Fontos információk:http://hefal.huTippek:Mindennemű fékkel kapcsolatos szerelést ajánlott inkább szakemberrel csináltatni! ha mégis magad szereled a féket utána fékpróba, fékpróba, fékpróba!!!:
1. kerék leszedése
2. féknyerget le kell szedni (2 csavar rögzíti a kerékagyhoz, 17es kulcs vagy megfelelő torxkulcs kell)
3. megjáratni a dugattyút (kiveszed a betéteket, benyomod a fékpedált, kijön a dugattyú, utána valahogy visszatuszkolod, ezt megismétled még párszor
4. Ha nehezebben mozog, elképzelhető (föleg régi rendszer esetében) hogy elkoszolódott a fékfolyadék, célszerű azt is cserélni.
5. A dugattyúk visszanyomása után az első pár nyomásra teljesen beesik a fékpedál, nem lesz fékhatás.
6. A tárcsafék szerkezetét soha nem szabad lógatni a tömlőkön, mert elszakadnak tömlőben a levő szálak és később egy erőteljes fékezésnél kidurran.
7. Kalapáccsal lekell ütni a féktárcsát a tehermentesítőről vagy ha nagyon nem akar lejönni akkor csapágylehúzóval lehúzod, max 1 rögzítőcsavar szokta tartani a kerékagyhoz (bár ezt is el szokták "felejteni" visszarakni).
8. Hátsó dobfék javítása: sokkal ritkábban kell mint az első tárcsaféket, de azért ez is el tud kopni. Első ránézésre bonyolultabb is nála, de ez nem így van.
9. kerék le, kalapáccsal le kell ütni a dobot a helyéről (ha van gumikalapács akkor azzal)
10. ekkor meglátod a féket. Két íves fékpofa, egyik végén munkahenger, és a két pofát rugók tartják össze. Két meghibásodás szokott lenni: kopott fékpofa, és olajat eresztő munkahenger.
11. munkahengert csak cseréled. Felújító szett is van hozzá de az új munkahenger ára nem sokkal több és sok szívástól szabadulsz meg.
12. fékpofákat is cserélni kell ha kopottak, ha egyenetlenül koptak de nem vészes a különbség még lehet cserélgetni a pofákat, így növelhető az élettartam. A rugókra figyelni kell a szétszedésnél és az összerakásnál, szemre veszélyes!
13. kép a dobfékről:
Feltöltés alatt!