Author Topic: Minden ami tuning  (Read 111065 times)

Offline slacee

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 37
  • Segített?: +0/-0
Re:Minden ami tuning
« Reply #210 on: 2012 April 08, 07:02:16 am »
jééé mi folyik itt :DDDDD
ja elég "gázak" a fordok pl ez i gyenge egy gép xxD :
http://www.vezess.hu/teszt/mustang_boss_302_kihozza_beloled/36298/
ha meg Európa akkor tessék itt van, ez is éppen megy csak 100-at padlógázon :))
http://www.focusrs500.com/

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re:Minden ami tuning
« Reply #211 on: 2012 April 08, 08:37:56 am »
Pityke/djbaro - hanyagoljátok a személyeskedést kérlek.
D.V.Zs.

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:Minden ami tuning
« Reply #212 on: 2012 April 08, 08:41:13 am »
töröltem a személyeskedő hozzászólásomat, egyszer van gyereknap vagy mit is ünnepelnek ma annyira  ;D
« Last Edit: 2012 April 08, 08:49:59 am by Pityke »
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
Re:Minden ami tuning
« Reply #213 on: 2012 April 08, 09:13:48 am »
hát.nem.éppen.gyereknap.volt.legutobb.1hete... ;D ;D

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:Minden ami tuning
« Reply #214 on: 2012 April 08, 09:42:55 am »
csak ha ez egy forum akkor nem tudom miért baj ha leírom a véleményemet.de nem is izgat különösebben már.minden sünbohóc beszólását nem veszem magamra.ezért is töröltem a személyeskedő hozzászólásomat.
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline Csipi

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2626
  • Segített?: +110/-7
Re:Minden ami tuning
« Reply #215 on: 2012 April 08, 09:46:17 am »
Pityke, nem baj ha leírod a véleményedet, a stílus nem mindegy ;)
ildipontbretus kukac gmail pont com

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:Minden ami tuning
« Reply #216 on: 2012 April 08, 09:50:25 am »
ti mondjátok mindent elhiszek még azt is ma van mikulás :D :D :D
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re:Minden ami tuning
« Reply #217 on: 2012 April 08, 10:25:09 am »
A csizmádat kitakarítottad? :P
D.V.Zs.

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:Minden ami tuning
« Reply #218 on: 2012 April 08, 13:45:42 pm »
A csizmádat kitakarítottad? :P

de ki ám!  :P
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:Minden ami tuning
« Reply #219 on: 2012 April 08, 13:49:36 pm »

neked milyen géped van? 1.25-es fapados benzines? ami nem megy fel a dombon csak 3-as ban? klímával meg csak 2-es ben? jah bocs a fapadosban még klíma sincs.

te már csak tudod!főleg hogy milyen autóm van! ;D
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline kdevid

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 133
  • Segített?: +1/-2
Re:Minden ami tuning
« Reply #220 on: 2012 July 02, 15:00:21 pm »
Sziasztok!

1.25 Zetec-S/Duratec DOHC EFI(75PS)

Ebbe erdemes barmifele csip/box tuningot nezni? Ami erdekes lenne, az a fogyasztas csokkentese,,,

ha erdemes akkor, esetleg ajanlat?

KOszi
A vegtelen ciklus is veget er egyszer, csak kelloen eros vas kell hozza... / Linus Torvalds /

Offline MK7GHIA

  • A mester
  • *****
  • Posts: 518
  • Segített?: +20/-2
Re:Minden ami tuning
« Reply #221 on: 2012 July 02, 17:53:04 pm »
Ha költséget akarsz csökkenteni szereltess be gáz szettet. A többi csak :) kidobott pénz. Szerintem. De majd úgyis megcáfolja valaki.
Jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon ;]

Offline kdevid

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 133
  • Segített?: +1/-2
Re:Minden ami tuning
« Reply #222 on: 2012 August 14, 11:13:31 am »
Ha költséget akarsz csökkenteni szereltess be gáz szettet. A többi csak :) kidobott pénz. Szerintem. De majd úgyis megcáfolja valaki.

http://www.powertuning.hu/1043-karacsonyi-ajandekotletek/315-f16-pulse-king-benzines-fogyasztascsokkento

ennek lehet ertelme?
A vegtelen ciklus is veget er egyszer, csak kelloen eros vas kell hozza... / Linus Torvalds /

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Minden ami tuning
« Reply #223 on: 2012 August 14, 15:48:14 pm »
http://www.powertuning.hu/1043-karacsonyi-ajandekotletek/315-f16-pulse-king-benzines-fogyasztascsokkento

ennek lehet ertelme?

Nemigen.  :)

Azt írják: "Amikor a gépjármű motorját beindítjuk, a generátor kb. 14V (DC) feszültséget termel, ami a gyújtótekercsen és gyújtáselosztón keresztül eljut a gyújtógyertyákig.
Az F-16 Pulse King egy úgynevezett VCO-t tartalmaz (Voltage Controlled Oscillator), amely eszköz másodpercenként közel egymillió feszültség impulzust hoz létre. Ennek a nagyfrekvenciás jelnek köszönhetően, ami mintegy "ráül" az akkumulátor egyenfeszültségére, a gyújtótekercsre 1,5V (AC) effektív többletfeszültség kerül."

Manapság a gyújtótekercsre (trafóra) az elektronika adja az impulzust. Itt nincs szükség semmilyen feszültség emelésre. Nem jut át a komputeren, és lehet, hogy nem is tesz neki jót.  :(
Régen, egy leromlott megszakítós gyújtásnál talán segített valamit.

Szerintem fogyasztáscsökkentésben lehetőségek:
- gázszett, ahogy MK7GHIA írta
- megnövelt guminyomás (pl. annyi, amennyi a maximális terheléshez van előírva)
- energiatakarékos gumi (2-3 deci/100km)
- kis viszkozitású motorolaj (5W30 vagy még vékonyabb)
- többféle benzin kipróbálása
- városban óra szerinti 60-as sebesség 5-ösben
- a lámpához motorfékkel kell közelíteni
- ha utcasarkon kanyarodsz, előtte szintén motorfék
- ha vízszintes úton vagy alig érezhető lejtőn forgalmi akadály várható, kigurulás üresben. (Ha vissza akarod rakni sebességbe, akkor előtte kis gázfröccs)
- kanyar és körforgalom előtt csak annyira lassulni, hogy még éppen kiadja. (ha mást nem veszélyeztetsz)
- ha egyenletesen haladsz, van egy gáztartomány, ahol az autó nem gyorsul és nem lassul. Ennek az alja kb. 1l/100km-el kevesebb, mint a teteje. (OBD műszerrel kimértem)
- az én autóm (és valószínűleg ez általános) nem veszi el teljesen a gázt, ha a motorféket 1500-nál kisebb fordulatról indítom. Ez motorfék közben is kb. 1l/óra (2l/100km) fogyasztás.
Ezért 5-ösből óra szerint 60-ról indítom a motorféketl. Ha kisebb a sebesség, akkor 4-es vagy 3-as.
Csak 1100-ig hagyom lemenni a fordulatot, mert ott megint visszajön a benzin.Ha amúgy is meg kell állni, kiveszem sebességből és nem kapcsolok lejjebb, mert az elektronika kapcsolás közben gázt ad és 1-2 másodpercig nincs motorfék. Inkább a végén gurulok és  fékezek.
Csak akkor kapcsolok 2-vel lejjebb, ha feltehetően zöldre fog váltani a lámpa.

Én ezeket szoktam csinálni, nemcsak spórolásból, hanem kicsit szórakoztat is vezetés közben.

Legutóbb az 1.3 as Mk6-osom 6.2 litert fogyasztott városi (nem dugós) forgalomban.  :)

« Last Edit: 2012 August 14, 16:09:16 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re:Minden ami tuning
« Reply #224 on: 2012 August 14, 16:16:29 pm »
- a lámpához motorfékkel kell közelíteni
- ha utcasarkon kanyarodsz, előtte szintén motorfék
- [stb]
Ezeknél azt akarod kiemelni, hogy lehetőleg minél kevesebbet veszítsünk a lendületből, ugye?
D.V.Zs.