Uraim,
Miután donmilcsi elültette a bogarat, ma a tettek mezejére léptem. Délután fogtam magam és kiugrottam Prakti***be, megvettem a kellékeket és nekiestem a melónak. Mivel az autó fekete és hátul van csak fent már a "gyári" (sic!) piros csík, így adott volt hogy a fékdob/nyereg is piros kell legyen. A munka kész van, 1-2 képpel dokumentáltam is (csak telefon volt kéznél) - és leírnék pár tanulságot, hátha más is amatőr mint én.
1. A dolmilcsi által említett 80-as dörzspapír egy maximum 1 éves és minimális rozsdával rendelkező dobra lehet megfelelő. Nnnna, nekem nem ilyen van, úgyhogy még rozsdaoldó és drótkefe segítségével is vért izzadtam mire úgy ahogy sikerült letakarítani.
2. A rozsdaoldó jó dolog, de egyrészt türelmet igényel, másrészt a ráírt "zsírmentesítés" funkciója csapnivaló. Érdemes valami konkrétabb eszközzel küzdeni a zsír ellen, különben lesz pár elfolyás (szerencsére nem látható helyen lettek
).
3. A kis flakon festék (piros, kék és még vmilyen színben volt, konkrétan féknyereg-festék) épphogy elég volt a két dob kétszeri fújására. Pontosabban fújtam volna még én, de ő kifogyott. Szóval érdemes inkább többet venni.
4. Érdemes úgy emelni, hogy ne kelljen behúzni a kéziféket - ellenkező esetben elkerülhetetlen az alsó résznél az összefolyás, illetve nem is lehet annyira tökéletesen fújni.
5. Sok liter víz inni és esetleg egy lavór amibe néha bedugja az ember a fejét.
Nálunk épp esőre állt és majdnem szemerkélt is, de így is megizzadtam rendesen.
A fentiek lehet csak nekem tanulságok és másnak egyértelműek, de hátha. Jövő hétvégén bepróbálkozom lehet a féknyergekkel, csak kell festék hozzá - abból már jut majd a tornyok tetejének a lefújására is.
Egyik:
Másik:
Takarítva:
Fújva:
Végeredmény: