Author Topic: Na akkor beszéljünk az ültetésről!  (Read 50106 times)

Breeed

  • Guest
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #45 on: 2008 October 26, 10:45:59 am »
Az ültetés hosszú távon hogyan hat a futóműre? Azt hallottam, hogy 1/3-ra csökken az élettartam, tönkremennek a toronycsapágyak stb...  Igaz jobban fekszik az úton meg jól is néz ki, csak szétvágja az egész futót. ???

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #46 on: 2008 October 26, 15:33:39 pm »
Ez így nem igaz. a túlzott ültetés igen. mert nem jó irányban kapja majd a terhelést a futómű. Tapasztalat azt mutatja, hogy normál ültetésnél, (4-6cm) (nekem 10 centit ül a verda, és arra is igazak ezek a tapasztalatok) a szilentek gömbfejek, csapágyak nem kopnak el sokkal hamarabb mint a normál futóműnél. Sajnos a magyarországi, budapesti utaknak hála normál futóművel is KO a futómű elég hamar. És cserélgetni kell benne a kopó alkatrészeket.
« Last Edit: 2008 October 28, 22:20:10 pm by viktorwrz »

Breeed

  • Guest
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #47 on: 2008 October 26, 16:23:18 pm »
Akkor egy olyan 35 v. 40 miliméteres ültetést nyugottan be lehet vállalni a fiestán?

Offline Frequence

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 133
  • Segített?: +2/-0
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #48 on: 2008 October 26, 17:53:30 pm »
Szerintem simán. Gyári rugó ki, ültetőrugó be...aztán egy futóműbeállítás és kész ;)
Low & Slow...

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #49 on: 2008 October 26, 19:40:17 pm »
Akkor egy olyan 35 v. 40 miliméteres ültetést nyugottan be lehet vállalni a fiestán?
nyugodtan! nem lesz vele probléma ;)

Offline PeeT

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 48
  • Segített?: +0/-0
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #50 on: 2008 October 26, 20:05:30 pm »
Nemsokára nekem is jobban fog hasalni a gép. Eiback Pro Kit lesz betéve -4 cm. Majd megírom a tapasztalatokat.  ;)

Offline sdavid

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +60/-23
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #51 on: 2008 October 26, 20:18:53 pm »
Én csak azért nem mertem eddig ültetni, mert így is alig tudok felállni a járdára :(

Offline PeeT

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 48
  • Segített?: +0/-0
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #52 on: 2008 October 26, 20:24:06 pm »
Amitöl én rettegek jelenleg ha megültetem a verdát ( Látva Gabez verdáját ) :D
Melohelyen felállni a kereskedés elötti parkolóba... sztem felejtős lesz...
Otthon begurulni az udvarba... az Escortnál nem volt gond... de majd kiderül...
Mivel járdára nem igen állok ez a veszély nem fenyeget.

kosmo

  • Guest
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésr?l!
« Reply #53 on: 2009 June 10, 16:25:38 pm »
Ha a nyári felni 16" 195/45 gumikkal, a téli pedig 14" 175/60 gumikkal, akkor belefér egy 40 mm-s ültetés?? Az érdekelne, hogy simán elfordul-e kerék, nem lesz-e valamivel gáz ??? ??? El?re is :notworthy:    :D

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #54 on: 2009 June 10, 17:06:39 pm »
a 195/45/16,az a gyári váltómérete a kerekeknek,szóval nem lesz semmi gáz ;)
Ha ez nem lenne jó,miután leülteted,akkor nem lenne jó a 195/50/15,vagy a 175/65/14 sem. ::)
Minden ami autĂł hifi!:)

R1982

  • Guest
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #55 on: 2009 June 10, 17:08:21 pm »
Hali! Ha leültettem az autót müszakin nem fognak basztatni vagy esetleg a rendőrök.Esetleg erre is van műbizonylat?

Max007

  • Guest
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #56 on: 2009 June 10, 21:03:23 pm »
gyári alkatrész :)
Nekem holnap fogják ültetni, van hozzá egy kis papíros, szerintem az lesz a műbizonylat. Információim szerint egy szempnotot mérlegelnek az ültetéskor, hogy 12cm-re legyen az autó alja a földtől. Ha ez megavn akkor mehetsz utadra boldogan.
Egyébként azon filózom, hogyha agyontuningolom a kocsit és a németeknél levizsgáztatom, akkor azt vajon el kell e fogadni az itthoni zsaruknak? Mivel EU-ban vagyunk, EU  tagország megfelelőségi nyilatkozata a jogharmonizáció miatt idehaza is érvényes kell hogy legyen. Németeknél lehet fóliáztatni, ültetni szabadon.... szerintetek?

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #57 on: 2009 June 10, 22:44:12 pm »
magyar rendszámos autót csak magyarországon vizsgáztathatsz a NKH szabályai, azaz a magyar szabályok szerint.

Max007

  • Guest
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #58 on: 2009 June 11, 22:32:47 pm »
Ma voltam ültetni a kocsit, gyári eibach 4cm-es ültetés ment a 15 colos 195/50-es kerekekre, esőben, vízátfolyáson szinte irányíthatatlan, annyira lent van az alja, szóval markolni kell a kormányt.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Na akkor beszéljünk az ültetésről!
« Reply #59 on: 2009 June 12, 08:38:59 am »
az nem attól függ hogy mennyire van lenn az alja. a futómű merevsége szabja meg hogy mennyire irányítható nyomvájún vagy egyenetlen úton az autó. A vizen való irányíthatóság meg 90%-ban gumitól függ. ;)