sziasztok,
először is, jó hogy ráakadtam erre a fórumra, mert nagyon sokat segített. Nekem egy 2002-es 1.3 Fiestám van, s e témakörben említett két fura hangot produkálta: 1. csörgő, cicergő hang, főként gyorsulásnál (nálam leginkább hármasba felkapcsoláskor adta), 2. hidegindításnál egy sípoló, éles hang.
nemrég léptem át a bűvös 100e km-t.
megvan az állandó szerelő, akihez hordom a kocsit, de mivel bnőm sokat járt a kocsival egyedül, s félt, hogy otthagyja a kocsi, ezért hirtelenjében elvittem ford szervízbe, mert az helyben volt. otthagytam pár órára, s azzal jöttek, hogy vezérműláncot kell cserélni, puff 130e ft-os ajánlat rá.
ilyen költségbecslés után természetesen azonnal elvittem a kocsit a szerelőmhöz, aki alaposan átnézte. mondta, hogy vezérműláncot még biztos, hogy nem kell cserélni, azt le is ellenőrizte (na bumm, ennyit a szervízekről, szóval ezek után nem ajánlom én sem a győri régi veszprémi úti for-topot, mert el tudom képzelni mennyire alaposan nézték át a kocsit, főleg hogy először voltam ott, s nem ismertek, plussz nem is láttam, hogy mit csinálnak), sőt egyenesen ökörségnek találta. 1 perc után kiszúrta, hogy a generátorszíj feszítő (közlő)görgők mozognak, s valószínűleg az adja a csörgő hangot vezetés közben. szétkapta, s kiderült, hogy sem feszítőkart, sem magukat a görgőket nem kell cserélni, hanem szimplán a görgőkben levő csapágyakat (2db, 8e ft). egy probléma letudva. azóta semmi csörgő hangot sem hallok.
A többi alkatrészt megnézve ő is észrevette, hogy a vízpumpa már megérett a cserére. onnan származott az éles, sípoló hang, amit hidegindításnál hallottam (új vízpumpa 15e ft). az ékszíj is le lett cserélve (6e ft), mert 100e km-nél már azért az is elkopott.
mindegy, összesen szereléssel fizettem 40e ft-ot, ami jóval kevesebb mint amit a ford szervízben mondtak. s így biztos vagyok benne, hogy az igazi problémák lettek megtalálva, s most szép hangja is van a kocsinak.
csak ajánlani tudom mindenkinek, hogy első lépésként találjatok egy megbízható szerelőt - magán, otthoni - akivel mindent meg lehet beszélni, s nem akar titeket lerázni, átverni, hanem csak azokat cseréli le, amik feltétlenül szükségesek.
akinek meg a fenti problémái vannak, azoknak csak javasolni tudom, hogy ezeket nézesse át a szerelőjével, mert nekem bevált. s nagyjából összecseng a korábbi hozzászólásokkal is.