Author Topic: Minden ami tuning  (Read 110998 times)

zoli

  • Guest
Re: Minden ami tuning
« Reply #15 on: 2008 March 09, 12:41:09 pm »
>>>ralis illatosító +10% teljesitménynövekedés, kb. mint a sport kábeled.
>az 50-es rendszeredröl meg csak annyit, hogy pl. ha egy 2cm átmérőjü csapon ömlik a viz és a csap végére 10 cm átméröjü csövet heggesztesz mennyivel fog több viz kerülni a kannádba ugyanannyi idő alatt? A válasz ismert ugye? A kipuffal ugyanez a helyzet annyi külömbséggel hogy (fizikából tanultuk hogy a hideg gáz nehezebb) a meleg gáz nem tud olyan intenzitással távozni a csőböl tehát van ideje lehülni, és a nehéz hideg gázt a motorod erőböl fogja kitolni a teljesitmény rovására. Namármost ami változást éreztél az a füled által hallott sportosabb hang de az nem lóerö többlet, hanem decibel.  Röviden ennyi.

Köszönöm az enyhe lehülyézést!   



(Egyébként a gyári rendszer 45-ös... ez meg 50-es... na és? Ez aztán egyáltalán nem drasztikus. :D)
 
>>>Igazán nem annak szántam , hanem jóindulatilag segíteni és a tuningolás göröngyös útjain egy picit eligazodni legjobb tudásom szerint.
>Ezt is leírtam részletesen. Amúgy tényleg nem drasztikus csak ha találomra vagdalod a csöveket és nem a motor karakterisztikájához van méretezve lehet többet ront mint használ.
>Magyarul még az is lehet hogy 1 bizonyos fordulattartományban jobb lesz, de mivan a többivel? 
Apropó hol méretted elötte és utánna a teljesitményedet. Ha ott ahol én gondolom akkor miröl beszélünk.?
Ja hittanból 5-ös voltam és mindent elhiszek.
>Mind ennek ellenére bármi kérdésed van ha tudok szivesen, és önzetlenül válaszolok rá. Vagy ha engem nem tartasz rá méltónak akkor ajánlom a következöt /zeus exhausts kipufogó-gyártó BT/ ők forma3000-be is csinálnak és a mc-laren is próbálta a redszereiket az f1-be.
« Last Edit: 2008 March 09, 12:43:37 pm by zoli »

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Minden ami tuning
« Reply #16 on: 2008 March 09, 16:17:29 pm »
ma belenéztem a motortérbe,és nézegettem,hogy hol férne el a 4-2-1 es leömlő rendszer...háát....ügyes kipufogós kell hozzá,hogy ide beszerkessze :o
de azért nem adom fel! :'(
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Minden ami tuning
« Reply #17 on: 2008 March 09, 19:15:45 pm »
ma belenéztem a motortérbe,és nézegettem,hogy hol férne el a 4-2-1 es leömlő rendszer...háát....ügyes kipufogós kell hozzá,hogy ide beszerkessze :o
de azért nem adom fel! :'(
Ne aggódj majd flexxel csinálnak neki helyet :-X
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Norby

  • Guest
Re: Minden ami tuning
« Reply #18 on: 2008 March 09, 20:15:15 pm »
Üdv.

Típusváltás miatt eladó egy speed-buster tipusú chip tuning.
1.4 TDCI és 1.4 HDI -be jó.,
A közös nyomócső hídjának a senzorára kell rádugni.Siemens vezérlés elektronikára jó!Ára baráti :20.000

adatok.

kb. 85 LE  és 25 Nm növelés.
 

sugiroli

  • Guest
Re: Minden ami tuning
« Reply #19 on: 2008 March 09, 20:30:50 pm »
MENNYÍÍÍÍÍÍÍÍ?????? :o 85le plussz??? Ezt nem gondoltad komolyan,UGYE??!!!

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: Minden ami tuning
« Reply #20 on: 2008 March 09, 20:34:22 pm »
Szerintem a tizedes vesszőcskét kifelejtette ;D
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Minden ami tuning
« Reply #21 on: 2008 March 09, 20:38:17 pm »
hehe  ;D szép is lenne  ;D

Robi

  • Guest
Re: Minden ami tuning
« Reply #22 on: 2008 March 09, 22:05:15 pm »
Zoli!

Tudom, hogy jóindulatból szántad és még szép, hogy alkalmasnak tartalak arra, hogy segíts nekem!
Teljesen igazad van, erre én is rádöbbentem egy jó ideje, hogy nem találomra kell csinálni. Sajnos arra is rádöbbentem, hogy az én tudásom még ezekhez kevés. :(
Ezekhez tényleg szakember kell, mert különben sufni lesz az egész.
Egyszer csak eljutok oda, hogy leömlőtől lesz egy összehangolt, normális rendszerem.
Bár értenék már annyit az autószereléshez, mint Viktor vagy Te!
Egyszer én is felnövök és nem csak álmokat fogok kergetni. :)

Üdv! :)

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: Minden ami tuning
« Reply #23 on: 2008 March 09, 22:39:27 pm »


adatok.

kb. 85 LE  és 25 Nm növelés.
 
[/quote]
szerintem itt a növekedést írta
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen

Norby

  • Guest
Re: Minden ami tuning
« Reply #24 on: 2008 March 09, 22:50:46 pm »
Kb. 85 lóerőt csikar ki a gépből.
 De nem is a lóerő a lényeg, hanem sokkal rugalmasabb, nyomatékosabb--alsó fordulatsz.. tart is húz.-meg felül is.

Wik

  • Guest
Re: Minden ami tuning
« Reply #25 on: 2008 March 10, 07:10:08 am »
Örülök hogy így beindult a topicom és ennyi jó hozzászólás van! A turbósításról annyit hogy azt én se szeretném, ennyire nem másznék bele! Egy 4-2-1es kipuf rendszer mennybe van kb??? Nekem is 1.3as a fityeszem! Mennyi az a ló amit reálisan ki tudok belőle hozni???

Wik

  • Guest
Re: Minden ami tuning
« Reply #26 on: 2008 March 10, 07:22:48 am »
4-2-1es rendszernél ilyen kis motornál nem félő hogy nem marad lefolytás a 4leömlő miatt és ezért hamarabb tönkremegy a motor??? Ezt egyik haverom mondta és szeretném a hozzáértők véleményét!

zoli

  • Guest
Re: Minden ami tuning
« Reply #27 on: 2008 March 10, 22:13:13 pm »
4-2-1es rendszernél ilyen kis motornál nem félő hogy nem marad lefolytás a 4leömlő miatt és ezért hamarabb tönkremegy a motor??? Ezt egyik haverom mondta és szeretném a hozzáértők véleményét!

>>>A barátod biztos a kétütemü motoroknál hallott a fojtás szórol. Jól hangzik de nem ide való.
>Ellenben annyiban igaza van ha nagyon ki van nyitva a motor akkor nagyon buta lesz alsó fordulaton, mert nem tudja megtölteni gázzal a csövet a motor. Ezért kell hozzáméretezni. Fentebb írtam hogy mijen adatok kellenek hozzá ha azokat elküldöd megadom a szükséges csőhosszokat.

Wik

  • Guest
Re: Minden ami tuning
« Reply #28 on: 2008 March 11, 06:58:42 am »
4-2-1es rendszernél ilyen kis motornál nem félő hogy nem marad lefolytás a 4leömlő miatt és ezért hamarabb tönkremegy a motor??? Ezt egyik haverom mondta és szeretném a hozzáértők véleményét!

>>>A barátod biztos a kétütemü motoroknál hallott a fojtás szórol. Jól hangzik de nem ide való.
>Ellenben annyiban igaza van ha nagyon ki van nyitva a motor akkor nagyon buta lesz alsó fordulaton, mert nem tudja megtölteni gázzal a csövet a motor. Ezért kell hozzáméretezni. Fentebb írtam hogy mijen adatok kellenek hozzá ha azokat elküldöd megadom a szükséges csőhosszokat.
Értelek! Ha megszerzem az adatokat elküldöm! Mennyibe lenne egy ilyen rendszer??? Egyébként a hengerfej tuning milyen teljesítménynövekedést eredményez? És egyátalán az mit foglal magába? Ára? Csak ennyi kérdésem van! :P

zoli

  • Guest
Re: Minden ami tuning
« Reply #29 on: 2008 March 11, 14:37:56 pm »
4-2-1es rendszernél ilyen kis motornál nem félő hogy nem marad lefolytás a 4leömlő miatt és ezért hamarabb tönkremegy a motor??? Ezt egyik haverom mondta és szeretném a hozzáértők véleményét!

>>>A barátod biztos a kétütemü motoroknál hallott a fojtás szórol. Jól hangzik de nem ide való.
>Ellenben annyiban igaza van ha nagyon ki van nyitva a motor akkor nagyon buta lesz alsó fordulaton, mert nem tudja megtölteni gázzal a csövet a motor. Ezért kell hozzáméretezni. Fentebb írtam hogy mijen adatok kellenek hozzá ha azokat elküldöd megadom a szükséges csőhosszokat.
Értelek! Ha megszerzem az adatokat elküldöm! Mennyibe lenne egy ilyen rendszer??? Egyébként a hengerfej tuning milyen teljesítménynövekedést eredményez? És egyátalán az mit foglal magába? Ára? Csak ennyi kérdésem van! :P
>>>Ha hengerfejtuningon is gondolkodsz akkor majd a változtatás utáni adatok kellenek, ahhoz kell méretezni a rendszert. Ha te magad csinálod nem drága ha más akkor 1 picit többe kerül. 
>A hengerfejtuning hoz legtöbbet a konyhára. De itt megint elértünk oda hogy neked kell eldönteni mit szeretnél / versenyautót, egy jó dinamikus utcait, vagy 1 kis kompromiszummal a kettő ötvözetét / és akkor tudunk tovább lépni.