http://www.powertuning.hu/1043-karacsonyi-ajandekotletek/315-f16-pulse-king-benzines-fogyasztascsokkento
ennek lehet ertelme?
Nemigen.
Azt írják: "Amikor a gépjármű motorját beindítjuk, a generátor kb. 14V (DC) feszültséget termel, ami a gyújtótekercsen és gyújtáselosztón keresztül eljut a gyújtógyertyákig.
Az F-16 Pulse King egy úgynevezett VCO-t tartalmaz (Voltage Controlled Oscillator), amely eszköz másodpercenként közel egymillió feszültség impulzust hoz létre. Ennek a nagyfrekvenciás jelnek köszönhetően, ami mintegy "ráül" az akkumulátor egyenfeszültségére, a gyújtótekercsre 1,5V (AC) effektív többletfeszültség kerül."
Manapság a gyújtótekercsre (trafóra) az elektronika adja az impulzust. Itt nincs szükség semmilyen feszültség emelésre. Nem jut át a komputeren, és lehet, hogy nem is tesz neki jót.
Régen, egy leromlott megszakítós gyújtásnál talán segített valamit.
Szerintem fogyasztáscsökkentésben lehetőségek:
- gázszett, ahogy MK7GHIA írta
- megnövelt guminyomás (pl. annyi, amennyi a maximális terheléshez van előírva)
- energiatakarékos gumi (2-3 deci/100km)
- kis viszkozitású motorolaj (5W30 vagy még vékonyabb)
- többféle benzin kipróbálása
- városban óra szerinti 60-as sebesség 5-ösben
- a lámpához motorfékkel kell közelíteni
- ha utcasarkon kanyarodsz, előtte szintén motorfék
- ha vízszintes úton vagy alig érezhető lejtőn forgalmi akadály várható, kigurulás üresben. (Ha vissza akarod rakni sebességbe, akkor előtte kis gázfröccs)
- kanyar és körforgalom előtt csak annyira lassulni, hogy még éppen kiadja. (ha mást nem veszélyeztetsz)
- ha egyenletesen haladsz, van egy gáztartomány, ahol az autó nem gyorsul és nem lassul. Ennek az alja kb. 1l/100km-el kevesebb, mint a teteje. (OBD műszerrel kimértem)
- az én autóm (és valószínűleg ez általános) nem veszi el teljesen a gázt, ha a motorféket 1500-nál kisebb fordulatról indítom. Ez motorfék közben is kb. 1l/óra (2l/100km) fogyasztás.
Ezért 5-ösből óra szerint 60-ról indítom a motorféketl. Ha kisebb a sebesség, akkor 4-es vagy 3-as.
Csak 1100-ig hagyom lemenni a fordulatot, mert ott megint visszajön a benzin.Ha amúgy is meg kell állni, kiveszem sebességből és nem kapcsolok lejjebb, mert az elektronika kapcsolás közben gázt ad és 1-2 másodpercig nincs motorfék. Inkább a végén gurulok és fékezek.
Csak akkor kapcsolok 2-vel lejjebb, ha feltehetően zöldre fog váltani a lámpa.
Én ezeket szoktam csinálni, nemcsak spórolásból, hanem kicsit szórakoztat is vezetés közben.
Legutóbb az 1.3 as Mk6-osom 6.2 litert fogyasztott városi (nem dugós) forgalomban.