Author Topic: Alufelni ET száma  (Read 44469 times)

sztrakk9

  • Guest
Re: Alufelni ET száma
« Reply #15 on: 2008 October 21, 18:36:15 pm »
Arra jó!

RyAn

  • Guest
Re: Alufelni ET száma
« Reply #16 on: 2008 October 21, 18:49:55 pm »

Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re: Alufelni ET száma
« Reply #17 on: 2008 November 29, 22:30:48 pm »
RyAn!

Te láttad a balatoni talin a felnijeimet.
Na hát én semmit sem tudtam az ET számról, azt sem hogy létezik. Megvettem a felnit, azt néztem, hogy Fiestán volt (persze MK 6-oson az enyém meg MK3), meg hogy 4*108 akkor nekem jó.
Aztán még legalább 30.000.- forintocskám bánta a dolgot, amikor nyomtávszélesítőket gyártathattam a kocsihoz. Ugyanis a felni belső fele beleért a lengéscsillapítóba...
De ezt asszem beszéltük is!

RyAn

  • Guest
Re: Alufelni ET száma
« Reply #18 on: 2008 November 29, 22:55:13 pm »
RyAn!

Te láttad a balatoni talin a felnijeimet.
Na hát én semmit sem tudtam az ET számról, azt sem hogy létezik. Megvettem a felnit, azt néztem, hogy Fiestán volt (persze MK 6-oson az enyém meg MK3), meg hogy 4*108 akkor nekem jó.
Aztán még legalább 30.000.- forintocskám bánta a dolgot, amikor nyomtávszélesítőket gyártathattam a kocsihoz. Ugyanis a felni belső fele beleért a lengéscsillapítóba...
De ezt asszem beszéltük is!


igy jártam mk7el  ;D

igy most muterék kapják meg karácsonyra  8)

Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re: Alufelni ET száma
« Reply #19 on: 2008 November 30, 08:25:50 am »
Hinnye! :3some:

RyAn

  • Guest
Re: Alufelni ET száma
« Reply #20 on: 2008 November 30, 08:28:20 am »
1,5 - 2 centi pogácsa kéne hozzá h jó legyen  :-\

FordTom

  • Guest
Re: Alufelni ET száma
« Reply #21 on: 2008 December 30, 12:17:23 pm »
http://www.elektrony.cz/?&volba=ElKonfig&auto=fo&model=Fiesta&velikost=17&typ=typ%20GFJ

próba Mk3 fiestára! Fent lehet változtatni a modelleket és a felni méretett is! ;)

AniBaba

  • Guest
Re: Alufelni ET száma
« Reply #22 on: 2008 December 31, 23:41:52 pm »
Én felraktam a 175/70 gumikat, és bizony balra, koppig tekerve beleér a kerékdobba a gumi... (Mk3).
4*108, 5,5*13, ET49 (asszem) felnin (asszem ez a default Mk4 Escort felni, és bizony arról lett áttéve a gumi :D)

Úgyhogy óvatosan ezekkel az adatokkal: vettem nemrég sógoromnak gumit, felnire szerelve, csak az osztókört néztem...persze a tehermentesítő fél millivel volt kisebb, mint a kerékagyon!

RyAn

  • Guest
Re: Alufelni ET száma
« Reply #23 on: 2009 January 01, 18:06:13 pm »
Én felraktam a 175/70 gumikat, és bizony balra, koppig tekerve beleér a kerékdobba a gumi... (Mk3).
4*108, 5,5*13, ET49 (asszem) felnin (asszem ez a default Mk4 Escort felni, és bizony arról lett áttéve a gumi :D)

Úgyhogy óvatosan ezekkel az adatokkal: vettem nemrég sógoromnak gumit, felnire szerelve, csak az osztókört néztem...persze a tehermentesítő fél millivel volt kisebb, mint a kerékagyon!

ET49 ??? mk3ra ??? gyári mk7 ghia felni ET47 175/65 asszem és simán bele ért a gólyalábba  :-\
ugy h le is vettem mert nem volt érdekem a gumi kinyirása  :-\

AniBaba

  • Guest
Re: Alufelni ET száma
« Reply #24 on: 2009 January 02, 02:02:11 am »
Azért is írtam, hogy "asszem" ET49 :D
Reggel megnézem már pontosan mennyi, mert kíváncsi lettem.

Az biztos, hogy a régi gumikkal (először 165/70, később 155/80, de ugyanazon felnin), semmi ilyen probléma nem merült fel.

Egyébként nem ér bele az ívbe, még egyenetlen úton sem.
De ha koppig tekerem a kormányt, akkor valamihez súrlódik a gumi (kerékdob belső falára gondolok). Mindegy, tudok parkolni, nem kell butára tekergetnem a kormányt, illetve a tél miatt kézifékes is meg tudok fordulni, így nagy mértékben tudom csökkenteni a fordulókör átmérőjét is :)))
(Na jó, utóbbit nem csinálom, mert nem gyilkolom se a kocsit, se a gumit, és nem vagyok vadállat sem, de azért jól hangzik :D)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Alufelni ET száma
« Reply #25 on: 2009 January 02, 02:07:14 am »
Azért is írtam, hogy "asszem" ET49 :D
Reggel megnézem már pontosan mennyi, mert kíváncsi lettem.

Az biztos, hogy a régi gumikkal (először 165/70, később 155/80, de ugyanazon felnin), semmi ilyen probléma nem merült fel.

Egyébként nem ér bele az ívbe, még egyenetlen úton sem.
De ha koppig tekerem a kormányt, akkor valamihez súrlódik a gumi (kerékdob belső falára gondolok). Mindegy, tudok parkolni, nem kell butára tekergetnem a kormányt, illetve a tél miatt kézifékes is meg tudok fordulni, így nagy mértékben tudom csökkenteni a fordulókör átmérőjét is :)))
(Na jó, utóbbit nem csinálom, mert nem gyilkolom se a kocsit, se a gumit, és nem vagyok vadállat sem, de azért jól hangzik :D)
asszhem az mk4 escort is et41 de ez nem 100% csak majdnem :D

FordTom

  • Guest
Re: Alufelni ET száma
« Reply #26 on: 2009 January 02, 12:17:17 pm »
húha.. nekem van Escort RS felnim de csak magába próbáltam fel.. lehet hogy gumival nem lesz az igazi?  ::) Lehet hogy biztonság kedvé ért majd csináltatok pogácsákat....  :-\

AniBaba

  • Guest
Re: Alufelni ET száma
« Reply #27 on: 2009 January 06, 12:07:35 pm »
Tegnap este négykézláb mászkáltam a parkolóházban a kocsi körül.
ET41 v. ET47, nem látni tisztán. Bár Ryan-nek beleért az ET47, Süti ET41-et mondott gyári Escort felninek, úgyhogy valszeg az lesz rajta.

Igazatok volt srácok!

Offline Frequence

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 133
  • Segített?: +2/-0
Re: Alufelni ET száma
« Reply #28 on: 2009 January 14, 18:17:09 pm »
Nekem is beleér a felni amit rápróbáltam a gólyalábba...ezért az lenne  a kérdésem, hogy kb. mennyibe kerül 2cm-es nyomtávszélesítőt tőcsavarokkal együtt csináltatni? És a másik hogy a tőcsavart mennyire bonyolult kivenni és betenni helyette a hosszabbat?

Jah és ha ez így összejön, akkor már peremeztetnem kell a sárvédőket is, mert kilóg a felni a pogi miatt...nem tudja valaki hogy kb. mennyiért csinálnak 4 sárvédőt festéssel együtt?
Low & Slow...

Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re: Alufelni ET száma
« Reply #29 on: 2009 February 02, 18:51:43 pm »
HY Frequence!

Én legyártattam a pogácsákat alumíniumból, az alumíniumrúd volt 10.000.- (+munkadíj), ebből négy egyforma korongot vágattam, ebből csinált az esztergályos nyomtávszélesítőket. 17 mm vastagok, ez pont elég, így nem ér bele a sárvédőkbe sem, és a gólyalábba sem. 195-ös gumikról beszélek, amit a képen látsz. A tőcsavar helyett én legyártattam 16 db hosszú kerékanyát, ezek beérnek a tőcsavarig, így tökéletesen tudom rögzíteni a kerekeket. Rendesen tart, nem csak 2-3 menet, hanem legalább 10-15 mm vastagon.
Az anyák C45-ös acélból vannak(nem kaptam erősebbet :-X), ez kb.5.000.- anyagdíj+ az asztergamunka.
A pogácsák nem túl jók acélból, mert nehezek, feleslegesen növelnék a rugózatlan tömeget.
Nekem a pogácsák peremezve vannak, így nagy sebességnél (170-180 km/h) sem ráznak, nem ütnek, ez a perem központosítja a pogácsát a tengelyhez.
Az egész munkadíjjal kb. 35.000-40.000.- volt.
Lehet, hogy nem a legolcsóbb megoldás, de nem kellett peremeztetni a sárvédőket, és nyugodt vagyok a minőség miatt is.
Eladom őket, ha érdekel üzenj, vagy hívj: 30/3479663
Az árban megegyezünk... ;)