Author Topic: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál  (Read 33371 times)

Josee

  • Guest
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #45 on: 2009 February 03, 15:18:14 pm »
Elolvasva a topikot az az érzésem, hogy néhány tényt kéne elfogadni. Nincs örökös életartalmú motor/a legszuperebb kenőolaj is csak késlelteti a kopásokat de, az elhasználódás szükségszerűen bekövetkezik.
A lerakódás a hideggel függ össze+a motor kopásával.
Télen a kipuffogógáz is jóval több vizet tartalmaz vízgőz formájában ez köztudott, mivel maga a kartergáz is majdnemhogy kipuffogógáz így ebben is több a vízgőz, ezért kicsapódik a beöntő alján és  megáll a légszűrő alján. Minnél kopottabb a motor annál több gázt engednek át a gyűrűk robbanáskor így ennek arányában jelentkezik a barnás lerakódás kinek több, kinek kevesebb. A nagy nyomású kartergáz semmiképpen sem jelent jót, a végét járja a motor nagy valószínűséggel gyűrűzni kell, bár szerintem ott már a teljesítmény is nagyban csökken. Nem hiszem, hogy egy kis kiválás miatt ész nélkül kellene lebontatni a hengerfejet, szétszedni a motort.
A vizet kapó ásványi olaj fehéredik, emulzióvá válik. Ha a hengerfej hibás, ez látható az olajnívó pálcan. Emulzió lesz az egész kenőolajbol de sokkal feltűnőbb, hogy szennyezett lesz és elfogy a víz. Mivel a hűtőrendszerben nyomás van ez hiba esetén elég gyorsan be is következik.   
« Last Edit: 2009 February 03, 15:21:16 pm by Josee »

Offline boripityu

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 207
  • Segített?: +9/-1
  • Főni
    • A kedvenc oldalam
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #46 on: 2009 February 04, 08:42:47 am »
Hello!

A fogyasztas most ugy alakult, h mentem 300km-t, mutato alapjan kb 8l lehet a fogyi, de holnap megtankolom es kiderul. Viszont ennek most olyan 6-7 korul kene lennie telen, nem? Ahogy olvasgattam, a normalis az 5-5.5 lenne nyaron fouton, 6.5-max 7 varosban, telen meg +1-1 liter, nem?  Elolvastam kozben a Lambda szondas topicot is, szal lehet megvarom, mit mond a szerelo csutortokon, aztan max lehuzom en is a lambdat, es meglassuk. Az a vateras szonda meg meg belefer a keretbe..

Sorry, ezt a részt átugrottam anno, télen az automata szivatóval többet eszik ( főleg városban rohangálós autónak használva ) , szerintem a városon kívül 6 belül 6,5-7 jónak mondható - nálam ez a tapasztalat.

Mielőtt viszont meg lettek rajta csinálva azok a dolgok amiket az előbbiekben említettem, többet evett, zabálta az olajat, és frissen cserélt gyertya sz@rt be.

Remélem sikerül rendberakatni a kocsidat!
« Last Edit: 2009 February 04, 08:45:14 am by boripityu »
:wav:

Offline Jim

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 16
  • Segített?: +0/-0
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #47 on: 2009 February 16, 02:02:45 am »
No, tovabbi fejlemenyek...
Elvittem a szerelohoz. Azt mondta megnezi, hagyjam ott. 1 ora mulva hivott, h ranezett, taknyosak a szelepek, dzsuvas a szelepfedel, szal ha en is ugy latom jonak, kicsereli a hengerfejet. Mondom igazabol a fogyasztassal van bajom, az a takony meg nem gaz,plane,h elotte a 300km alatt eltunt a dzsuva,tiszta volt a betolto dugoja a szuronel. Mindegy, azt mondta elobb utobb ugyis behal a tomites,erdemes lenne cserelni. Szal egy 20asba fajt a hengerfejtomites-csere. Este mentem erte. Azt mondta, h jo allapotu a motor, de persze a fogyasztassal nem foglalkozott, nem dugta szgepre, mert sztem nincs is neki... Amikor rakerdeztem, mellebeszelt../persze kozben egy mondeoval szenvedett/.. Szal remelven,h jobb lesz, elhoztam. Azota 120km ment bele, jo resze varosban, rovid tavokon. Az eredmeny:
Ujra taknyos a sapka, a csoben is van egy kis cucc. kb 2800km alatt megevett 1 liter olajat, es eltunt a hutovizem. Visszatoltottem kb fel litert, jatarramma, meg mentem  vele 150m-t, es leraktam. Ugy nezem, a vizpumpam ereszti el a vizet, az oldala dzsuvas, es gozol szepen..:(((
Lehetseges, h telleg sz*r volt a hengerfejtomites, es miutan ott nem megy el a nyomas, a vizpumpa adta meg magat? Olajcsere nem volt, a regi olaj maradt benne, nem volt vizes... mennyibe fajhat manapsag egy vizpumpacsere? Vegyek ujat, v bontottat? Vigyem Cromaxba, v vigyem vissza a szerelohoz? Anyazzak, h valamit elbaxott, vagy kerjem meg, h csinalja meg ezt is jo penzert?
AAAAaaa olcso verdat akartam varosba, erre folyamatosan van vele valami...
Szerintetek tuneti kezeles volt az elozo kor, vagy szabalyszeru,h ez kovetkezik, es ha ez rendben,akkor van esely,h jo lesz?
Fogyasztasom a mutato alapjan meg mindig az egekben....  :((

nandi

  • Guest
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #48 on: 2009 February 16, 09:56:03 am »
Szerintem vidd vissza szerelőhöz, bár a nagy olajfogyasztás lehet a kopott motor miatt, vagy esetleg alul nem csöpög az olaj valahol ? Vízpumpa olyan 10-15e ft között van, ha jól emlékszem...

Offline Jim

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 16
  • Segített?: +0/-0
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #49 on: 2009 February 16, 11:18:05 am »
No, kozben tartozom egy sorryval.... Fisetas kollegaval beszelgetve tudatosult bennem, hogy ami ott a motor jobb oldalan fent van, /szembol bal oldalon a csonkok felett/ az nem a vizpumpa meg, hanem a termosztat. Mert ugye ott meg nincsen a vizpumpa ekszijtarcsaja... Szal hulyeseget beszeltem. Igy valoszinu a termosztatnal a tomitest baxta el a szerelo, azert fuj ott ki, folyik le a motor oldalara, meg gozolog, mint allat... Ez szerintem garancialis problem, szal visszaviszem holnap, v holnaputan reggel..
Olajat nem csopogtet, az alja is tiszta. Szal inkabb eleg. Ez akkor ugye nagy olajfogyasztasnak mondhato? Gyuruzes segithet? Bar egyelore nem robbantatnam szet, ha aprilisig kihuzza, onnettol ugyis motorral jarok majd....

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #50 on: 2009 February 17, 22:49:20 pm »
Nos a taknyosodás sajnos típusbetegség. Ezért nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni. Egyszerűen csak lecsapódik a pára a szelepfedélen belül és picit felhabosítja az olajat. Néha kitörlöd zspivel (kifújod az orrát  :)) és mész tovább. Anno én 150e km-t mentem vele minden gond nélkül, holott a szerelő mindig mondta, h biztos hengerfejes. Pedig nem. (persze túlzott habosodásnál már érdemes jobban megnézni.)
A vízpumpából csak újat vegyél nem olyan nagy tétel - asszem 6-7ezer HUF -, hogy földhözvágjon...

Ha a szerelő köti az ebet a karóhoz hengerfej ügyben akkor szedesd le vele a szelepfedelet ott helyben (4 db 6-os vagy 8-as csavar tartja) és nézd meg belülről. Ha csak a betöltőnyílásnál trutyis akkor no problem.

Az olajfogyasztásról pedig annyit ,h a nagykönyv szerint 1000km/1liter még elfogadható ??? :o
Sajnos én is csak megerősíteni tudom az elöttem szólókat. Kopott szimmeringek és/vagy kopott dugattyúgyűrű(k) okozhatnak nagyobb olajfogyasztást. Első körben érdemes kicserélni(tetni) a szelepszárszimmeringet, aztán, ha nem vezet eredményre akkor lehet továbbmenni...
« Last Edit: 2009 February 18, 00:33:51 am by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

FordTom

  • Guest
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #51 on: 2009 February 18, 22:27:12 pm »
1000km/liter?  :o  az széép  :read2:

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #52 on: 2009 February 19, 12:09:40 pm »
Ez egy olyan magas határérték, amit a gyárak azért adnak meg, hogy az is beleférjen, aki állandóan magas fordulaton kínozza a motort.

Normál üzemmód mellett egy nem kopott motornál max. 1-2 deci/1000km a normális.
Mk6 1.3 benzin

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Kartergáz szűrés mk3 1,1 injektorosnál
« Reply #53 on: 2009 February 19, 12:58:17 pm »
de ha azt vesszük én sokat pörgetem a kocsit magasabb fordulaton is és mégis 3000km alatt evett meg fél liter olajat. :) pedig egy 19 éves motorról beszélünk. :)