Author Topic: 91"-ES 1.8D rezgés...  (Read 18669 times)

FordTom

  • Guest
Re: 91"-ES 1.8D rezgés...
« Reply #15 on: 2008 October 12, 09:39:38 am »
ilyen olcsó a tuningja?  :o valakinek nem kell egy benzines fiesta?  ;D

Offline Rebel

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 74
  • Segített?: +2/-0
Re: 91"-ES 1.8D rezgés...
« Reply #16 on: 2008 October 12, 10:46:27 am »
Szeva.
 
http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_zoom/Itemid,30/catid,130/

Uccsó kép. Nem egyszerű mutatvány

Hát a turbo önmagában kevés a boldogsághoz. Kell az olajhűtő, szívósor, adagoló, intercooler vezérlőelektronika stb. Kompletten szerintem kilehetne hozni 70-80 körül
Csak a turbo kb. 20-25 körül van, ha kell.

be is férnek ezek a motortérbe? :D

FordTom

  • Guest
Re: 91"-ES 1.8D rezgés...
« Reply #17 on: 2008 October 12, 11:36:08 am »
nekem nem nyitja meg  :-\

Offline sdavid

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +60/-23
Re: 91"-ES 1.8D rezgés...
« Reply #18 on: 2008 October 12, 11:44:48 am »
Elnézést az offért, de Rebel, nagyon szép az autód :)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: 91"-ES 1.8D rezgés...
« Reply #19 on: 2008 October 12, 19:39:37 pm »
Hát a turbo önmagában kevés a boldogsághoz. Kell az olajhűtő, szívósor, adagoló, intercooler vezérlőelektronika stb. Kompletten szerintem kilehetne hozni 70-80 körül
Csak a turbo kb. 20-25 körül van, ha kell.

be is férnek ezek a motortérbe? :D
Persze, hogy beférnek. Mindennek megvan a helye a blokkon. Annyira meg nem szűkös a hely a motortérben.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline Rebel

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 74
  • Segített?: +2/-0
Re: 91"-ES 1.8D rezgés...
« Reply #20 on: 2008 October 12, 20:42:03 pm »
Hellyel Nem nagyon bövelkedik a fiesta motortere.
Ha megnézed a Mondeao vagy Escort motortere nagyobb és máshogy van kialakitva.
Ha berakod a Coolert a légszérűhöz már nem viszel semmilyen csövet amin keresztül a motor levegőt kapna. Lásd Tarcsynál. Cooler és a fiesta tűzfal közt 2mm hely sincs.
A Fékszervódobot (éstartót) át kell alakitani mert nem fér be a blokk ill. a Túrbó része.
Ha jót akarsz átkell tenni az aksit a csomiba hogy ne kelljen Fabrikálni a légszűrő miatt.
Aksi alá direktszűrő ( Nem volt egyszerű mutavány.)
Escort 1.8TD+Cooler  lett berakva. Tehát az adagolónak van külön vezérlőelektronikája is.
És van különbség a két kocsi hűtő közt is. TD hütő 2x akkora mint a fiestájé.
Tehát Otthoni Fabrikálással ne álljon neki senki ilyen melónak egyedül.
Kell hozzá min. 1 jó szakember.


Hát a turbo önmagában kevés a boldogsághoz. Kell az olajhűtő, szívósor, adagoló, intercooler vezérlőelektronika stb. Kompletten szerintem kilehetne hozni 70-80 körül
Csak a turbo kb. 20-25 körül van, ha kell.

be is férnek ezek a motortérbe? :D
Persze, hogy beférnek. Mindennek megvan a helye a blokkon. Annyira meg nem szűkös a hely a motortérben.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: 91"-ES 1.8D rezgés...
« Reply #21 on: 2008 October 12, 21:05:02 pm »
A cooler a mondiba is elég neccesen lett belerakva gyárilag. Amivel tényleg szívás lehet az a hűtő cseréje. De ha nem klímás a verda akkor sztem simán bekell férjen, max kicsit faragni kell.
Ami "mókás" lehet még, a coolerhez elvezetni a levegőt. Az ugyanis a mondinál is úgy lett megoldva, h a géptetőszigetelésben alakítottak ki egy járatot ami bevezeti a menetszelet a coolerhez.
Amúgy MK2-es mondi turbója nem olyan tekervényes mint az MK1-eseké. Szóval az talán kicsit könnyebben befér (sztem a fékrásegítő szétfardása nélkül is).
Egyébként érdekes témát feszegetünk. Kiváncsi lennék mekkorát lép egy tökéletes adoptáció... ;) :-X
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 91"-ES 1.8D rezgés...
« Reply #22 on: 2008 October 12, 21:14:41 pm »
A cooler a mondiba is elég neccesen lett belerakva gyárilag. Amivel tényleg szívás lehet az a hűtő cseréje. De ha nem klímás a verda akkor sztem simán bekell férjen, max kicsit faragni kell.
Ami "mókás" lehet még, a coolerhez elvezetni a levegőt. Az ugyanis a mondinál is úgy lett megoldva, h a géptetőszigetelésben alakítottak ki egy járatot ami bevezeti a menetszelet a coolerhez.
Amúgy MK2-es mondi turbója nem olyan tekervényes mint az MK1-eseké. Szóval az talán kicsit könnyebben befér (sztem a fékrásegítő szétfardása nélkül is).
Egyébként érdekes témát feszegetünk. Kiváncsi lennék mekkorát lép egy tökéletes adoptáció... ;) :-X
el lehet gondolkozni escorton is, tudtommal ugyanaz van az 1.8 TD escortokba is. abba is van intercooleres meg nem ic-s. hasonlóan van megoldva mint a mondeoban. de az a levegő édeskevés neki sztem. ill pár TD-s ismerős szerint is. ezért géptető kivág, légbeömlő a cooler fölé, és máris rendbe van a dolog ;D

Offline Rebel

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 74
  • Segített?: +2/-0
Re: 91"-ES 1.8D rezgés...
« Reply #23 on: 2008 October 12, 21:33:14 pm »
Hát megmondom az igazat, Jó kis gép lett ez így.
Kicsit még jobb lett mint a gyári 1.8 TD, mivel a Fiesta Lendkereke könnyebb
és azt át kellett tenni mivel a váltó is más az escorton, tehát Escort blokk Fiesta váltóval.
Jó kis párosítás. És a Fiesta 1.8D 35ös rendszer helyett, átmenő 60-as sem rossz.
De elektronika is kell bele. A Blokk csere nem elég. 
Sudye most az egyszer igazad van, vmi légbeömlős megoldás kell a Coolernek, bár az
Escorton Semmiféle ilyen megoldás nem volt. De ártani nem árthat.
De aki feltalálta az escortot azt felkötném, ilyen idióta megoldást,
ahogy az a motor be van rakva nem egyszerü, Kb5-6 óra volt még kiszedtük.
Fiesta motor max 2óra alatt kint volt.

A cooler a mondiba is elég neccesen lett belerakva gyárilag. Amivel tényleg szívás lehet az a hűtő cseréje. De ha nem klímás a verda akkor sztem simán bekell férjen, max kicsit faragni kell.
Ami "mókás" lehet még, a coolerhez elvezetni a levegőt. Az ugyanis a mondinál is úgy lett megoldva, h a géptetőszigetelésben alakítottak ki egy járatot ami bevezeti a menetszelet a coolerhez.
Amúgy MK2-es mondi turbója nem olyan tekervényes mint az MK1-eseké. Szóval az talán kicsit könnyebben befér (sztem a fékrásegítő szétfardása nélkül is).
Egyébként érdekes témát feszegetünk. Kiváncsi lennék mekkorát lép egy tökéletes adoptáció... ;) :-X
el lehet gondolkozni escorton is, tudtommal ugyanaz van az 1.8 TD escortokba is. abba is van intercooleres meg nem ic-s. hasonlóan van megoldva mint a mondeoban. de az a levegő édeskevés neki sztem. ill pár TD-s ismerős szerint is. ezért géptető kivág, légbeömlő a cooler fölé, és máris rendbe van a dolog ;D

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: 91"-ES 1.8D rezgés...
« Reply #24 on: 2008 October 12, 22:09:33 pm »
Hát igen. Mondival is 2 napig szenvedtem, hogy kivegyem a motort... :-\ szidtam rendesen a ford mérnökeinek le-, illetve felmenőit... :D
Ha már tuning akkor: nemrég kaptam 1 fülest, hogy erre a mocira rálehet operálni a vw passat 1.9 pdtdi motorjának változógeometriás turbóját :-X Így már 1200rpm-nél helyreáll a turbónyomás...  :thumbsup:
Elég jókat hallottam róla szóval lehet megérné beruházni a dologra.
Mégcsak most kezdtem körbejárni a témát (mivel haldoklik a turbom :() de amint vannak fejlemények azonnal beszámolok hogy áll a projekt ;)
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: 91"-ES 1.8D rezgés...
« Reply #25 on: 2008 October 12, 22:47:50 pm »
Hát megmondom az igazat, Jó kis gép lett ez így.
Kicsit még jobb lett mint a gyári 1.8 TD, mivel a Fiesta Lendkereke könnyebb
és azt át kellett tenni mivel a váltó is más az escorton, tehát Escort blokk Fiesta váltóval.
Jó kis párosítás. És a Fiesta 1.8D 35ös rendszer helyett, átmenő 60-as sem rossz.
De elektronika is kell bele. A Blokk csere nem elég. 
Sudye most az egyszer igazad van, vmi légbeömlős megoldás kell a Coolernek, bár az
Escorton Semmiféle ilyen megoldás nem volt. De ártani nem árthat.
De aki feltalálta az escortot azt felkötném, ilyen idióta megoldást,
ahogy az a motor be van rakva nem egyszerü, Kb5-6 óra volt még kiszedtük.
Fiesta motor max 2óra alatt kint volt.
igen az escorton nem volt ilyen, hanem a motorháztető szigetelésbe volt elvezetve a levegő a coolerig, gyárilag. de egy jóbarátom megcsinálta a cooler fölé a légbeömlőt. az elég faja lett. :D

nemtom, nekem az RS moci(nagyobb mint bármelyik másik), simán ki és be ment, inkább a sallangok amik sok időt elvittek.
« Last Edit: 2008 October 12, 22:50:19 pm by sUdYe »

matska

  • Guest
Re: 91"-ES 1.8D rezgés...
« Reply #26 on: 2008 October 24, 12:27:57 pm »
Az enyém is 1.8D, az enyém is zörög. Remélem még egy darabig elzörög így túl a félmillión :) mert nincs még egy ilyen kisautó
amiben kényelmesen elfér a két méterem.

Fordulat

  • Guest
Re: 91"-ES 1.8D rezgés...
« Reply #27 on: 2009 February 12, 17:56:05 pm »
Szasztok.
Én is egy 1.8D-nek vagyok a tulajdonosa.Szomorúan olvasgattam,hogy nincs megoldás a rezgésre::( pedig engem nagyon zavar,legföképpen hidegen.Akkor iszonyat.Tényleg nincs rá megoldás?
A fogyasztása nagyon jó ,kényelmes is.A rezgést kivéve meg vagyok vele elégedve.