Az 1,3-as Mk6 Fiestából elvileg létezik kb. 50 és 70 lóerős változat. De amikor én vettem (2002), akkor Magyarországon
csak a 70 lóerőset lehetett kapni, és gondolom, hogy ez később sem változott.
A végsebessége hivatalosan 156 kmh. Én néha szoktam óra szerint 150-el menni az autópályán és ehhez kb háromnegyedig kell nyomni a pedált.
Az akksi csere miatt csak akkor gyullad ki motorhiba lámpa, ha valamelyik szenzor jele rossz vagy hiányzik. Ez azért van mert a kompjuter, addig eltárolt értékkel dolgozik, de az áramkimaradáskor elfelejti.
Általában az igaz, hogy mivel ez már egy biztonságosabb, masszívabb autó, a súlya miatt (1050 kg) kicsit kevés a 70 lóerő. De nem ennyire.
Érdemes-e megvenni? Én megméretném, hogy jó-e benne a kompreszió, mert nem szeretnék motorgenerállal kezdeni.
Tudni kell azt is, hogy a motorhiba lámpát bármikor nullázhatja az eladó. Bizonyos hibák esetében nem gyullad ki újra csak 20-30 km után. Pl. ha olvadt a katalizátor.
Vétel előtt mindeképpen kellene hibakódolvasás, a monitorok státusza.
Ha az árán látszik hogy ez egy hibás autó, akkor esetleg érdemes megvenni. De csak ha van a közeledben olyan szerelő, aki profi a modern autók elektronikus hibakeresésében. Ilyesmi
www.injektor.hu.
Ford szakszerviz erre nem alkalmas, mert belefuthatsz egy méregdrága alkatrészcserélgetésbe.
De ha nem vagy profi az autóismeretben, akkor inkább ne engedj a vágyaidnak és az eladói szirénhangoknak. Keress egy megbízható darabot magánszemélytől.