Így van. Persze mindenhonnan ezt látja az ember (filmek, játékok, tuningboltok stb.), de ilyen kiskategóriánál semmi jelentősége csökkenteni a felépítmény súlyát. A nagy "dögöknél" teljesen más a helyzet.
Menj ki egy igazi gyorsulási versenyre. Látni fogod, hogy a "nagyok" hogyan csinálják. Aztán elleshetsz néhány dolgot. Vannak sokan akik csak a versenyre "kapják szét a verdát". Náluk legtöbbször csak a hátsó üléssor "hiányzik", no meg a belsőkárpitok. Vannak elvetemültek akik viszont szó szerint kibelezik a kedvencüket. No meg persze az elmaradhatatlan "félszem"
persze az nem a súlycsökkentés miatt, hanem, hogy kapjon frisslevegőt a gép
Nade, hogy a témához is szóljak. Ha a csomagtérajtóból kiszeded az ablaktörlőt akkor nyerhetsz úgy kb 1,5-2kg-ot. A felesleges(nek ítélt) dolgokat szedd ki a kocsiból. Gondolok itt: pótkerék (kb-10kg), emelő(kb-2kg), kerékkulcs(a gyári kb félkiló), mélyláda(3kg-50kg), erősítő(félkiló-5kiló), esetleg szerszámosláda. Ha nagyon ráakarsz állni a dologra akkor lelehet faragni akár 100kg-ot is. Esetleg, ha van karosszériás ismerősöd akkor Ő is besegíthet itt-ott a nagyflexxel(ez nem vicc!!! vannak felesleges vasak minden autóban). A csomagtartóban levő kárpitokat/műanyagokat is hajítsd ki. a Kerékjáratoknál szokott lenni iparivatta hangszigetelésnek. Elvileg cask felesleges súly.
Aztán. Ha mégjobban belemélyedsz, akkor a belsőkárpit alatt is van egy iparivattaréteg. Itt a hangszigetelésen kívül hőszigetelő funkciót is ellát. Mondjuk nyárra kivehető ez is - van vagy 10kg.
A műszerfalban tudok egy vas merevítőről ami az egész műszerfalat erősíti. Ha ezt kitudod valamivel váltani akkor megintcsak nyerhetsz 1kilót.
Az oldalsó hátsóüvegeket (3 ajtósnál) sztem simán kitudod cserélni plexire, csak méretre kell vágni dekopírral a plexit. Ez megintcsak 4-5kiló minusz.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.
Ja igen, a lökhárítók "belét" is kilehet operálni, hiszen a műanyag belül gumiszivaccsal van kiöntve. Azt valahogy gondolom kilehet vakarni belőle....