Most az a kérdésem, hogy ilyenkor mi van? X Ft-ot otthagyok, hiba marad. Viszem megint vissza, kicserélik esetleg a vízpumpát, de mi a garancia, hogy attól megjavul? Ilyen esetben lehet garanciára hivatkozni, és visszakérni a régi vízpumpát pl? Tudom, nem biztos, hogy megéri, mert van vagy 2 óra meló minimum.. de akkor is bosszantó.
A régi vízpumpát, mint alkatrészt elkérheted, mert a Tied. De előre kell szólni, és ráiratni a munkalapra, mert utólag többnyire az a válasz, hogy kidobtuk.
Sajnos, ami a garanciát illeti, az az elvégzett munkára vonatkozik.
Kicserélik a vízpumpát, de a zaj marad. A vízpumpacsere hibátlan volt, a diagnózis hibás.
De a diagnózisra nem vállaltak garanciát. Külön nem kérnek érte pénzt és lehet, hogy mondják is, hogy nem biztos az eredmény.
Az autótulajdonosnak az volna a javítás, ha a zajt elhárították volna. De sajnos a szervizek (és a jog) nem így működnek.
A szerviz néha méltányosságból elengedi a további munkadíjat.
Az autós csak annyit tehet, hogy keresi a jó szerelőt.
De együttérzek és sajnálom, hogy csak ezt tudom mondani.
Szakmailag csak annyi lehet az előrelépés, hogy amikor leveszik a hosszbordásszíjat, akkor egyesével megforgatják, megrángatják az alkatrészeket. De lehet, hogy a kopottság, lötyögés, zaj nem jön elő.
De lehet keresni a zörgő alkatrészt helyileg is. Egy vasrudat vagy nagy csavarhúzót kell a motor megfelelő részéhez és a fül előtti csonthoz támasztani és akkor lokalizálható a rezgés. Vagy egy fülbe dugott cső másik végével kell közelíteni a mozgó alkatrészekhez és talán ki lehet szúrni hogy hol a legerősebb a hang.
További (egyéni) módszer, hogy az ember nem foglalkozik a nem életveszélyes, nem működésgátló zajokkal, amig nem erősödnek fel annyira, hogy világos legyen a forrás.