én tervezem h rakatok bele bi-xenon projektort, igaz nem olcsó, de tökéletes vetítése lenne, nem vakítana senkit, lámpa mosó szett kb 10 eft-ból megvan, automata magasságállítást meg egy relével meg lehet oldani h bekapcsoláskor bólintson egyet a fényszóró....fakabát meg pisloghat me megvan minden(egyedül a D jelzés? búra nincs, de állítólag sok gyári szenyonos autó búráján nincs ilyen jelzés)
ezért kérdeztem h nem-e adták ki szenyonnal, mert akkor megpróbálnék szerezni olyat, de így nem próbálkozok....(mk8 búráját meg érdekes lenne beépíteni :D:D)
Tényleg kell a xenon?
Hadd szóljak a szembejövők nevében.
A fényszórók használata mindig egy kompromisszum: én látni akarok, de nem tehetem meg, hogy a szembejövő ne lásson semmit.
Az Mk6-7 Fiestának nagyon jó a tompítottja. Az a feladata, hogy tiszta időben világítson el 40 méterre és ezt simán teljesíti. Az ennél távolabbi tárgyakat nem azért nem látjuk, mert nem elég a fényerő, hanem azért mert a szabályos beállításnál már csak a földet világíthatja meg a fénykéve.
Mi történik, ha fokozzuk a fényerőt?
Mi nem látunk jobban, de a szembejövő - megfelelő időzítés esetén - simán elcsapja az út szélén bóklászó gyalogost.
"De az én Xenonom nem vakít." Nincs fényszóró mosója, nincs magasságállítója, nem a gyári izzó van a gyári reflektortestben stb..., de nem vakít.
A gyárak rengeteg kisérletet és próbát végeznek, amíg kialakítják a legkevésbé vakító optikai rendszert.
Másrészt vannak olyan helyzetek, amikor a legtökéletesebb gyári fényszóró is szembe világít.
- pl. hosszában enyhén domború úton: Ha egy egészen enyhe dombon két autó megy szembe, mindkettőnek a fényszórója felfele áll
- enyhe jobb kanyarban az a felfelé emelkedő fényterület, ami a gyalogosokat hivatott megvilágítani, éppen a szembejövő autóra mutat.
Nem mindegy, hogy ezt milyen fényerővel teszi.
Éreztétek már, hogy egy pillanatra elvakítottak, és felmerült a gondolat, hogy ha most van egy gyalogos az út szélén, akkor mehetek a börtönbe?
Én azt kérem, mindenki maradjon meg a gyári fényszórónál.