Author Topic: Gyertya OHV 1.1  (Read 19528 times)

Offline Geree

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 18
  • Segített?: +3/-0
Re: Gyertya OHV 1.1
« Reply #15 on: 2008 December 01, 10:11:09 am »
En azert nem szimpatizalok a Motorcraft gyertyakkal, mert amikor egyszer volt a kezemben egy szett,
a negy gyertyanak negy kulonbozo ellenallasa volt. S szerintem az a gyartastechnologia, ami az 5kOhm-ot
csak plusz-minusz 10%-os (0.5kOhm) turessel tudja csak legyartani, akkor ott mas dolgok is elofordulhatnak.

En mar nagyon regota NGK-val nyomom, kezdetben a VW csoport regebbi autoiba szerelt harompolusuval,
most pedig Iridium 1+2 testelektrodassal (NGK PFR6W-T). Ennek az elettartama megkozeliti a hat szamjegyet,
tehat eleg gazdasagos. Ami a testelektrodak elrendezeset illeti, egy normal testelektroda van rajta, es ket
elektroda a kuszoszikraknak, amik akkor tesznek nagyon jot, ha hidegben jarkal az ember vele relativ rovid
tavokat, mivel akkor a gyertya nem tudja felvenni az uzemi homersekletet, bekormolodik, es onnan mar csak
egy lepes a szikrakimaradas. De ezek a kuszoszikra elleni elektrodak elviszik a kuszoszikrakat, tehat rendkivul
nehezen tud csak kialakulni gyujtaskimaradas. Es az ellenallasa 1kOhm (1%-on beluli turessel), ami a nagyobb
aram vegett nagyobb szikrateljesitmenyt jelent.
Es a merete pedig 1:1-ben a CVH gyari gyertyamerete.
Geree
'86 Fiesta XR2

Offline tetyo

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 32
  • Segített?: +1/-0
Re: Gyertya OHV 1.1
« Reply #16 on: 2008 December 22, 19:31:40 pm »
Az OHV motorokhoz 750Ft a gyertya darabja - Motocraft. En is csak a Motocraftot tudom ajanlani, hasznaltam mas tobb polusu draga cuccokat amiket kesobb megbantam, nem ment vele ahogy kell, emelkedon soxor kopogott a motor, nyilt uton is padlogaznal mikozben a levegomero tiszta volt. Szoval nem draga, jo minosegu, ez kell hozza masban ne is gondolkodjatok.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Gyertya OHV 1.1
« Reply #17 on: 2008 December 22, 20:27:30 pm »
na kicsit okosodtam gyertya ügyben. a régim csak a motorcraft gyertyát komálta, a mostanim bizonyos ngk gyertyákkal is nagyon jó barátságba került. :) tehát amit Geree mondott nálam is igazolódott, viszont, a régi 1.6 CVH nem szerette ezeket sem. ki érti ezt... mert én nem egészen... annak csak a motorcraft volt jó.

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re: Gyertya OHV 1.1
« Reply #18 on: 2008 December 25, 22:44:29 pm »
Na én mégegyszer nem teszek bele ngk gyertyát. Nem mentem vele 10 Km és megadta magát. a DENSO viszont nagyon jó. Az én tapasztalatom. Tényleg jó a DENSO.......
De kipróbálom már én is a motorcraft-ot ha már ennyire istenítitek.
« Last Edit: 2008 December 25, 22:48:48 pm by harciger »
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Döfike

  • Guest
Re: Gyertya OHV 1.1
« Reply #19 on: 2009 January 31, 19:22:43 pm »
Sziasztok!

Nem pont 1.1, de OHV... Nos 2000km-el ezelött lett belepakolva a motorba 4db gyári motorcraft gyertya... mivel annyira nem értek a témához, komám pakolta bele (elvileg szerelő). Mivel mostmár belekerült az 5000. km is felújítás óta, igy elkezdtem taposgálni neki(valamennyire azért olyan 4000km től folyamatosan lett szoktatva,de most kezdtem bele-bele forgatgatni 5000f/p-be), eléggé bevolt lustulva... mostmár ahoz képest jobb.

1.dolog: torpanás: sikerült megoldani, úgynézki a lambda szonda kikötése valamennyire orvosolta a dolgot (ideiglenesen megteszi)
2.dolog: (ami miatt végülis ebbe a topikba irtam) a kocsi valahogy nem az igazi... jójó 60ló soha se lesz versenyautó, de elég lomha és 4500fölött meghal a kocsi, egyszerüen mintha lebólintana. Minap pont összefutottam a haverommal és a gyertyacserélröl érdeklödtem nála, állított e házagot. Azt mondta nem állított, mert nem kell, hogy az gyárilag bevan állítva a gyertyán. Igaz ez? vagy esetleg egy gyertyahézagállítás segíthetne.

avagy az OHV ilyen? 4500aztán hello? meghal?

Jah, a másik amit még mondott, hogy az enyém azért lehet ilyen, mert a kipufogóm elég érdekes.. nincs se kati, se középdob, csak a végén egy HD "sportdob" és hogy nem birja el igy ezt a motor, magas fordulaton azért hal meg.(egyébként méretre ugyanaz maradt, nem lett az egész kicserél, csak kilettek flexelve és áthidalva egy ugyanakkora átmérőjű csővel)

Válaszokat előre is köszi :notworthy:

RyAn

  • Guest
Re: Gyertya OHV 1.1
« Reply #20 on: 2009 January 31, 19:31:34 pm »
nincs beállitva egyik gyertya se gyárilag   :-\  ;)

Döfike

  • Guest
Re: Gyertya OHV 1.1
« Reply #21 on: 2009 January 31, 19:35:43 pm »
Bakker Ryan, mire megtalállak msn-en addigra válaszolsz fórumon ;D

Szóval akkor kiszed és beállít? elvileg lesz változás? ???

RyAn

  • Guest
Re: Gyertya OHV 1.1
« Reply #22 on: 2009 January 31, 20:04:32 pm »
lesz nem is kevés   ;) 8)

én végig jártam ezt az utat  :-\

FordTom

  • Guest
Re: Gyertya OHV 1.1
« Reply #23 on: 2009 January 31, 22:21:41 pm »
a szerelési útmutató szerint az 1.4 OHV-nak  5250 rpm a max fordulata a nyomatékot meg a lovakat 2000-2500as rpm körűl adja le.

Döfike

  • Guest
Re: Gyertya OHV 1.1
« Reply #24 on: 2009 January 31, 23:19:41 pm »
Hát köszi a válaszokat, holnap ha sikerül gyertyakiszedőcélszerszámot lelnem, lemegyek aztán megsassantom a gyertyákat... remélem azért valami változás tényleg lesz.. nem meselovakat szeretnék keresni, csak annyi hogy amit tud, azért azt adja le :)

RyAn

  • Guest
Re: Gyertya OHV 1.1
« Reply #25 on: 2009 February 01, 10:15:03 am »

Döfike

  • Guest
Re: Gyertya OHV 1.1
« Reply #26 on: 2009 February 01, 12:53:17 pm »
Hello

Még egy gyors kérdés: A gyertyahézagot mennyire kéne állítani? 1.3i OHV-ről beszélünk ugye (J6B mocikód talán)

RyAn

  • Guest
Re: Gyertya OHV 1.1
« Reply #27 on: 2009 February 01, 15:06:03 pm »
1mm a biztos délután vagy holnap megmutatóm h állitsd be otthon ;)

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: Gyertya OHV 1.1
« Reply #28 on: 2009 February 01, 16:25:46 pm »
Ilyen dolog nálam is volt 4000-es fordulatnál! Nem gyorsult csak bőgött! Nekem a légtömegmérő ki takarittás segített! Mk4 1.25 16v

b0rZ

  • Guest
Re: Gyertya OHV 1.1
« Reply #29 on: 2009 March 24, 19:11:59 pm »
Sziasztok !

Igen érdekes topic - elolvastam - hmmm az én esetemben NGK gyertyák vannak bent - nem én cseréltem mert nem vagyok vmi profi - szóval nekem egy sima MK3 1.1 van - SX - mondjuk ennek biztos van vmi jelentése de annyira még nemtom micsoda - mind1
Lényeg, hogy akkor lehet mókólni a gyertyahézaggal ? :O ezt nem is tudtam - nah majd holnap meglepem a szerelőm -
minden héten viziten van kicsiny kocsim - mert egy köpésre van a szerelő - nem is mondom mennyit költöttem rá - sokat :)

RyAn - ha tudsz infót esetleg gyertyahézagról azt szívesen "meghallgatom" :) előre is thx -