Author Topic: Gyújtásprobléma  (Read 11140 times)

Offline wilkinspapa

  • Újonc
  • *
  • Posts: 2
  • Segített?: +0/-0
Gyújtásprobléma
« on: 2016 October 10, 14:16:34 pm »
Üdvözlök mindenkit. Egy kis segítségre lenne szükségem.Van egy 2007-es gyártású 1.3 benzines fiestám. A kálvária kb. fél éve kezdődött. Esős reggel, haladok munkahelyre kocsi megtorpan, check engine felvillan. Elmegyek hibakód olvasásra, ahol közlik, hogy a 3. hengernél nem megfelelő gyújtás. Hibát törölték.Ezt követően két gyertyakábelen látom, hogy elég ramaty állpotban van.Gyertyacsere+ 4 gyertyakábel csere. Check engine ismét felvillan 3. hengernél nem megfelelő gyújtás + katalizátor (gondolom a nem megfelelő égés miatt). Trafócsere. Szóval mindent kicseréltem rajta,de a hiba ismételten jelentkezik. A kocsi nem húz és kicsit rángat. 3 napos esőt követően 3. napon indítom a kocsit és nem világít a check engine lámpa. Szuper megjavult!!!! De másnap reggel ismét világít. Egyszer már csinált ilyet, akkor is egy esős napon, de akkor a motorvisszajelző kb. 30 km-ig nem világított. Kérdésem mi lehet a hiba?Van köze ahhoz, hogy 2x is nedves időszakban kialudt a hibavisszajelző lámpa?Mit tegyek, hogy kezdjek hozzá?Köszönöm a segítséget.
Megjegyzés:A kocsi most nem rángat, de nem úgy húz (gondolom a check engine letilt valamit).

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Gyújtásprobléma
« Reply #1 on: 2016 October 10, 19:40:32 pm »
Üdvözlök mindenkit. Egy kis segítségre lenne szükségem....
Szia!

Más benzines Fordoknál is előfordul ez a gyújtás/rángatás probléma.
Sokan voltak úgy, hogy cserélték a gyertyát, trafót, kábeleket külön-külön. Állítólag az egyik sz*r elviszi magával a másikat is.
A megoldást sok esetben az hozta, hogy mind a hármat cserélték egyszerre és fontos, hogy gyárira mindent (trafó, kábelek, gyertyák).
Nem mondom, hogy nálad is ez a gond, vagy, hogy ez oldja meg, csak leírtam mások esetét/tapasztalatát, amiket különböző fórumokon olvastam benzines Fordokról.
« Last Edit: 2016 October 10, 19:43:49 pm by Styleair »
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Gyújtásprobléma
« Reply #2 on: 2016 October 10, 21:19:15 pm »
... Esős reggel, haladok munkahelyre kocsi megtorpan, check engine felvillan. Elmegyek hibakód olvasásra, ahol közlik, hogy a 3. hengernél nem megfelelő gyújtás...

Eléggé kacifántos eset.

Szerintem a gyertyákat és a kábeleket a többi hibás alkatrész nem nagyon tudja tönkretenni. Csak a trafó tud tönkremenni, ha a gyujtáskörben szakadás van. Ez velem is előfordult, amikor trafócsere után a szervizben nem húzták rá az egyik gyertyára a pipát.  A gyertya a rossz gyujtástól benzinessé válhat, de ez rövid normál működés alatt leég.

Ha esős időben észleled a hibát, akkor javaslom, hogy párás időben, sötétben keress áthúzásokat a motortérben. A gázbowden félkörével a motortérből is tudsz gázfröccsöket adni. Ekkor nagyobb a valószínűsége az áthúzásoknak.

Az áthúzás lehetséges pontjai:
- a gyertyatest, ha a gyertyapipában levő gyűrű nem zár. (Hosszanti égésnyomok a porcelánon.)    
- piszkos, nedves kábelek, ha egymáshoz, vagy bármihez hozzáérnek.
- a trafó hátoldala (vagy a belseje, de az nem látszik)

A gyujtásrendszer állapotát bármikor tudod tesztelni, ha hagyod az autót negyedikben alapjáratra lassulni és tartósan 1/2-3/4 gázt adsz. Ha lassan, de rángatás nélkül gyorsul, akkor van tartalék a szigetelésben. Ha rángat, nem szabad sokáig csinálni, mert az elégetlen üzemanyag túlhevíti a katalizátort.

Kábelek:
- a kábeleket kívülről meg kell tisztítani, pl. sebbenzines, benzines vagy féktisztítós ronggyal. A pipa belsejét is, ha van valami kormozódás.
- a kábelek ellenállása 3-8 kOhm között kell legyen. Akkor sem mutathatnak szakadást, ha mérés közben hajlítgatod őket.
- a pipában a gumigyűrűnek jól kell zárnia.

Trafó: Ha van régi, hibás trafód egy kis barkácsolással kettőből egyet lehet csinálni és így tesztelni, hogy a mostani trafód hibátlan-e. Ha érdekel leírom, hogy hogyan.

A gyertyák: A trafó kimélése érdekében a gyertyahézagot 1,3-ról 1,1 mm-re lehet csökkenteni. Ezt Ford szakszervizben ajánlották nekem. Ettől a gyujtás energiája le fog csökkenni, de még így is elegendő marad. Sokan mondják, hogy a Fiesta csak az ajánlott típusú gyári (FoMoCo, NGK) gyertyákat szereti.

Ha kigyullad a csekkendzsinn, az esetleg jelenthet mást is. Már 8-10 dollárért lehet kínai OBDII adaptert rendelni. Akinek van okostelefonja, vagy laptopja, ez nagyon megéri. Kevesebbe kerül, mint egy hibaolvasás fele és mindig kéznél van.

Nem akarlak riogatni, de a katalizátor a sok égéskimaradás miatt károsodhatott. Emiatt is lehet, hogy a Csekken Dzsin kibújik a palackból.  :(  Kell a saját OBDII.
« Last Edit: 2016 October 10, 21:49:41 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline wilkinspapa

  • Újonc
  • *
  • Posts: 2
  • Segített?: +0/-0
Re:Gyújtásprobléma
« Reply #3 on: 2016 October 11, 14:46:35 pm »
Köszönöm a válaszokat. Akkor beszerzek egy OBDII-t. Meglátjuk mit mutat. Csak olyan furcsa, hogy ha több napon keresztül esik az eső akkor már 2x is megszünt a check engine világítás. Ha egyszer rossz, akkor hogy javulhat meg egy kis időre?

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Gyújtásprobléma
« Reply #4 on: 2016 October 11, 16:28:51 pm »
Köszönöm a válaszokat. Akkor beszerzek egy OBDII-t. Meglátjuk mit mutat. Csak olyan furcsa, hogy ha több napon keresztül esik az eső akkor már 2x is megszünt a check engine világítás. Ha egyszer rossz, akkor hogy javulhat meg egy kis időre?
És ha lemosod a kocsit?  ;)
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Gyújtásprobléma
« Reply #5 on: 2016 October 11, 17:58:09 pm »
Köszönöm a válaszokat. Akkor beszerzek egy OBDII-t. Meglátjuk mit mutat. Csak olyan furcsa, hogy ha több napon keresztül esik az eső akkor már 2x is megszünt a check engine világítás. Ha egyszer rossz, akkor hogy javulhat meg egy kis időre?

Csak most fogom fel, hogy mit írtál.

Folyamatosan úgy használod az autót, hogy világít a motorhiba lámpa?
Azt tudod, hogy ha ez gyujtáskimaradás, akkor tönkremehet a katalizátor?
És nem fog átmenni az autó a (nem csalós) műszakin, amig ki nem cseréled egy működőre.

Ez alapján én nem várnám meg, amig Kínából egy hónap alatt behozzák az OBDII adaptert, hanem addig is tenni kellene valamit.  ???
Mk6 1.3 benzin

Offline spirit

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 42
  • Segített?: +1/-0
Re:Gyújtásprobléma
« Reply #6 on: 2016 October 11, 20:31:01 pm »
Sziasztok!

A Bárdi honlapján nézegettem az önindítókat, mert rosszalkodik a kocsiban. Jól látom, hogy nem mindegy, hogy ABS-es vagy e nélküli a kocsi? Mi köze van az ABS-nek az önindítóhoz?

Köszi!

Offline czizso

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 44
  • Segített?: +0/-0
Re:Gyújtásprobléma
« Reply #7 on: 2016 October 15, 17:03:24 pm »
Hali!

Nekem 2008-as Fresh Plus-om van, s kb. 3 éve jelentkezett ugyanez a hiba. Természetesen én is mindent végigcsináltam, (3. henger kábel csere, minden henger kábel csere, trafó csere, gyertyasor csere, stb.), de nem volt változás, a motor kb. 60%-on teljesített, alapjáraton is egyenetlenül járt. Én is bemértem ODBII-vel, nekem is a 3. henger hibáját írta.

A gyertyasor cserét a szervíz végezte gyári gyertyákkal, de akkor sem múlt el a probléma. Már annyira zavart a dolog, hogy elkezdtem otthon bizgerálni a 3. henger gyertyáját, s a garázsban találtam egy korábbi Ford gyertyát, aminek már rozsdás volt a vége. Megtakarítottam, betettem a hengerbe, s láss csodát, megszűnt a probléma. Azóta kb. 5-7000 km-enként előjön, akkor kicserélem a 3. henger gyertyáját újra, s megint elmegy 5-7000 km-t. Azóta is kutatom az okokat, de a szervíz sem tud mit mondani.

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Gyújtásprobléma
« Reply #8 on: 2016 October 15, 18:58:15 pm »
Sziasztok!

A Bárdi honlapján nézegettem az önindítókat, mert rosszalkodik a kocsiban. Jól látom, hogy nem mindegy, hogy ABS-es vagy e nélküli a kocsi? Mi köze van az ABS-nek az önindítóhoz?

Köszi!
Semmi köze. Más alkatrésznél lehet jelentősége, azért van ilyen szűrés a Bárdinál, csak xarul. Cromax oldalán nem is különíti így el, csak motor méret szerint.
Egyébként miért nem újíttatod fel? Pl. Kertész utcában?
 http://www.oninditogenerator.hu
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Gyújtásprobléma
« Reply #9 on: 2016 October 15, 23:49:25 pm »
Hali!

Nekem 2008-as Fresh Plus-om van, s kb. 3 éve jelentkezett ugyanez a hiba. Természetesen én is mindent végigcsináltam, (3. henger kábel csere, minden henger kábel csere, trafó csere, gyertyasor csere, stb.), de nem volt változás, a motor kb. 60%-on teljesített, alapjáraton is egyenetlenül járt. Én is bemértem ODBII-vel, nekem is a 3. henger hibáját írta.

A gyertyasor cserét a szervíz végezte gyári gyertyákkal, de akkor sem múlt el a probléma. Már annyira zavart a dolog, hogy elkezdtem otthon bizgerálni a 3. henger gyertyáját, s a garázsban találtam egy korábbi Ford gyertyát, aminek már rozsdás volt a vége. Megtakarítottam, betettem a hengerbe, s láss csodát, megszűnt a probléma. Azóta kb. 5-7000 km-enként előjön, akkor kicserélem a 3. henger gyertyáját újra, s megint elmegy 5-7000 km-t. Azóta is kutatom az okokat, de a szervíz sem tud mit mondani.

Ha mindig a 3-as henger gyujtásával van baj, két dologra gyanakodnék.
- a 3-as gyertyapipa nem zár rendesen és emiatt áthúzások keletkeznek amik megrepesztik a porcelán gyertyatestet.
- a trafó szekunder körének a szigetelése a 3-as henger kimenete közelében meggyengült. Az új gyertyán könnyebben átugrik a szikra és ezért működik egy darabig.

Ez utóbbit le tudod tesztelni, ha a trafón felcseréled az alsó sor gyertyakábeleit. Mivel a 2-es és 3-as gyertya sorba van kötve, ezt simán meg lehet tenni. Ha ettől a hiba átvándorol a 2-es hengerre, akkor a trafóban van a hiba.
« Last Edit: 2016 October 16, 00:06:36 am by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin