Szia Toli!
Nekem az a magánvéleményem, hogy egy ilyen korú, nem garanciális autót nem szabad szervizben karbantartatni. Egy nagyobb szervizben, ahol munkafelvevő van, sosem lehet tudni, hogy melyik szerelőhöz kerül majd az autó. Ezért nem is lehet egy lekiismeretes szerelőt találni és nála lehorgonyozni. Emellett fizetni kell a munkafelvevőért, meg a sok egyéb frincfrancért.
Az 1,3-as motor egyszerű szerkezet. Nekem is az van. Keresni kell egy középkorú, megbízható, maszek szerelőt a környéken, aki egyben tulaj is és nincs tanulója. Az éves szerviz jó alkalom, hogy ott legyél mellette és leteszteld.
És rendelni kell kínából egy ELM327-et 2500-4000 Ft-ért. Ha van laptopod vagy bluetooth-os telefonod, akkor Te is tudsz diagnosztikát csinálni. Ha megírod a hibakódot biztos kapsz itt is tanácsot, hogy a motorhoz értő szaki merre keresse a bajt.
Még javasolnék egy gyertyacserét is, mert a 30-ezernél többet futott gyertyák gyakran tönkreteszik a trafót. A féltengelyszimmeringeket csak akkor érdemes cseréltetni, ha eresztik az olajat. A váltóban élettartam olaj van, csak a szintet kell ellenőrizni. A beöntőnyilás alatt 5-7 mm-rel kell lenni a felszínnek.
Sok jó km-t kívánok az autóhoz. Jól választottál, a 8 szelepes, 1.3-as láncosnál nincs megbízhatóbb autó.