mindenképpen, mivel a hűtött tárcsa később melegszik túl, tehát intenzív fékezésnél tovább megmarad a fékerő, illetve kevésbé érzékeny a hideg tócsákra nagy fékezések után.
A jó fék életet menthet. Látszólag értelmetlen egy "nagyobb" fék fel-aplikálása az autóra, de én az egész barkácsolásomban
annak örülök a legjobban, hogy ütős féket tettem fel. Elöl a gyári 240x20-as hűtött helyett 283x24-es, valamint négydugós
fixnyergek. Hátul a dobfék helyett kétdugós fixnyereg fogja a 270x10-es nem hűtött tárcsákat. Nem városban, és nem normál
körülmények között érezni, hiszen minden fék képes blokkolni a kereket.
Amikor nagyon áldottam a fékeket, az egy GTI-esített Swift-tel való versenyzés után jött elő, amikor is olyan 130-140 körül
értünk utol egy sort, és fékeztünk. Mind a ketten nagyot. Ami nagyon meglepő volt, az a Suzukinak a hozzám képest való
"gyorsulása" fékezés közben. Úgy távolodott, azt hittem, nem fékez. Pedig a végére már állóra fékezte a kerekeket, mert
füstöltek a gumik. Én pedig még könnyedén, csúszáshatáron belül nagyobbat lassultam.
Vagy a másik szitu, amikor az osztrák pályán 160-nal haladtamban a gyorsító sávból 80-nal kijött elém a középsőbe egy
tehetségtelen. Na, ott is volt élmény...! De a fék elmelegedés, és egyéb csúnyaság nélkül tette a dolgát.
Kérdezték már, hogy minek teszek fel ilyen, akár versenycélra is használható fékeket, úgy sem használom ki...?
Erre én: elég, ha egyszer kell és tudom kihasználni azt a pluszt, elég ha csak egyszer menti meg az életem/életünk, már megérte.
Sokat kérdezik