Legyél óvatos ezzel a módosítással kapcsolatban.
Az MK6 hűtőköre eléggé bonyolult. Alapesetben a termosztát körüli áramlás a fűtő hőcserélőn keresztül történik. Ha ezt lezárod, előfordulhat, hogy a termosztáthoz nem jut el a melegvíz és nem nyit ki időben.
De nem biztos. Mert van egy olyan funkció is, hogy ha nagy fordulaton megy a motor, vagy más okból megnő a nyomás, akkor a termosztát rugós része hőmérséklettől függetlenül kinyit, és a termosztát mellett megindul az áramlás. Ha le van zárva a fűtőkör, akkor ez valószínűleg megtörténik, mert a vízpumpa nyomása nem tud máshova elmenni.
De (number 2.). A vízpumpa nyomása részben el tud menni a kiegyenlítőtartály felé menő vékony csöveken. És ha ez elég, akkor a rugó nem fog kinyitni.
Bonyolult. Úgy látom, ha ebből a lezárásból probléma lehet, az akkor következik be, ha a motor sokat jár alapjáraton. Akkor, ha a víz el tud áramolni a kiegyenlítőtartályon keresztül és nem nyit ki a rugóstag, akkor a termosztát nem fogja megkapni a meleg vizet.