Author Topic: mk4 gyorsításnál berángat  (Read 7926 times)

Offline tetyo

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 32
  • Segített?: +1/-0
mk4 gyorsításnál berángat
« on: 2008 January 07, 14:44:44 pm »
Sziasztok Fiesztások!

Problema: 2-3-4 fokozatba kapcsolaskor, gazadas utan tobbszor berangat a motor (van hogy csak 1x van hogy 2x egymas utan). Mintha nem tortenne eges a motorban, idotartama 0.5 masodperc lehet. Uresjaratban, elso fokozatban es gazelvetelkor nem csinalja.
A jelenseg nem minden esetben de eleg gyakran jelentkezik. Gyertyak ujak, eredeti motocraft. Benzinszuro csere kb 25e km ezelott volt.
Ha tapasztaltatok hasonlot, segitsetek. Injektor lenne koszos?
Kicsi kocsi: mk4 1997 1.3i endura 50le


koszi  :notworthy:

Ryan

  • Guest
Re: mk4 gyorsításnál berángat
« Reply #1 on: 2008 January 07, 15:28:41 pm »
motortartó és váltótartó bak a bünös szerintem !
De a nagyobb szakik meg mondják majd este fele!

Offline tetyo

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 32
  • Segített?: +1/-0
Re: mk4 gyorsításnál berángat
« Reply #2 on: 2008 January 07, 16:19:54 pm »
 Mechanikai problema okozna? En gyujtas vagy benya adagolo rendszer hibara gyanakodtam volna...Az elhasznalodott motortarto bak okozna a rangatozast? Ez hogy lehetseges?

Ryan

  • Guest
Re: mk4 gyorsításnál berángat
« Reply #3 on: 2008 January 07, 16:26:32 pm »
enyém csak elsö tipp volt!
este fele ha jönnek szakik forumozni többet mondanak!

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: mk4 gyorsításnál berángat
« Reply #4 on: 2008 January 07, 18:12:26 pm »
Mechanikai problema okozna? En gyujtas vagy benya adagolo rendszer hibara gyanakodtam volna...Az elhasznalodott motortarto bak okozna a rangatozast? Ez hogy lehetseges?
A motorbaknak ehhez semmi köze. Az max akkor, ha túl nagyot ránt az autó gázadáskor illetve gázelvételkor...
Így elsőre - mivel azt írtad gyertyacsere volt - először azokat nézném meg. Ellenőrizd, hogy megfelelő hégaz van-e az elektródáknál. Ha már ottvagy a gyetyák színét is megnézheted, ha megfelelő az égés a hengerben akkor szép világosbarnának kell lennie az elektródának.
Szinte biztos, hogy a gyújtásoddal van a gond. Szóval szépen ellenőrizd végig a rendszert...kábelek (szedd le, rakd vissza, nézd meg nincs-e beázva valahol...) trafók kábeleit is nézd meg....
Ha minden tuti (szerinted) akkor szaladj el egy komolyabb szerelőhöz aki párszáz forintért ellenőrzi stroboszkóppal a gyújtást...
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

norbert8210

  • Guest
Re: mk4 gyorsításnál berángat
« Reply #5 on: 2008 January 07, 18:49:38 pm »
Szia Tetyo nekem akkor csinált ilyet mielött behalt az önindítom,de osztom Viktorwrz véleményét érdemes végig játszani mielött szerelőhöz viszed

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: mk4 gyorsításnál berángat
« Reply #6 on: 2008 January 10, 12:36:18 pm »
Szia Tetyo nekem akkor csinált ilyet mielött behalt az önindítom,de osztom Viktorwrz véleményét érdemes végig játszani mielött szerelőhöz viszed
Az önindítóhoz legfeljebb annyiban lehet köze, hogy ha rossz a gyujtás, akkor az ember hajlamos hosszan ( >30s) pörgetni az önindítót, ami nincs erre méretezve és túlmelegszik.
Mk6 1.3 benzin

zsoletti

  • Guest
Re: mk4 gyorsításnál berángat
« Reply #7 on: 2008 January 10, 13:38:41 pm »
 :notworthy:
Nekem is volt ilyen problémám a gyári gyertyahézanál 1-2 tized milliméterre kissebre kellett venni a gyertyahézagot! De stoboszkóppal meg lehet állapítani a hibát.
Üdv Zsoletti MK6

Offline tetyo

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 32
  • Segített?: +1/-0
Re: mk4 gyorsításnál berángat
« Reply #8 on: 2008 January 12, 22:10:40 pm »
Zsoletti, megoldodott a gondom!  :notworthy: es viktorwrz-nek is igaza volt...  :notworthy:
A gyertya hezagok tul nagyok voltak. Lemertem oket hezagoloval, 1.1 volt. Igy kaptam oket gyarilag.
Beallitottam 0.6mm-re, es mentem vele egy kort. Szepen huz, jo a hangja, es NEM RANGAT BE!  :)
Koszonom!

Annyi hozzafuzni valom van meg, hogy az 1-es cilinder gyertyajat nehezen tudtam csak kivenni, mintha bele akart volna szakadni, elegge szivas volt nem tudom hogy miert sult be ennyire mert a tobbi total szepen jott kifele. Ugy vettem ki hogy fel kort csavartam kifele aztan negyedet vissza es igy lassan egymas utan, kb. 5 perc es kinn volt.