Author Topic: Na akkor beszéljünk az ültetésről!  (Read 50133 times)

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #60 on: 2009 June 12, 14:28:49 pm »
Viszont ültetés után mindenképpen Kötelező a futómű beállítása,a megváltozott futómű-dőlésszögek miatt!Ha nem volt beállítva még a futómű,akkor az is okozhatta az irányíthatatlanságot,mivel a guminak nem az egész felülete kapta a terhelést,hanem csak a belső fele kb.Ez hosszú távon csúnya gumikopást is eredményez!
Ha Max kocsiján ez be volt állítva,akkor nem szóltam  :notworthy: de gondoltam mások miatt mindenképpen muszáj megemlítenem :P
« Last Edit: 2009 June 12, 14:31:23 pm by lacccus »
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #61 on: 2009 June 12, 15:38:04 pm »
teljesen jogos és helytálló az észrevétel! :)

tuning

  • Guest
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #62 on: 2009 June 12, 19:14:35 pm »
Teszem fel a kérdést, MK2-MK3 -nál hogy állítasz kerékdőlést? :-X
Engem egyszer megetettek vele 36000 2db excenteres csavar munkadíj és szarabb lett mint volt, azóta magam csinálok mindent.
Az újabb tipusokról nem tok nyilatkozni.
 Ja és nem kötekedésként irtam.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #63 on: 2009 June 12, 22:14:23 pm »
házilag is kivitelezhető bármikor az állítás, csak nem szabad megfeledkezni róla. mi is úgy szoktuk hogy beállítjuk utána meg irány műszeres helyre nézzenek rá :) 1500-ból megvan az állítás így még a legdrágább helyen is ha nem kell állítani rajta. :)

Max007

  • Guest
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #64 on: 2009 June 15, 16:17:06 pm »
Nálam 32000ft-os munkadíjat akartak ford szalonban kiszámlázni 4 óra munkáért. Másik szervízben töredék áron 2 óra alatt megvolt. Az idő is válságban van? :)
(futómű állítással)
Sudye: Egyébként BF Goodrich gumik vannak rajta, de amilyen brutális esőzés volt pár napja.... no azon tökmindegy milyen gumim lett volna. Egyébként nagyon éreztem az alvázon ahogy felverődik a víz, és befolyásolja az autó mozgását. Tehát ez nem a gumitípus miatt volt, hanem az özönvíz miatt.
« Last Edit: 2009 June 15, 16:24:10 pm by Max007 »

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #65 on: 2009 June 15, 20:41:03 pm »
de nem is az ültetés miatt :) csak mert olyan esőben a ültetés nélküli kocsi is vezethetetlen szinte. ;)

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #66 on: 2009 June 15, 23:26:29 pm »
Szerény véleményem hogy a sok víz nem azt nézi hogy ül e a kocsi avagy nem. A víz csak azt nézi hogy van e barázda a gumin avagy nincs.
Ültetés ?totál mindegy hogy mennyire van megcsinálva az tük nem befolyásolja a vizen való közlekedést.
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen

Max007

  • Guest
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #67 on: 2009 June 16, 15:49:44 pm »
nana. Ha átgázolsz egy jelentős vízmennyiségen, akkor az felverődik az alvázra, a kerékívbe, akadályozza a mozgást. Az autó alá begyűrődő vízmennyiségtől változik a menetstabilitás. Tapasztalat. Ültetés előtt is vezettem árvízben és nem tapasztaltam ekkora ütéseket alulról, most pedig jelentősen befolyásolják a menetdinamikát.
De a kinézet mindent kárpótol :)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #68 on: 2009 June 16, 18:28:50 pm »
elenyésző tényező az autó mozgási energiájához képest a felverődő víz ereje. a Mély tócsába hirtelen behajtás más eset mert az extrém mennyiség, de az gyári magas autónál is így van. :) tudom milyen vezettem escortot 18, 15, és 10 cm-es hasmagassággal, mindegyiket szárazban, felhőszakadásban, és kis esőben is :) semmi különbség nem volt, a különbség akkor jelentkezett mikor a 175 helyett a 185-ös gumi került fel, vagy mikor a kopott 195-ös gumit lecseréltem egy hibátlan 90%-os 195-ös gummára, ami feszítve van a 7.5 coll széles kerékre, és peremvédős. na ekkor volt különbség érezhető. :) ültetéskor semmi, és aki ismeri a vezetési stílusom, hát kanyarba kap mindig az autó :)

Offline slacee

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 37
  • Segített?: +0/-0
Re:Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #69 on: 2012 April 09, 15:33:35 pm »
sziasztok semmi okosat nem írok csak aminek nagyon örülök
végre jó idő vagy legalább nem fagy ..
15-ös peremes felni olyan színű lett mint a tütü belseje "bézs"  + gyári eibach rugószett is belekerült így meseszép lett számomra :DDD
szép napokat :)

Offline Frequence

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 133
  • Segített?: +2/-0
Re:Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #70 on: 2012 April 09, 16:16:33 pm »
Képet :)
Low & Slow...

Offline feco5000

  • Újonc
  • *
  • Posts: 4
  • Segített?: +0/-0
Re:Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #71 on: 2012 June 05, 20:17:13 pm »
szevasztok
azt szeretném megkérdezi mi a különbség a dízelesbe és a benzines ültető rugók között? mert akárhol nézem vagy csak dízelre jó vagy csak benzinesre

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #72 on: 2012 June 06, 05:18:47 am »
szevasztok
azt szeretném megkérdezi mi a különbség a dízelesbe és a benzines ültető rugók között? mert akárhol nézem vagy csak dízelre jó vagy csak benzinesre


a diesel motor nehezebb mint a benzines,ezért erősebb rugók mennek az elejébe.
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline feco5000

  • Újonc
  • *
  • Posts: 4
  • Segített?: +0/-0
Re:Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #73 on: 2012 June 06, 09:39:14 am »
és ha dízeles ültető rugó megy be benzinesbe az menyire gáz?

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re:Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #74 on: 2012 June 06, 09:55:25 am »
Sima benzines rugó helyett dízeles ültetőrugó?
Háromesélyes:
  • kevesebbet ültet, mint dízelnél
  • nem ültet semennyit
  • emel rajta
:)
D.V.Zs.