2005-ös évjárat 1,3. Benzin. Én vagyok a második tulaj. Elméletileg hitelesek az adatok.
Az 1,3-as vezérlését lánc hajtja, nincs előírt csereperiódusa. Csak akkor kell cserélni, ha a lánc kopás miatt megnyúlik és hangos lesz. (Ez lehet akár 300 ezer km is.)
Egyébként nincs "generál" a gyár ajánlásai között. Csak alkatrészenkénti csere ajánlások vannak.
A gyári előírások:
- olaj, olajszűrő 20ezer km vagy egy év
- fékfolyadék 2 év
- levegőszűrő 60 ezer km (poros környezetben a fele)
- gyertyák 60 ezer km (általános vélemény szerint jobb 30 ezrenként cserélni, mert tönkreteheti a trafót)
- pollenszűrő 1 vagy 2 év (aktívszenes/sima)
- fagyálló 10 év
- hosszbordásszíj 8 év vagy 100 ezer km (ebben nem vagyok 100%-ig biztos. Lehet, hogy 10 év. Ha kéred, utánanézek.)
- A többi alkatrészt akkor kell cserélni, amikor elkopott, vagy elromlott (szokásos élettartam):
első fékbetét/tárcsa (50-100ezer),
hátsó fékbetét/dob (150-250 ezer)
kuplung (100-200 ezer),
lengéscsillapító (100-200ezer),
lambdaszondák (150-300 ezer),
katalizátor (300 ezer)
gumik (30-50 ezer).
Ami jó azt nem érdemes bolygatni, mert a hazai szervizviszonyok között egy dolgot megjavítanak, kettőt elrontanak.