Köszönöm a véleményeket. Ezek szerint nem tartjátok szükségesnek a motorvédő lemezt. Tapasztalataim alapján én mégis fogok felrakni egyet (februárban), aztán majd megírom az uj tapasztalataimat is.
Még azt áruld el nekem, hogy a bánatba lehet megmászni egy 25 centis padkát?
Óh, hát egészen könyen...
Gyakran járok ismeretlen erdei földutakon, ott rendszeresen leér az alja, amikor belekényszerülök a kijárt kerékcsapásba, vagy vízmosásba. Ezek azonban nem okoztak még idáig gondot, mivel a földet simán legyalulja a fém. Persze azért tartok attól, mi lenne ha egy masziv sziklát vagy farönköt kapnék el. Meg a téli fagy is tudhat meglepetést okozni.
A kocsim előző tulaja is valami "erdei vándor" lehetett, vagy erdész mert volt is egy gyári, műanyag motorvédő a vason, meg a motortérzúgok tele tűlevéllel. Ezt a műanyag motorvédő lemezt le is szakítottam hamar.
A tényleges gondot a városi helyzet adta. Parkolóban rámálltak és csak úgy tudtam kiállni, hogy a jobb oldali két kerékkel átugrattam a szegélykövet és így mentem előre vagy 20 métert. Vagyis a bal két kerék a parkoló murváján, a jobb két kerék a füvön és alattam a szegélykő sor, ami kb. 10 cm magas. Az egyik helyen azonban úgy ki van mosva, taposva mind a két oldal, hogy a sebváltó leért a szegélykőre. Persze a lendület lehúzta róla és azthittem, ezzel túl is vagyok rajta, de mint írtam, letörött egy tenyérnyi hűtőborda és megrepedt a sebváltó test is.
Szóval így .. nem volt nehéz...