Author Topic: Fék  (Read 44998 times)

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: Fék
« Reply #45 on: 2008 December 17, 17:32:06 pm »
Megoldható mk4-es fiestánál a gyári első féktárcsa helyett hűtöttet felrakni? Átmérő stimmel csak a vastagság nem! Másik féknyereg is kell vagy belemegy a gyáriba!

FordTom

  • Guest
Re: Fék
« Reply #46 on: 2008 December 17, 18:26:20 pm »
úgy tudom hogy másik nyereg kell!

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Fék
« Reply #47 on: 2008 December 17, 20:32:16 pm »
Megoldható mk4-es fiestánál a gyári első féktárcsa helyett hűtöttet felrakni? Átmérő stimmel csak a vastagság nem! Másik féknyereg is kell vagy belemegy a gyáriba!
másik nyereg kell hozzá mert az új betéttel nem fog elférni a tárcsa a meglévő nyeregben.

Offline bull84

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1241
  • Segített?: +42/-0
Re: Fék
« Reply #48 on: 2008 December 20, 09:57:14 am »
Köszi! Érdemes ezen gondolkodni, mármint a hűtött tárcsán!?

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Fék
« Reply #49 on: 2008 December 20, 10:52:40 am »
Köszi! Érdemes ezen gondolkodni, mármint a hűtött tárcsán!?
mindenképpen, mivel a hűtött tárcsa később melegszik túl, tehát intenzív fékezésnél tovább megmarad a fékerő, illetve kevésbé érzékeny a hideg tócsákra nagy fékezések után.

Offline Geree

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 18
  • Segített?: +3/-0
Re: Fék
« Reply #50 on: 2008 December 25, 18:55:07 pm »
mindenképpen, mivel a hűtött tárcsa később melegszik túl, tehát intenzív fékezésnél tovább megmarad a fékerő, illetve kevésbé érzékeny a hideg tócsákra nagy fékezések után.
A jó fék életet menthet. Látszólag értelmetlen egy "nagyobb" fék fel-aplikálása az autóra, de én az egész barkácsolásomban
annak örülök a legjobban, hogy ütős féket tettem fel. Elöl a gyári 240x20-as hűtött helyett 283x24-es, valamint négydugós
fixnyergek. Hátul a dobfék helyett kétdugós fixnyereg fogja a 270x10-es nem hűtött tárcsákat. Nem városban, és nem normál
körülmények között érezni, hiszen minden fék képes blokkolni a kereket.
Amikor nagyon áldottam a fékeket, az egy GTI-esített Swift-tel való versenyzés után jött elő, amikor is olyan 130-140 körül
értünk utol egy sort, és fékeztünk. Mind a ketten nagyot. Ami nagyon meglepő volt, az a Suzukinak a hozzám képest való
"gyorsulása" fékezés közben. Úgy távolodott, azt hittem, nem fékez. Pedig a végére már állóra fékezte a kerekeket, mert
füstöltek a gumik. Én pedig még könnyedén, csúszáshatáron belül nagyobbat lassultam.
Vagy a másik szitu, amikor az osztrák pályán 160-nal haladtamban a gyorsító sávból 80-nal kijött elém a középsőbe egy
tehetségtelen. Na, ott is volt élmény...! De a fék elmelegedés, és egyéb csúnyaság nélkül tette a dolgát.

Kérdezték már, hogy minek teszek fel ilyen, akár versenycélra is használható fékeket, úgy sem használom ki...?
Erre én: elég, ha egyszer kell és tudom kihasználni azt a pluszt, elég ha csak egyszer menti meg az életem/életünk, már megérte.  ;)


Sokat kérdezik
Geree
'86 Fiesta XR2

RyAn

  • Guest
Re: Fék
« Reply #51 on: 2009 February 07, 22:29:12 pm »
hello mindenki segítséget szeretnék kérni fék ügyben   
Saját kocsimról van szó előélet:
Gyárilag ABS volt benne valamikor 2003-2007 között ezt kiiktatták hátsó fékerőszabályzó nem került be de féknyergek,tárcsák, dobok stb maradt.
cserélték a tartályt és s föfékhengert simára tudtommal...
a hiba:
jobb elsö fékem folyamatosan fog. nem kell mondanom kegyetlen büdös és rohadt meleg dísztárcsa 4kmen míg hazajöttem kissé ráolvadt 
irány a szerelő levettük a kereket kissé nehezen mert tűzforró volt megvártuk míg kihűl minden.
Fehér xrböl kibontottam a féknyerget tárcsával betéttel.
fékmunkahengert nem tudtuk még kalapáccsal sem vissza nyomni a nyeregbe 
fehér féknyergét megnéztük mint a vaj.
kicserél betéttel együtt tárcsa maradt.
mikor a légtelenítőt kilazítottuk működött a a féknyereg meg mikor lekerült az eredeti féknyereg akkor már az is működött.
2kmeres teszt út sajnos megint fog  :(
tippünk bár nem tudjuk biztosra h létezik-e ilyen  :
a fékolaj a főfékhengerből lefele letud jutni de viszont vissza már nem megy ezért fog folyamatosan ha kiengednénk  leeresztőt biztos vissza esne.
Főfékhenger lehet a hibás? ha igen cserélni kell vagy megoldható felújító szettel?
esetleg a cső lehet hibás?

elöre is köszi 
« Last Edit: 2009 February 07, 22:30:46 pm by RyAn »

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: Fék
« Reply #52 on: 2009 February 07, 22:42:39 pm »
Laikus hozzászólás következik, de ha a főfékhenger lenne a hibás, akkor nem csak a jobboldali fogna, nem?
D.V.Zs.

RyAn

  • Guest
Re: Fék
« Reply #53 on: 2009 February 07, 22:44:27 pm »
Laikus hozzászólás következik, de ha a f?fékhenger lenne a hibás, akkor nem csak a jobboldali fogna, nem?

sajnos nem tudom ezért kértem segitséget  :-\

RyAn

  • Guest
Re: Fék
« Reply #54 on: 2009 February 08, 10:47:07 am »
állitolag gumifékcsö a hibás  :-\

nandi

  • Guest
Re: Fék
« Reply #55 on: 2009 February 08, 10:47:26 am »
Az XR2i-vel jártam úgy, hogy egyenes, száraz úton satufék, kocsi megpördült, farral fel a szembesáv padkájára, aztán a drótkerítés megfogott... Nagy para, irány a szerelő. Mint kiderült, az egyik réz fékcsőben volt dugulás, s a hirtelen fékezéskor nem fogott az az oldal, s ez okozta a gondot. Szóval lehet hogy át kéne az összes fékcsövet nézned.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Fék
« Reply #56 on: 2009 February 09, 13:28:09 pm »
Még annyit tennék hozzá, hogy ha nem cserélték rendszeresen a fékfolyadékot,
akkor a benne levő víz miatt rozsdásodás kezdődhetett.

Lehet, hogy ezek a rozsdaszemcsék keringenek e rendszerben.
Ha nem akarod szétszedni az egészet, akkor legalább alaposan át kellene öblíteni
egy túlméretezett fékolajcsere formájában.
« Last Edit: 2009 February 09, 13:31:01 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

RyAn

  • Guest
Re: Fék
« Reply #57 on: 2009 February 09, 13:33:41 pm »
Még annyit tennék hozzá, hogy ha nem cserélték rendszeresen a fékfolyadékot,
akkor a benne lev? víz miatt rozsdásodás kezd?dhetett.

Lehet, hogy ezek a rozsdaszemcsék keringenek e rendszerben.
Ha nem akarod szétszedni az egészet, akkor legalább alaposan át kellene öblíteni
egy túlméretezett fékolajcsere formájában.

elsö két gumi csövet cseréljük és az elsö két csövet kitisztitjuk kompreszorral ha több idöm lesz akkor megcsináljuk hátsókkal is  :-\

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Fék
« Reply #58 on: 2009 February 09, 13:59:20 pm »
A hátsókat akkor is át kell öblíteni (légtelenítés, amíg tiszta fékfolyadék nem jön), mert a szennyeződés ide-oda vándorol.  :)
Mk6 1.3 benzin

RyAn

  • Guest
Re: Fék
« Reply #59 on: 2009 February 11, 21:50:34 pm »
jelentem 2elsö cső kicserélve!
csak rosszul cseréltem le igy levegős lett  :-\
nem baj kapott ferodo fékfolyadékot kicsit puha de meg áll holnap meg utána még légtelenítem!