Author Topic: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika  (Read 30356 times)

norbert8210

  • Guest
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #45 on: 2008 August 11, 12:54:11 pm »
Köszi sdavid!!Tudjátok a probléma ott kezdődik hogy olyanok szólnak soxor akiknek fingjuk sincs róla!Nekem ilyen meg olyan is volt de szaaaaaaaaaaar na persze csak szerettél volna na mindegy.Sudye ha te a bme re jártál neked is nem hogy diagnosztikai gőrbét látni de még ábrázolni is kellett nem?Innen tudnod kellene hogy egy autó paraméter beállításai egyediek is lehetnek.nem biztos egyforma 100%ig nem?ez az oldal amit belinkeltem a tuningbox és a chiptuning közti külömbséget teszi közzé,az hogy milyen reklám szöveggel adja el más dolog.Scampi barátom mondta egyszer hogy ha úgy érzed az illatositotol is gyorsul a kocsi :-Xcsak higgye elaz ember!akkor gyorsabb.de ami tény hogy sokkal többen használják a chiptuningot mint a boxot valyon miért?tedd fel a kérdést pl.totalcarra vagy ott is olvashatsz szakértői véleményeket :-Xés utána lehet hülyeségeket írkálni mert a lényegtől eltértetek ti csak a buzi reklámot nézitek!!!Na szevasztok

Offline sdavid

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +60/-23
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #46 on: 2008 August 11, 12:56:48 pm »
nem teljesítmény növelés miatt az fix a szívóhang miatt meg a lámpánál a gázzal való játszás miatt ;)
de viszont a direkt szűrőről nem olvasol olyanokat hogy jajj de veszett jó jajj eldobom az agyamat nem eszik az utó semmit és 50Le több lett.... a szűrő majdnem hogy vesz el Le és nyomatékot de én nem veszem le mert tetszik a hangja ennyi

Pedig hivatalosan a direktszűrő ad pár % lóerőt, mivel több levegő jut a motorba. Ennyi erőval akkor rakhatnál egy ilyen CD-t a rádióba és hallgathatnád :)

A gyárak egymással most a károsanyag-kibocsátásban versenyeznek, nem pedig a lóerőben. Ezért is hegyezik ki a motort a legalacsonyabb emissziós értékre, akár a motor teljesítményének kárára. Ezen a beállításon változtat a chiptuning. Legalábbis én így tudom.

Mikor iszik több vizet a ló? (vagyis mikor fogyaszt többet? :d)
1. Ha megvan pakolva (ergó vissza van fogva), lassabban tud menni
2. a ló teljesítményét gátló súlyok eltávolítása után, gyorsabb tempóval is tud akár menni

FordTom

  • Guest
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #47 on: 2008 August 11, 13:01:33 pm »
én nem támogatom a chip tuningot se a tuning boxokat :-\ pár ismerősöm csalódott már bennük meg a reklámok is amiket lehet olvasni egy egy weblapon nem túl meggyőzőek

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #48 on: 2008 August 11, 13:06:33 pm »
Köszi sdavid!!Tudjátok a probléma ott kezdődik hogy olyanok szólnak soxor akiknek fingjuk sincs róla!Nekem ilyen meg olyan is volt de szaaaaaaaaaaar na persze csak szerettél volna na mindegy.Sudye ha te a bme re jártál neked is nem hogy diagnosztikai gőrbét látni de még ábrázolni is kellett nem?Innen tudnod kellene hogy egy autó paraméter beállításai egyediek is lehetnek.nem biztos egyforma 100%ig nem?ez az oldal amit belinkeltem a tuningbox és a chiptuning közti külömbséget teszi közzé,az hogy milyen reklám szöveggel adja el más dolog.Scampi barátom mondta egyszer hogy ha úgy érzed az illatositotol is gyorsul a kocsi :-Xcsak higgye elaz ember!akkor gyorsabb.de ami tény hogy sokkal többen használják a chiptuningot mint a boxot valyon miért?tedd fel a kérdést pl.totalcarra vagy ott is olvashatsz szakértői véleményeket :-Xés utána lehet hülyeségeket írkálni mert a lényegtől eltértetek ti csak a buzi reklámot nézitek!!!Na szevasztok

akkor kicsit félreértettél, igen kellett ábrázolni is... nekem nem igazán jött be de sokat tanultam ott... :P viszont én pont azt mondtam hogy teljesen egyedi beállítások kellenek egy autónak ezért kell az igazi az autóhoz egyedileg írt program (vagy chiptuning, nevezzük ahogy akarjuk), nem ezek az előre gyártott "univerzális" szarok. szal egy véleményen vagyunk, csak lehet nem fogalmaztam egyértelműen. az összehasonlítás jó, az oldalon ez tény, de hogy mit akarnak eladni vele azon akadtam én is fenn. :)

Offline Harlequin

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 99
  • Segített?: +4/-34
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #49 on: 2008 August 11, 13:23:56 pm »
nem teljesítmény növelés miatt az fix a szívóhang miatt meg a lámpánál a gázzal való játszás miatt ;)
de viszont a direkt szűrőről nem olvasol olyanokat hogy jajj de veszett jó jajj eldobom az agyamat nem eszik az utó semmit és 50Le több lett.... a szűrő majdnem hogy vesz el Le és nyomatékot de én nem veszem le mert tetszik a hangja ennyi

Pedig hivatalosan a direktszűrő ad pár % lóerőt,

Az elmélet és a gyakorlat között, elméletileg nincs különbség, gyakorlatilag viszont...

A direktszűrővel az a gond, hogy az is számít, hogy mekkora a páratartalom, meg pollenkoncentráció estébéestébé, szóval elhanyagolható, az a 0.2-0.7lóerő amit valójában produkál. Mire a kerékre kerül már el is veszett.

Offline Harlequin

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 99
  • Segített?: +4/-34
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #50 on: 2008 August 11, 13:26:08 pm »
Köszi sdavid!!Tudjátok a probléma ott kezdődik hogy olyanok szólnak soxor akiknek fingjuk sincs róla!Nekem ilyen meg olyan is volt de szaaaaaaaaaaar na persze csak szerettél volna na mindegy.Na szevasztok

Hát igen az ilyenek tényleg gázosak.

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #51 on: 2008 August 11, 15:30:28 pm »
Én nem azt mondom,hogy be kell dőlni minden mesének,amit a chpituningos oldalakon írnak.
De azzal sem értek egyet,aki azt vallja,hogy bármit csinálunk az autónkon,nem lesz jobb mint a gyári.
nehogy már!!
írok tényeket.
Nemrég újra lemértem az autóm gyorsulását,0-ról 100-ra(valamelyik topicban tárgyaltuk,hogy a kijelzőn hogyan lehet megjeleníteni digitálisan a ford.számot,km/órát,vízhőfokot stb...na ez alapján csináltam,és stopperrel mértem,többször,mert nagyon érdekelt,hogy mit is hozott a direktszűrő,és a sportdob.
Gyári szűrővel:16,9(tudom,nevetségesen sok,de ennyit tud az 1,3 8 szelep)Több mérés is volt:17,00;16,8;16,9.
direktszűrővel,kb 20 perc múlva mértük,szóval negyjából azonos körülmények között,és:16,00;15,8;15,8 jött ki.
Na,ezek tények,és szerintem pl gyorsulási veresnyen ez már el is döntheti a versenyt.(nem konkrétan rám,hanem általánosan értve)
ennyit jelentett nekem a direktszűrő,és a sportdob,szóval hiszek a chipben is,és vagyok annyira óvatos,hogy utánanézek a dolgoknak,mielőtt belerakatom.de szerintem kell hogy hozzon változást,egy jól belőtt chiptuning.
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline Harlequin

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 99
  • Segített?: +4/-34
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #52 on: 2008 August 11, 15:45:15 pm »
Én nem azt mondom,hogy be kell dőlni minden mesének,amit a chpituningos oldalakon írnak.
De azzal sem értek egyet,aki azt vallja,hogy bármit csinálunk az autónkon,nem lesz jobb mint a gyári.
nehogy már!!
írok tényeket.
Nemrég újra lemértem az autóm gyorsulását,0-ról 100-ra(valamelyik topicban tárgyaltuk,hogy a kijelzőn hogyan lehet megjeleníteni digitálisan a ford.számot,km/órát,vízhőfokot stb...na ez alapján csináltam,és stopperrel mértem,többször,mert nagyon érdekelt,hogy mit is hozott a direktszűrő,és a sportdob.
Gyári szűrővel:16,9(tudom,nevetségesen sok,de ennyit tud az 1,3 8 szelep)Több mérés is volt:17,00;16,8;16,9.
direktszűrővel,kb 20 perc múlva mértük,szóval negyjából azonos körülmények között,és:16,00;15,8;15,8 jött ki.
Na,ezek tények,és szerintem pl gyorsulási veresnyen ez már el is döntheti a versenyt.(nem konkrétan rám,hanem általánosan értve)
ennyit jelentett nekem a direktszűrő,és a sportdob,szóval hiszek a chipben is,és vagyok annyira óvatos,hogy utánanézek a dolgoknak,mielőtt belerakatom.de szerintem kell hogy hozzon változást,egy jól belőtt chiptuning.

Látod te is azt írod "nagyjából azonos körülmények között" . Én a direktszűrővel szkeptikus vagyok.
A chiptunyingról meg annyit, hogy nem mondom, hogy nem működik, de azt senki ne akarja már bemagyarázni, hogy kevesebb üzemanyaggal nagyobb teljesítmény érhető el! Könyörgöm, mindenki járt kémia meg fizika órára, ne nézzenek már hülyének!
Az lehetséges, hogy azonos sebességel haladva tartósan kevesebbet fogyaszt, meg azt is aláírom, hogy nő a teljesítmény... De a kettő kizárja egymást ebben biztos vagyok, és akinek a computere mást mutat, az tépje ki és egy laza mozdulattal hajítsa ki az ablakon!

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #53 on: 2008 August 11, 16:29:33 pm »
A "nagyjából azonos körülmények között"alatt azt értettem,hogy 20 perc alatt(míg az átszerelés megtörtént),nem hinném,hogy sokat változott a helyzet(széljárás,hőmérséklet,páratartalom)Szóval én azonosnak tekintem a körülményeket.
A chip lényege nem az,hogy "addjuntöbbüzemenyagotmegtöbblevegőtosztjóvan",hanem bonyolult algoritmusok alapján számítja ki az elektronika a benzin-levegő arányt.Ha ezt az arányt sikerül a legideálisabbra állítani,-és nem az emissziós értékeket nézve lerontani-akkor elvileg a minden körülmények között ideális keverék arány hozhat teljesítménynövekedést,és egyben fogysztáscsökkenést is.
Mondok egy példát:az alfa romeo,egy annyira jelentéktelennek tűnő apróságból csinált 10 lóerőt,hogy az majdnem röhelyes,de mégis igaz:A dugattyú tetején alakított ki olyan felületet,ami a keveréket,a dugattyú teljes felületén egyenletesen vezeti el a befecskendezőtől(mert normál esetben ez korántsem ideális)asszem sztöchonometrikus kialakításnak hívják.Ezáltal-mert tökéletesebb az égés-,még a fogyasztás is csökkent pár decit.
Minden ami autĂł hifi!:)

Kosmo

  • Guest
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #54 on: 2009 July 21, 18:07:17 pm »
Én el?z? kocsimba motorikusan nagyon komolyan belenyúltam(nem én szerel?), lényeg, hogy volt abban sportvezérm?tengely, csiszolt dugattyúk, nagyobb szelepek stb. utánna teljes sportrendszer leöml?kt?l kezdve, direksz?r?, chip tuning, ezek együtt 30 lovat adtak, tehát  nem kell bed?lni a nagy százalékoknak amit neten lehet olvasni. Nem egy nagy szám és költségben se érte meg!!! Na ezt azért írtam le, mert sokan szkeptikusak chippeléssel kapcsolatban, meg lehet érezni és nem tezsi tönkre kocsit...tapasztalat, igaz olyan hamar megszokod azt a 10-12 lóer? különbséget, hogy utánna szinte észrevehetetlen, de az nagyon jó dolog, hogy be lehet úgy állítani pl.:  hogy tovább lehet pörgetni motort nekem bravon 6800-8000 lett kitolva , hogy ne 3000-t?l hanem 1800-tól húzzon stb.....ez éri meg inkább, nem az a 10 lóer?.. ;)

vargagabi

  • Guest
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #55 on: 2009 August 06, 21:14:12 pm »
Sziasztok!

Én hallottam már erről ,sőt csináltam is egyet-kettőt!

Nem varázslat,csak egy kis plussz.Nyomatékosabb lesz a moci,egyes embereknél kevesebbet is eszik.A klíma által elvett teljesítményt kb pótolja,pontos számot nem tudok.

DE..... A programozásnál nagyon kell vigyázni,hogy mit tesznek rá,nem mindegy.Ha ráteszik ,utána meg kell nézni,hogy a MIL lámpa ugye ne világítson,illetve le kell ellenőrizni,hogy a motor meddig forog,ha nem oké akkor 4-4500 körül megáll.

Egyébként mennyiért csinálják???

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #56 on: 2009 August 06, 21:19:58 pm »
egy másik motorhoz való elektronika szerintem nem jó a motornak. az nem ahhoz a motorhoz való. ne akarjunk okosabbak lenni a mérnököknél akik az autót tervezték.

vargagabi

  • Guest
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #57 on: 2009 August 06, 21:23:07 pm »
Ez nem másik elektronika,hanem másik progi.

A mérnökök pedig.....hmmmm bekaphatják!!!Minden nap azzal szívunk a műhelyben amit elcsesztek!
Tőlünk várják a megoldást arra amit a nagy mérnők urak sem tudnak helyrerakni!

Offline Gyikusz

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 314
  • Segített?: +16/-0
Re: 1.4-es motorhoz 1.6-os elektronika
« Reply #58 on: 2010 February 15, 16:52:08 pm »
Hali!
1,4-es mocira feltölthető a az 1.6-os programot de nem kell várni tőle semmit  nem fogod érezni szerkezeti baja nem lesz tőle az autónak rengeteget kibirnak nekem át van progizva 50e km mentem már vele gond nélkül.Ja hozzáteszem az van különbség a két motor közöt csak nem külső szem számára.