...Évek múlva eljutottam oda, hogy teszek bele másik trafót, igaz nem gyárit, mert a 38.000Ft kicsit sok a kísérletezésre. ...
A rossz trafó bevetésével is lehet kisérleteznni.
A trafón a felső sor az 1-4 gyertyákat, az alsó a 2-3 gyertyákat látja el szikrával. A trafó két fele teljesen független egymástól és egyforma.
Két félig jó trafóból, össze lehet állítani egy jó kapcsolást. Kell egy kis vezetékcsoport, ami szétosztja a bemeneteket. Meg kell hosszabbítani a két jelet és a földet kétfelé kell osztani.
Ha jól emlékszem 2,8 mm-es késes csatlakozók kellenek hozzá. A Cromaxnál kb. 300Ft-ért kaptam 4 párat. A plussz trafót egy kis dróttal fel lehet rögzíteni a régi mellé. Nem is kell szerelni semmit, csak átdugdosni a bemeneteket és a gyujtáskábeleket. Ki kell keresni a trafók jó felét. Pl. a felső sort is lehet használni a 2-3-ra, csak jó bemenetet kell adni neki.
Amikor nekem elromlott a trafóm, a szerelő rosszul tette fel az egyes gyertyapipát, és mire észrevettem gallyra ment az új trafó is. Akkor néhány napig két fél trafóval jártam és tökéletesen működött.
Volt csodálkozás a szervízben, amikor meglátták az installációt, de garanciában új trafót adtak.
Viszont a próba előtt érdemes legalább a kábeleket kimérni, nehogy tönkrevágják a fél trafókat. 3-8 kOhmot kellene rajtuk látni, hossztól függően. Hajlítgatás közben sem lehet szakadás.
A Ford gyújtásra jellemző, hogy két-két gyertya sorba van kötve és egyszerre gyújtanak. Az egyik a sűrítő, a másik a kipufogó ütem végén. Parazita gyújtásnak nevezik. Ezért az 1-4 vagy a 2-3 kábeleket fel szabad cserélni a trafón. Ezt is lehet hibakeresésre használni, ha tudni lehet, hogy melyik hengerben marad ki a gyújtás.