Szerintem ennyire ne fújd fel a dolgot, előbb takaríts egyet, aztán menj szerelőhöz, mert az igen drága lesz.
Egyszerűen lekapod azt a légszűrőházat, 2 gumicső megy bele: az egyik elölről, a másik alulról. Egyszerűen leráncigálod, aztán kitisztítod őket. Az olajbeöntő sapkából ne csak "mosd ki a trutyit", hanem áztasd 1 órát, közben "kocogtasd" ki belőle a szennyeződést (azt nem látod mert, bele van gyógyulva) - kis koromdarabkáknak látszanak, nekem fél kiló kijött. De vehetsz is egy új sapkát, ha nem akarsz pancsolni. A légszűrőházon, a kis gumisapka alatt (a fotódon ott a legolajosabb a cumó) is van egy üreg, ami el szokott tömődni. Azt is szét tudod szedni, tisztítsd ki.
Gondolom akkor a légszűrő alatt, a karbi környéke is trutyis, azt is tisztítsd meg.
Ha már arra jársz, a csatikat befújhatod WD-vel.
Mindez persze a gyűrűtörésen nem segít, de ha ezek a dolgok kb. 10 éve voltak utoljára tisztítva, akkor talán érdemes...