Eltérően a többségtől, én nem akarlak egy olcsó autóra rábeszélni. Vannak kivételek, de egy 15-éves autó inkább egy műszaki érdeklődésű férfinak való. Ha egy autót 200-ért el akarnak adni, akkor lehet, hogy azért teszik mert feladták a próbálkozást, hogy rendbehozzák.
Nekem 2002-es Mk6-os Fiestám van, vagyis olyan, amit Te is akarsz venni.
Annak idején a nejemmel végignéztük az új kisautó kínálatot. Azokat, amik pont most lettek 5 évesek
.
A Fiesta árban, csomagtartóméretben kedvező volt. Akkoriban ez volt a legújabb fejlesztés. (A C3 kicsit később jött ki.)
VW pólót nem vettünk, mondván, hogy a VW-t nagyon lopják. A Renault Clio 200-300-al drágább volt.
A végső érv a Fiesta mellett a nejemé volt, hogy vegyük ezt, mert a magas üléshelyzet miatt jobban rá lehet látni az útra közvetlenül az autó előtt, ami Őt megnyugtatja. Egy kezdő vezetőnek ez is lehet szempont.
Nem bántuk meg. Az 5 év alatt egyszer sem volt semmi baja. (Illetve egyszer egy pók elrontotta a biztonsági öv visszahúzóját, de azt személyesen javítottam.
)
Egyébként az alkatrészek valóban drágák, ami egy Mk4-nél 15 ezer, az Mk6-ra kb. 30. De a többi hasonló új fejlesztésű autónál is ilyenek az árak.
Solymárra szoktam vinni szervízre. Előre megveszem az olajat kb 7000-ért. A munkadíj 7-8000 ezer. Szóval a teljes költség 16-22 ezer, aszerint, hogy kell-e légszűrőt, vagy fékolajat cserélni. (Ebben pollenszűrő nincs benne.)
Ha az ember résen van és jól megválogatja, hogy hova viszi az autót, akkor a Ford szervizek olcsóbbak, mint pl a Porsche Hungária.
De ha nem érdekel az átrozsdásodás elleni garanica, akkor viheted maszekhoz is olajcserére, akkor a munkadíj fele, harmada.
A kötelező sok mindentől függ, nézd meg egy biztosítós oldalon. A súlyadó asszem nem függ a típustól, tehát ez nem szempont a döntésben.
Nekem 1.3-as benzinesem van. Országúton/autópályán 6,5-7-et, városban télen 7-8-at fogyaszt. (Ezeket ne hasonlítsd össze prospektus adatokkal, azt egyik autó sem tudja.
).
Ha esetleg dízelben gondolkodsz, számítsd be azt is, hogy azok általában többet futottak, mint egy benzines (attól függetlenül, hogy mit mutat az órá) és előbb-utóbb van esély egy injektor cserére, ami kb. 250-300 ezer.
Próbálj közvetlenül tulajdonostól vásárolni (azok kevesebbet trükköznek, mint egy kereskedő), lehetőleg vidéken.
Sok sikert. Majd írjál, hogy mi van.