Author Topic: Thermosztát probléma?  (Read 19332 times)

Offline gadus

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 25
  • Segített?: +0/-0
Thermosztát probléma?
« on: 2017 February 16, 20:33:14 pm »
Sziasztok! Lenne egy olyan problémám hogy van egy 1.25-ös benzines fiestám ami pár napja véleményem szerint hamar melegszik fel üzemi hőfokra.(hidegen) Egész télen jártam vele (rövid távokat megyek olyan 2-3km-ert) a nagy hidegekben 10 percet is melegítettem mire elérte az üzemi hőfokot(óra szerint) Most ha elindulok hideg motorral és megyek 6-700 m-ert bemelegszik teljesen.Persze fagyálló van nem olajos nem fogy ellenben úgy veszem észre hogy az alsó vastag cső a hűtőnél dög hideg.(a felső forró) Arra gondoltam hogy talán megadta magát a thermosztát és zárva maradt.(vagy nyitva:))  A víz egyébként nem megy feljebb az üzemi hőfoknál.Elvittem szervízbe rátették a csoda számítógépet nem mutatott semmi hibát a szerviz szerint sokat kell menni hogy átmelegedjen az alja is.OK de mennyit? Most jöttem haza a városból mentem vagy 15km ert és az alja így is tök hideg. Mondjuk a csoda számítógép azt se mutatta ki hogy könnyezik a vízpumpa(ezt szemmel láttuk) de ehhez a gondomhoz annak nincs köze.Azért megjegyezném hogy elég gáznak tartom hogy egy 49ezer km-es autóba szivárogjon a vízpumpa főleg úgy hogy a cseréjéhez lehet vezérlést is cserélni az meg a szervizbe egy kiló...:(( Szerintetek foglalkozzam ezzel vagy menjek világgá és úgy nézzem meg az alsó csövet?  (fűtés is van)

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Thermosztát probléma?
« Reply #1 on: 2017 February 16, 22:39:55 pm »
Termosztát zárva maradt. Csere.
Új korától a tied? Ha igen, akkor gáz, hogy elmegy a vízpumpa, ha nem, akkor miből gondolod, hogy 49e km van csak benne? Hány éves autó?
« Last Edit: 2017 February 16, 22:42:37 pm by Styleair »
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline gadus

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 25
  • Segített?: +0/-0
Re:Thermosztát probléma?
« Reply #2 on: 2017 February 17, 06:45:40 am »
9800km-el vettem.Magyar tulajtól 1.5 évesen.

Offline gadus

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 25
  • Segített?: +0/-0
Re:Thermosztát probléma?
« Reply #3 on: 2017 February 17, 06:46:43 am »
Ja és 2012-es.

Offline oktato

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 45
  • Segített?: +0/-0
Re:Thermosztát probléma?
« Reply #4 on: 2017 February 17, 20:00:46 pm »
Szia ! Honnan tudod hogy eléri az üzemi hőfokot ? Ezen van műszer ? Mondjuk az is csak vakításnak jó, nem a valódi hőfokot mutatja...
Az hogy a télen nehezen melegedett be, teljesen normális. Az enyém az idei hidegekben ( 1.4 TDCI ) akár óráig is tartott mire felmelegedett üzemi hőfokra - kinyitott a termosztát. Viszont ha a felső cső meleg, akkor a termosztát kinyit ! Ha zárva maradna akkor hideg lenne mindkét cső. Az alsó cső majd csak a nyári melegben fog átmelegedni.

Offline gadus

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 25
  • Segített?: +0/-0
Re:Thermosztát probléma?
« Reply #5 on: 2017 February 17, 21:03:54 pm »
Az zavar hogy gyorsan eléri a négy rublikát a visszajelző.Idáig nem ment fel ilyen gyorsan max nyáron 30 fok-ba.

Offline gadus

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 25
  • Segített?: +0/-0
Re:Thermosztát probléma?
« Reply #6 on: 2017 February 17, 21:05:07 pm »
Egyébként tudomásom szerint a diesel lényegesen lassabban melegszik.

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Thermosztát probléma?
« Reply #7 on: 2017 February 17, 22:35:38 pm »
Igen, a dízel lasabban melegszik, hatékonyabb, mert kevesebb veszteséghőt termel. Azért az óráig tartott mire bemelegedett a hidegben, az is furcsa. Ott is lehet gond a termosztáttal.
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Thermosztát probléma?
« Reply #8 on: 2017 February 18, 09:58:35 am »
Sziasztok! Lenne egy olyan problémám hogy van egy 1.25-ös benzines fiestám ami pár napja véleményem szerint hamar melegszik fel üzemi hőfokra.(hidegen) Egész télen jártam vele (rövid távokat megyek olyan 2-3km-ert) a nagy hidegekben 10 percet is melegítettem mire elérte az üzemi hőfokot(óra szerint) Most ha elindulok hideg motorral és megyek 6-700 m-ert bemelegszik teljesen....

Ha jól értem, eddig állva melegítetted 10 percig, most pedig hidegen indulsz és hagyod, hogy menet közben melegedjen. Teljesen normális, hogy menet közben gyorsabban melegszik. Ha nem terheled erősen, akkor ez jobb is a motornak.

Viszont, ha 600-700 m alatt teljesen be tud melegedni, az tulzás. Ennyi méter alatt felmegy a mutató középre? Lehet, hogy elromlott a hőfokjeladód? Ezekben az új autókban a műszer nem követi a valódi hőmérsékletet. Ha egy pillanatra meleg értéket kap, akkor nem megy lejjebb, csak ha nagy a változás. A régi mutatós műszereken azt is lehetett látni, hogy mikor nyit a termosztát.  ;)

A termosztát szerintem nem hibás. Ha fixen zárva maradna, akkor hidegen nem látnál semmi hibát. Hiszen az a dolga, hogy zárva legyen.  ;) És mivel később sem melegszik a motor a normális fölé, ezért ki is nyit, ahogy kell.

Elvittem szervízbe rátették a csoda számítógépet nem mutatott semmi hibát a szerviz szerint sokat kell menni hogy átmelegedjen az alja is.OK de mennyit? Most jöttem haza a városból mentem vagy 15km ert és az alja így is tök hideg...
Annyit, hogy tartósan nyisson a termosztát. Lehet, hogy ilyen hidegben annyi hűtést kap a motor, hogy országúton csak rövid időre nyit a termosztát, azután megint bezár..

Mondjuk a csoda számítógép azt se mutatta ki hogy könnyezik a vízpumpa(ezt szemmel láttuk) de ehhez a gondomhoz annak nincs köze.Azért megjegyezném hogy elég gáznak tartom hogy egy 49ezer km-es autóba szivárogjon a vízpumpa főleg úgy hogy a cseréjéhez lehet vezérlést is cserélni az meg a szervizbe egy kiló...:(( Szerintetek foglalkozzam ezzel vagy menjek világgá és úgy nézzem meg az alsó csövet?  (fűtés is van)

A számítógép "nagyon okos", de nem lát ki a fejéből. Amire nincs szenzor, azt nem látja. Ha eléggé lecsökken a hűtővíz szintje, és a motor kritkusan melegszik, azt majd mutatni fogja.  ;)

Sajnos, a 100%-ig megbízható autó gyártása nagyon sokba kerülne. A vízpumpában szintetikus gumi tömítések vannak. Egy gyártási hiba, egy kis szereléskori sérülés, vagy rossz behelyezés miatt idő előtt szivároghatnak. Ez van.  :(

A vezérléscserével járó nagy költséget úgy lehet elkerülni, hogy nem foglalkozol a szivattyúval, csak rendszeresen ellenőrzöd a hűtőfolyadék szintjét. És tartasz mondjuk 2 liter bekevert fagyállót a csomagtartóban. Aztán az előírt km után vezérlés és szivattyú csere.
« Last Edit: 2017 February 18, 10:08:40 am by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline gadus

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 25
  • Segített?: +0/-0
Re:Thermosztát probléma?
« Reply #9 on: 2017 February 18, 11:17:18 am »
Köszi mindenkinek a választ:))    Azt hiszem egyenlőre kivárok.Melegítettem mentem hagytam járni.Először indítás után hideg motorral mentem kb 2km ert.Az óra szerint üzem meleg a motor megnéztem a felső vízcsövet az még hideg volt.Aztán mentem még kb 5-6km-ert(nem egyből utána) és szintén megnéztem a csövet.Az óra már vígan az üzemit mutatta fűtés is volt rendesen.A felső cső elég meleg(forró) a hűtő is meleg(ameddig le tudtam nyúlni) és az alsó cső is langyos volt.(na nem vad meleg de nem is dög hideg) Gondolom akkor a thermosztát csak kinyit.

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Thermosztát probléma?
« Reply #10 on: 2017 February 18, 13:59:50 pm »
Kinyit, és így rendben is van.
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline oktato

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 45
  • Segített?: +0/-0
Re:Thermosztát probléma?
« Reply #11 on: 2017 February 19, 11:12:58 am »
Igen, a dízel lasabban melegszik, hatékonyabb, mert kevesebb veszteséghőt termel. Azért az óráig tartott mire bemelegedett a hidegben, az is furcsa. Ott is lehet gond a termosztáttal.

Tanuló kocsi, rutin pálya, rengeteg alapjárat, mínusz tizen fok, 73 fokos hengerfej hőmérséklet  több mint egy óra után is ... Először én is aggódtam, de ha rendesen megyek vele, akkor ugyanez 25 perc után, országúton akár 80 fokig is elmegy.  A termosztát többször ellenőrizve, 80 fokon kinyit - visszahűl 77 fokra. Ekkor a felső cső is meleg ! Az alsó cső csak nyáron melegszik fel. Nyáron menet közben klíma nélkül 81..84 fok között. Ventilátor 94 fokon kapcsol, de ez csak kánikulában rutinon vagy klímázva fordul elő. Elfogadtam hogy ez ilyen. Nagy hidegben alapjárat közelében nem melegszik fel 70 fokra sem !!! Terhelni kell, pl: nagy hidegben ezért kapcsol automatikusan a hátsó ablak fűtés is...

Offline gadus

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 25
  • Segített?: +0/-0
Re:Thermosztát probléma?
« Reply #12 on: 2017 November 25, 15:41:01 pm »
Érdekes.nem történt semmi egész nyáron jöttem mentem( a cső alul is átmelegedett) de most a tavalyi rinyámhoz képest később melegszik fel (a visszajelző szerint) pedig melegebb van mint akkor.

Offline s189

  • Újonc
  • *
  • Posts: 3
  • Segített?: +0/-0
Re:Thermosztát probléma?
« Reply #13 on: 2018 December 02, 19:01:30 pm »
Sziasztok. Gondom van a visszább. 2014-es 1.5tdci kiadás. A hűtővíz hőmérséklete a normál tartományban van, a kiegyenlítőben megfelelő szinten van a víz. Menet közben bekapcsol a ventilátor, és leállítás után legalább 2 percig megy. Pedig az autót normál módban 70-90 km/H sebessęggel közlekedve használom vegyes forgalomban.
Mi miatt megy a ventilátor? Kint mínusz 2 van.

Offline oktato

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 45
  • Segített?: +0/-0
Re:Thermosztát probléma?
« Reply #14 on: 2018 December 02, 19:55:59 pm »
Sziasztok. Gondom van a visszább. 2014-es 1.5tdci kiadás. A hűtővíz hőmérséklete a normál tartományban van, a kiegyenlítőben megfelelő szinten van a víz. Menet közben bekapcsol a ventilátor, és leállítás után legalább 2 percig megy. Pedig az autót normál módban 70-90 km/H sebessęggel közlekedve használom vegyes forgalomban.
Mi miatt megy a ventilátor? Kint mínusz 2 van.

Lehet hogy rajta van a klíma ! Nincs teljesen ablakra tekeve a fűtés iránya, - mert akkor magától kapcsol a klíma !