Sziasztok !
Új vagyok a fórumon, és a Fiesták világában (meg valamilyen szinten az autókéban is:), de életem első saját autója egy '98-as Fityesz lett, és nagyon örültem, amikor megláttam hogy létezik ez a közösség, ahol lehet kérdezősködni, így hát hozzá is látnék ;
A problémám az lenne, hogy a vízhőfok mutató műszerem a műszerfalon a piros jel alatt van, és nem mozdul, kiakadt.
A hűtővíz nem forr egyáltalán, tökéletesen működik az autó, viszont azt mondták, hogy ezáltal többet is eszik, mert hidegnek érzi a motort (Vagy fordítva ?!:)
Ez most télen városban kicsit meg is látszik, viszont amikor elhoztuk (Kaposvárról Dunaújvárosba) akkor kb. negyed tank benzinnel hazajöttem vele pályán.
Ez valószínű azért lehet, mert már beállt az üzemi hőfokra, és nem adott neki annyi naftát. (?)
Elvittem szerelőhöz, aki alaposan rám ijesztett, (és ismerős létére legombolt rólam nem kevés pénzt a semmiért így karácsony előtt).
Megnéztük a hőgombát, hátha az a baj, kimérte fázisceruzával - vagy mivel - és teljesen jó értékeket mutatott a vezetéke, rádugta laptopjára, ott is kidobta a hibát, hogy a hőfok jeladó nem működik (ezt mondtam neki én is), meg olyan értékeket mutatott a program, hogy pl. a motor -40fokos, amikor meg 'normál' volt, akkor is csalt 20 fokot kb. , mert lemérte valami infrás hőmérővel a járó motort.
Szétszedte a falat is, 'visszatekerte' kézzel a mutatóját, ami gyújtás után automatikusan visszaállt a piros alá.
Aztán a vége az lett, hogy adjam el, mert 'kompjútert' kell benne cserélni, merthogy az ad rossz jelet a műszerfalra...
A kérdésem az lenne, hogy ez tényleg ekkora baj ?