Author Topic: Mk3 1.4i gyújtás kihagyás!  (Read 33316 times)

Ryan

  • Guest
Mk3 1.4i gyújtás kihagyás!
« on: 2008 April 09, 20:09:58 pm »
szép estét mindenkinek!
Multhéten vettem zsír új gyertyákat a verdába (motorcraft) és lecseréltem azokat amik benne voltak (champion)!
következö a gondom valószinü néha kihagy a gyújtás!
beremeg a motor és van olyan is hogy felére esik az alapjárat!
hogy lehet ezt beállitani ??? ha lehet  :-\
kábeleket végig néztem semmi sérülés!
a gyertyák egyforma szinüek! fehéres :P

[a csatolmány törölve]

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Mk3 1.4i gyújtás kihagyás!
« Reply #1 on: 2008 April 10, 11:35:20 am »
Nekem a szakszervízben a hézagot a gyári 1,3 mm helyett 1,0-ra állították.
Lehet, hogy egy gyengélkedő trafónak vagy kicsit áthúzó kábelnek ez segít.
Mk6 1.3 benzin

Ryan

  • Guest
Re: Mk3 1.4i gyújtás kihagyás!
« Reply #2 on: 2008 April 10, 14:32:55 pm »
ma vissza raktam és a régivel is ezt csinálja  :angry2: :angry3: :BangHead: :argue: :angry9: :disgust:

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Mk3 1.4i gyújtás kihagyás!
« Reply #3 on: 2008 April 10, 14:57:57 pm »
 Gondolkodjunk....   :smileinbox: Akkor valamit elrontottak, vagy elmozditottak.

Nem tudom, hogy az MK4-nek milyen a vezérlése, de olyanról már hallottam, hogy a gyujtókábelek valamelyik szenzor vezetékének a közelébe kerültek és az felszedte a zavart.
Mk6 1.3 benzin

Offline scampi

  • Az öreg róka
  • ****
  • Posts: 384
  • Segített?: +14/-7
Re: Mk3 1.4i gyújtás kihagyás!
« Reply #4 on: 2008 April 10, 19:59:28 pm »
Hello!

A kábelekben - főleg a régiekben van egy vékony vezető szál ez néha belül elszakad és a szikra késve érkezik kihagy főleg ha máshol is van gyengepont :) nézd meg hogy vezetnek e rendesen, zsírtalanítsd tisztidsd - a kupakokat belülről is! - meg őket. Esetleg sötétben nyisd fel a motorteret, hátha villámlik odabent :)

üdv

Ryan

  • Guest
Re: Mk3 1.4i gyújtás kihagyás!
« Reply #5 on: 2008 April 10, 21:30:02 pm »
ma megnézte egy szaki tarcsy faterja!
ö nem gyujtásra hanem injektorra gyanakszik!
hétvégén szétkapom berakom tartalék injektorom hátha megjavul! ha nem akkor jöhet a következö szaki!
addig is levettem aksit mert valaki régebben mondta h igy ez segithet rajta  :-\
reggel kiderül mikor vissza rakom  :-[
« Last Edit: 2008 April 10, 21:38:57 pm by RyAn »

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Mk3 1.4i gyújtás kihagyás!
« Reply #6 on: 2008 April 10, 21:56:38 pm »
40km/h-nál tedd be 5.-be és padlógáz, ha rángat akkor a gyújtás a ludas. Ha lassan, de elkezd gyorsulni, akkor a gyújtással semmi gond...
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Ryan

  • Guest
Re: Mk3 1.4i gyújtás kihagyás!
« Reply #7 on: 2008 April 10, 21:58:50 pm »
40km/h-nál tedd be 5.-be és padlógáz, ha rángat akkor a gyújtás a ludas. Ha lassan, de elkezd gyorsulni, akkor a gyújtással semmi gond...
oks holnap megnézem!

Offline tarcsy

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 310
  • Segített?: +10/-1
  • prof. dr.
Re: Mk3 1.4i gyújtás kihagyás!
« Reply #8 on: 2008 April 10, 22:46:02 pm »
ma megnézte egy szaki tarcsy faterja!
ö nem gyujtásra hanem injektorra gyanakszik!
hétvégén szétkapom berakom tartalék injektorom hátha megjavul! ha nem akkor jöhet a következö szaki!
addig is levettem aksit mert valaki régebben mondta h igy ez segithet rajta  :-\
reggel kiderül mikor vissza rakom  :-[

hmm akkor nem figyeltem rendesen xD
kajak ezt mondta? :D

edl

  • Guest
Re: Mk3 1.4i gyújtás kihagyás!
« Reply #9 on: 2008 April 11, 05:27:27 am »
40km/h-nál tedd be 5.-be és padlógáz, ha rángat akkor a gyújtás a ludas. Ha lassan, de elkezd gyorsulni, akkor a gyújtással semmi gond...

Nekem is gyújtás gondom lenne, kiderült, hogy a rejtéjes megállásokat a gyújtás kimaradása okozza. A másik, hogy csak 5ezres fordulat felett akar rendessen működni...
Na ilyenkor mit kell csinálni? Elméletben ismerem a gyújtást, de gyakorlatban nem igazán.

bi22o

  • Guest
Re: Mk3 1.4i gyújtás kihagyás!
« Reply #10 on: 2008 April 11, 10:26:16 am »
40km/h-nál tedd be 5.-be és padlógáz, ha rángat akkor a gyújtás a ludas. Ha lassan, de elkezd gyorsulni, akkor a gyújtással semmi gond...

...meleg motornál...  ;)
...hidegen 100% hogy rángatni fog  :P

Offline scampi

  • Az öreg róka
  • ****
  • Posts: 384
  • Segített?: +14/-7
Re: Mk3 1.4i gyújtás kihagyás!
« Reply #11 on: 2008 April 11, 10:28:40 am »
40km/h-nál tedd be 5.-be és padlógáz, ha rángat akkor a gyújtás a ludas. Ha lassan, de elkezd gyorsulni, akkor a gyújtással semmi gond...

Nekem is gyújtás gondom lenne, kiderült, hogy a rejtéjes megállásokat a gyújtás kimaradása okozza. A másik, hogy csak 5ezres fordulat felett akar rendessen működni...
Na ilyenkor mit kell csinálni? Elméletben ismerem a gyújtást, de gyakorlatban nem igazán.

Én jeladóra gyanakodnék.

üdv

Ryan

  • Guest
Re: Mk3 1.4i gyújtás kihagyás!
« Reply #12 on: 2008 April 11, 18:12:26 pm »
40km/h-nál tedd be 5.-be és padlógáz, ha rángat akkor a gyújtás a ludas. Ha lassan, de elkezd gyorsulni, akkor a gyújtással semmi gond...

Nekem is gyújtás gondom lenne, kiderült, hogy a rejtéjes megállásokat a gyújtás kimaradása okozza. A másik, hogy csak 5ezres fordulat felett akar rendessen működni...
Na ilyenkor mit kell csinálni? Elméletben ismerem a gyújtást, de gyakorlatban nem igazán.

Én jeladóra gyanakodnék.

üdv

meik jeladóra?

Offline scampi

  • Az öreg róka
  • ****
  • Posts: 384
  • Segített?: +14/-7
Re: Mk3 1.4i gyújtás kihagyás!
« Reply #13 on: 2008 April 11, 20:58:58 pm »

[/quote]

meik jeladóra?
[/quote]

Gyújtás :)

A mágneses jeladó a főtengelyvégen. A csatik közötti ellenállásnak 200-800 ohm között kell lenni. Mérd meg ugyanezt a gyújtásmodulnál is - kövesd le a kábelt a jeladótól - nincs e szakadás ellenállás plusszban -

Az ide tartozó hivatalos :) szöveg:

Ellenőrizze a csatlakozó(ka)t: Nézze meg a csatlakozó(ka)t és ha szükséges tisztítsa meg vagy rögzítse azokat, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a csatlakozások jók.
Ellenőrizze az ellenállást:
Vegye le a gyújtást. Húzza ki a csatlakozót a mágneses jeladóból.
Mérje meg az ellenállást a mágneses jeladó tekercsének mindkét csatlakozója között. Hasonlítsa össze az előírt ellenállással.
Ellenőrizze a gyújtásmodult:
Vegye le a gyújtást. Húzza ki a csatlakozót a mágneses jeladóból és a gyújtásmodulból.
Mérje meg az ellenállást mindkét tekercs csatlakozója és a gyújtásmodul csatlakozója megfelelő pontjai között. Kisebbnek kell lenniük, mint 1 Ohm.
Ha van, ellenőrizze az árnyékolás bekötését:
Ellenőrizze a rajzon, hogy az árnyékolás csatlakozó közvetlenül a testre vagy az ECU-ra van csatlakoztva. Ha a direkt testre van csatlakoztva: Vegye le a gyújtást. Kösse ki a csatlakozót a mágneses jeladóból. Mérje meg az ellenállást az árnyékolóharisnya csatlakozópontja és a negatív akkumulátorsaru között. Kisebbnek kell lennie, mint 1 Ohm, amikor csatlakozik az ECU-hoz.: Vegye le a gyújtást. Húzza ki a csatlakozót a mágneses jeladóból és az ECU-ból. mérje meg az ellenállást az árnyékolóharisnya csatlakozópontja és a megfelelő ECU csatlakozópont között. Kisebbnek kell lennie, mint 1 Ohm. Ha nem kisebb, akkor ellenőrizze a vezetékeket.
Ellenőrizze a jeladó jelét:
Kapcsoljon egy oszcilloszkópot a gyújtásmodul jelcsatlakozójához és a testhez.Indítsa el vagy forgassa meg a motort, és hasonlítsa össze az alábbi oszcilloszkóp ábrával.

üdv

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Mk3 1.4i gyújtás kihagyás!
« Reply #14 on: 2008 April 11, 21:56:03 pm »
Az EDIS modul úgy vezérli a gyújtást, hogy a lendkeréken lévő öntési "pöcköket" figyeli egy közelítésérzékelő (ez lenne az a mágneses jeladó) és a kis elektronika a vákuum, a levegő és vízhőmérséklet alapján kiadja a jelet a trafónak.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87