Próbáltál már 50km/órás tempónál ajtót kinyitni? Na már ott is dolgozik a fizika:)
már 1 km/h-nál is dolgozik. De nem mindegy hogy mennyire számít menettulajdonságokban.
No úgy látom mindenkit érdekel a téma
A szárnynak tudtommal igenkeves haszna van a mindennapi életben. Az arra jó, ha valakinek nincs pénze drága nagysebességre készített gumit venni akkor egyszer?en feltesz egy szárnyat és máris többel tud menni picivel mint amire készült az a gumi, mert jobban leszorítja a az autó seggét. Egyébként tök felesleges, s?t csak rontja az autó aerodinamikáját.
nem feltétlen rontja, egy jól beállított szárny egyáltalán nem rontja sőt... lásd F1, vagy escort cosworth, subaru impereza, stb...
viszont az átlag dizájn szárnyakra tényleg igaz hogy rontják az aerodinamikát.
A rallysprtban sem 200akkal száguldoznak mégis vasalódeszka méretű szárnyak vannak
nem mindenhol száguldoznak 200-al
de általában 100 fölött mennek.
A szárnyak aerodinamikai tulajdonságokat befolyásoló szerepe mérvadóan nagy sebességnél vagy extrém kanyarhelyzetekben jelentkezik (szintén magas sebességnél). De kihangsúlyozom, csak a JÓL BEÁLLÍTOTT SZÁRNY javít. Az összes többi csak ront az aerodinamikán, csak plusz súly.
Szerk.: TE IS!!!!