Author Topic: Mk7 első lámpa izzócsere  (Read 44268 times)

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Mk7 első lámpa izzócsere
« on: 2008 February 22, 18:45:56 pm »
Sziasztok!
szétb@sz az ideg(már bocs,a kifejezésért)!!
Tegnap este kiment a bal első tompított fényem. :(
Ma nekiláttam kicserélni az izzót,és nagyon bosszús lettem,amikor megláttam a szervízkönyvben,hogy muszály kiszedni a lámpát az izzócseréhez...hát nem röhely??
német precizitás?!
na,mindegy az ideg még csak ekkor kezdődött:a szervízkönyv leírta a lépéseket,és olyan egyszerűnek hangzott,hogy egyből el is hittem.
Teszek fel képet,és írom,hogy mit csináltam.
-első lépésként le kellett vennem a hűtőmaszkot,ezt csak ki kell pattintani
-második lépésként el kell távolítani a csavarokat...na,a 3-as,és 4 es jelű csavar,az ugye sima ügy...de a 2-es jelű...na az marhára nem!!
a szervízkönyv azt írta,hogy a csavar eltávolításához "kissé" meg kell hajlítani a lökhárító műanyagot(a képen 1 jelű)Max 1 centire.na,itt a gubanc,mert semmilyen szerszámmal nem fértem úgy hozzá,még a lökhárítót is ki kellett pattinatanom a helyéről picit,és az 1-es fület inkább befelé hajtottam,így fértem hozzá a 2-es csavarhoz,torx kuccsal(asszem 30-as méretű)
picit meg is sérült a festék,de úgy,ahogy írta a könyv,nem sikerült a csavart elérnem,muszály volt drasztikusabban csinálni:(
-utána következett a lámpa kiszedése...na ez sem egyszerű,ugyanamiatt az 1-es jelű fül miatt,mindig útban volt.
-magam felé kezdtem kihúzni a lámpát,és még picit akadt,egy belső fül miatt(5 ös),de végül kijött ;D
eltávolítottam az egy köteg vezetéket,és kezemben a lámpa,haháá!!
az izzó csere már gond nélkül zajlott,leszámítva,hogy az izzó rögzítés elég erős,ilyen rugós drótos megoldásos:(
na,mindegy közben párszor emlegettem ennek az egész kitalálójának az édesanyját,ez kötelező mindenkinek! :)aki még nem csinálta,ne ítéljen el érte,majd ő is hasonlóan fog cselekedni,ha arra kerül sor!
-A visszaszerelés természetesen fordított sorrendben,itt is csak az 1 jelű fül van útban:( :BangHead:
asszem ennyi,de utána még hátra van a fényszórómagasság állítás,mert az enyém(amit kicseréltem)magasabbra világít picit.(valószínű az izzószál,nem teljesen egyforma helyzete miatt lehet)
ezt egy csillagfejű csvarhúzóval könnyű megcsinálni,a magasságállítót könnyű megtalálni,a 3-as,és 4-es csavar közti részen van( a képen elfelejtettem bejelölni)(a motoros magasságállítás ettől független)
én úgy csináltam,hogy szembeálltam egy fallal,vízszintes betonon,és hozzáállítottam a magasságot a jobb oldalihoz.
asszem ennyi,remélem érdekelt valakit,vagy a jövőben érdekelni fog,azért írtam le!

[a csatolmány törölve]
« Last Edit: 2008 February 22, 18:48:16 pm by lacccus »
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline Pocok

  • A mester
  • *****
  • Posts: 529
  • Segített?: +45/-1
Re: Mk7 első lámpa izzócsere
« Reply #1 on: 2008 February 22, 19:02:30 pm »
hali
az első izzó cserém nekem is megvolt persze nekem nem az miatt mert kiégett volna hanem én kicseréltem őket osram cool blue nevezetüre.az egész történetben nekem az izzó vásárlás volt a legesgyszerübb.
kb fél órát szórakoztam vele mire kivettem a lámpát szerencsére nekem volt torksz kulcsom. a 2. lámpánál már nem volt gond, simán ment az egész kb 10 perc mindenestül, de ezt a müveletet én éjszaka nem ajánlom,meg azért az durva hogy ha nincsen kulcsa hozzá irány a szervíz, mert ugye nem mindenki tart otthon ilyesmit vagy esetleg nincsen olyan kézügyessége.

norbert8210

  • Guest
Re: Mk7 első lámpa izzócsere
« Reply #2 on: 2008 February 22, 19:29:02 pm »
Na b...,látom a lámpáim vesztét nekem tuti nem lett volna türelmem hozzá,kitéptem volna tövestűl vagy bevágtam volna és egy mécses bele aztán kész.remélem ha cserére szorul az pont egy talin lesz  ;D :-X,és az első program az lesz hogy időre ki tudja hamarabb kicserélni. :laugh:

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Mk7 első lámpa izzócsere
« Reply #3 on: 2008 February 22, 19:53:21 pm »
Emléxem tavaly elött az évzáró talin az srtf-sek is ezzel szívtak nem kicsit a kecskeméti talin. :-X
Pedig voltunk ott egy páran :P Ha az emlékezetem nem csal volt aki hasonlóan gondolkodott mint Te Norbi  :laugh: hál'istennek visszatudtuk fogni. Mindenesetre a dohánygyártók örültek az esetnek mert mindenki elszívott vagy 6 cigit a lámpacsere alatt. Ráadásul nem volt meleg az idő.... :-X
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Mk7 első lámpa izzócsere
« Reply #4 on: 2008 February 22, 21:05:50 pm »
akkor mostmár megnyugodtam,hogy értitek,miért voltam olyan ideges! :-X
  nem vagyok egy műszaki analfabéta,meg mindenféle szerszámot összeszedtem már az évek során,de azért az a lámpakiszedés ez röhely!hogy miért ilyenre tervezték??!! ???
Amúgy lehet hogy az mk 6-osok,szerencsésebbek,mert azoknak nincs ott az az 1-es jelű lökhárító fül,végül is az okozza a legtöbb problémát >:(
nekem amúgy az mk6 sokkal jobban tetszik,pont emiatt,hogy a hűtőrácsa olyan szép,hogy egész a lámpáig ér,és nem szakítja meg,holmi idióta,felesleges fül!
De sajna már csak mk7 jutott nekem :'(
Minden ami autĂł hifi!:)

Ryan

  • Guest
Re: Mk7 első lámpa izzócsere
« Reply #5 on: 2008 February 22, 23:03:43 pm »
vegyél elöre tuning mk6 lököst :P  :-X

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Mk7 első lámpa izzócsere
« Reply #6 on: 2008 February 23, 16:22:21 pm »
Jó ötlet! :D
majd egy tali alkalmával összehasonlítjuk az mk6-mk7-et ilyen szempontból,és meglátom! ;D
Minden ami autĂł hifi!:)

Ryan

  • Guest
Re: Mk7 első lámpa izzócsere
« Reply #7 on: 2008 February 23, 21:43:11 pm »
Jó ötlet! :D
majd egy tali alkalmával összehasonlítjuk az mk6-mk7-et ilyen szempontból,és meglátom! ;D

ugyan az csak hütörács más és nincs az a pöcök  :P

Offline Xerxes

  • Xerxes, A Tiszteletbeli
  • *****
  • Posts: 327
  • Segített?: +8/-1
Re: Mk7 első lámpa izzócsere
« Reply #8 on: 2008 February 24, 10:42:35 am »
Kösz az infót,de ne legyen rá szükségem! :) Javítsatok ki,de a jobb oldali lámpának alapból nem magassabra kell világítani?

Offline Csiga3

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 48
  • Segített?: +1/-0
Re: Mk7 első lámpa izzócsere
« Reply #9 on: 2008 February 24, 13:27:55 pm »
Nem csak a jobb oldalinak.
Minkét lámpa jobb oldala kicsit felfelé világít, pont azért, hogy az út szélét jobban megvilágítsa.
Ezt úgy tudod leellenőrizni, hogy jól van beállítva, oda kell álni a garázsajtó elé 1m-re és minkét lámpa képe a jobb oldalon 30'-os szögben feljebb világít.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Mk7 első lámpa izzócsere
« Reply #10 on: 2008 February 24, 13:45:23 pm »
meg a jobb oldalinak picit magasabbra is kell mint a baloldalinak, ugyanis az útpadkát nagyobb távon kell belátni a kresz és a biztonság miatt.

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Mk7 első lámpa izzócsere
« Reply #11 on: 2008 April 19, 18:38:20 pm »
Na,ma újra izzócserém volt :BangHead:
Tegnap este kiment a másik oldali izzó is. (várható volt)
Vettem ma reggel Osram Cool Blue +20%os izzókat,és így mindkét lámpát ki kellett szednem,hogy egyforma legyen a kettő,és újra a leírt procedúra várt rám :-X
Amiért újra írok:Van valakinek tapasztalata az Osram Cool Blue izzókról?elsősorban élettartam szempontjából érdekelne.
amit észrevettem:fehérebbet világít a hagyományosnál,és erősebb fényű,pedig wattra ugyanannyi,mint a gyári.azt mondta az osram márkaboltos fószer,hogy a nagyobb fényerőt,az izzószál megfeszítésével érik el,így a wattszám nem nő,és ezért nem melegszik jobban(nem bántja a műanyag foncsort)
De említette,hogy emiatt rövidebb az élettartama.De hogy mennyivel??
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline Pocok

  • A mester
  • *****
  • Posts: 529
  • Segített?: +45/-1
Re: Mk7 első lámpa izzócsere
« Reply #12 on: 2008 April 20, 01:39:16 am »
Hali
nekem is cool blue volt a kocsiban én nagyon megvoltam vele elégedve, de időközben xenonra váltottam.az élettartamáról nem tudok semmit,viszont sokkal jobb fénye van sötétben mint a hagyományosnak ,gondolom te is észrevetted. azt viszont nem hinném hogy sokkal rövidebb élettartama van mint egy hagyományos izzónak.Én ajánlom melléa helyzetjelzőket is cool blue az is... nekem legalábbis az volt bent

Amadeusboy

  • Guest
Re: Mk7 első lámpa izzócsere
« Reply #13 on: 2008 April 20, 06:27:36 am »
Na,ma újra izzócserém volt :BangHead:
Tegnap este kiment a másik oldali izzó is. (várható volt)
Vettem ma reggel Osram Cool Blue +20%os izzókat,és így mindkét lámpát ki kellett szednem,hogy egyforma legyen a kettő,és újra a leírt procedúra várt rám :-X
Amiért újra írok:Van valakinek tapasztalata az Osram Cool Blue izzókról?elsősorban élettartam szempontjából érdekelne.
amit észrevettem:fehérebbet világít a hagyományosnál,és erősebb fényű,pedig wattra ugyanannyi,mint a gyári.azt mondta az osram márkaboltos fószer,hogy a nagyobb fényerőt,az izzószál megfeszítésével érik el,így a wattszám nem nő,és ezért nem melegszik jobban(nem bántja a műanyag foncsort)
De említette,hogy emiatt rövidebb az élettartama.De hogy mennyivel??

Az én teknőmben is Osram Cool Blue van bent...kb6 hónapja tettem bele és eddig még bírta...Remélem megtartja ezt a jó szokását.

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Mk7 első lámpa izzócsere
« Reply #14 on: 2008 April 20, 10:14:03 am »
Ok,megnyugodtam! :)
Sajnos nem volt alkalmam kipróbálni sötétben még...talán majd ma este ;)
De azt már én is észrevettem,a beszerelésnél,hogy sokkal fehérebb a fénye,mint a hagyományos,gyárinak(mellesleg az is osram)
Minden ami autĂł hifi!:)