Author Topic: 1.4 tdci vs 1.6 tdci kompatibilis?  (Read 13537 times)

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: 1.4 tdci vs 1.6 tdci kompatibilis?
« Reply #15 on: 2008 June 27, 11:39:04 am »
Jobban átgondolva nemigen melegedhet attól, hogy összenyomja a levegőt a turbó. Hisz nem 10-20-30Bárról van szó!!!
A turbó 0 barról nyomja fel a nyomást 0,7-0,8bárra, amitől nem fog felmelegedni ;)
Jobban melegszik a levegő a turbó meleg falától amit azért a kipufogó fűt rendesen.

A fizika néha furcsa dolgokat csinál.  ;)
Ha 27 fokos levegőt melegítés nélkül összenyomunk, úgy hogy a nyomása 1 bar-ról 1,75 bar-ra növekedjen, akkor a hőmérséklete 79 fokra fog nőni.

=============A következő sorokat át lehet ugorni.============================
Gázok adiabatikus (hőközlés nélküli) összenyomásának képlete:
T2/T1=(p2/p1)^((x-1)/x)
A ^ itt hatványt jelent.
Az x (voltaképpen ez egy kappa akar lenni) pedig egy fizikai állandó. A kétatomos gázokra értéke 7/5.

T1=27C=300K 

p2/p1=1,75bar/1bar=1,75

(x-1)/x=0,4/1,4=0,2857

1,75^0,2857=1,1734

T2=352K=79C

===Ébresztő, megint magyar szöveg következik. (És elnézést kérek  :))===============

Igaz, hogy a turbó is meleg, de a levegő nagyon gyorsan átáramlik rajta. És az érintkező felület is kicsi. (A hatásos melegítéshez olyan lamellás szerkezet kellene, mint az autó hűtője. )
Szóval a meleg nagy része az összenyomásból származik.  :(



« Last Edit: 2008 June 27, 11:41:41 am by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: 1.4 tdci vs 1.6 tdci kompatibilis?
« Reply #16 on: 2008 June 27, 12:49:37 pm »
Köszönjük a fizikaleckét :notworthy:

A hatásos melegítéshez olyan lamellás szerkezet kellene, mint az autó hűtője.

Ha már itt tartunk, eszembe ötlött valami. Azon agyaltam, h mi lenne, ha az intercoolert a összehoznánk valahogy a klímával?
Hogy ne kelljen átalakítani a szívósort, belehetne rakni 1 kisebb hőcserélőt az intercooler fölé. Így sokkal jobban visszahűtené a töltőlevegőt.
(Egy helyi tunersráctól kaptam olyan tippet is, hogy tegyek szárazjeget az intercoolerre :-X, de sztem az meg már a másik véglet lenne)

U.i.: lassan átírhatom a topikcímét Dízeltuning-ra :-X
« Last Edit: 2008 June 27, 12:51:23 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline scampi

  • Az öreg róka
  • ****
  • Posts: 384
  • Segített?: +14/-7
Re: 1.4 tdci vs 1.6 tdci kompatibilis?
« Reply #17 on: 2008 June 27, 14:32:51 pm »
Akkor inkább  egy plusz klímaradiátoron - hőcserélőn :) - keresztül szívja a levegőt, így jobb lesz a hűtés hatásfoka mint ha hűtjük a hűtőt :)

ha lenne értelme , megérné stb akkor már biztos létezne, de erre még nem láttam példát, viszont elméletben, padon, biztos lenne változás.