Author Topic: 1.4 TDCI alapjárat ingadozás  (Read 16809 times)

Offline KannaDani

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 13
  • Segített?: +0/-0
1.4 TDCI alapjárat ingadozás
« on: 2016 February 22, 00:34:34 am »
Sziasztok !

Végigolvastam a fórumot, de nem találtam megoldást a problémámra.
Van egy 2007-es 1.4 TDCI Fiestám, F6JB motorkóddal.
Garantáltan 75000 km van benne, régi cégemtől vettem, tuti nem volt visszatekerve az óra.
Rendszeresen, gyári alkatrészekkel volt szervizelve, SHELL, ÖMV kúton tankoltam bele.
Tavaly májusban vízpumpa csöpögés miatt komplett vezérlés lett cserélve, ezzel egy időben a tűzkarikákat is cserélték.
Már akkor feltűnt, hogy néha ingadozik az alapjárat, de épp hogy csak egy kicsit és akkor is ritkán. Hívtam a szervizt, mondták hogy szerintük be kéne vizsgálni az injektorokat, illetve a nagynyomású szivattyút. Erre nem került sor, nem jutottunk előbbre, kötötték az ebet a karóhoz, én pedig nem szerettem volna fölöslegesen költeni.
A komolyabb gondok a tél beálltával kezdődtek. -10 környékén nehezen indult az autó, volt hogy 5-6 másodpercig is tekert az önindító, mire elindult.
Utána jellemzően hideg motornál, de melegen is előfordult, hogy üresben gurulva 700-900 között ingadozott az alapjárat, néha előfordult, hogy leesett 400-ra, ritkábban le is állt.
Hibakódot sosem adott. Enyhébb időben pöccre indult, az ingadozás is sokkal kevesebbszer fordult elő.
A levegőcsöveken féktisztítóval kerestem estleges réseket, én nem találtam.
Résolaj veszteséget mértünk, alapjáraton 3 perc alatt 10,11,11,10 ml volt hengerenként.
MAF, MAP, IAT szenzor csere következett, majd üzemanyagszűrő csere, kisszervíz, EGR szelep, folytószelep tisztítás, egyik sem volt elkoszolódva. A vezérlést is megnézték a biztonság kedvéért.
Most vették észre, hogy levegős az üzemanyagcső, a nagynyomású szivattyúnál minimális folyás látható.
Egyezkedés után sikerült minimális önrésszel kicserélniük a csövezést, mivel valószínűleg a májusi szervizelés során sérült meg az o-gyűrű a csatlakozóban.
Napok óta próbálgatom a kocsit és azt vettem észre, hogy ha üresben gurulok, amint 35-45 közé csökken a sebesség, megemelkedik az alapjárat a normál 800-ról 900-ra, de ha a kuplungot benyomom, akkor nem, akkor marad 800-on. Ezt csinálta télen is, csak akkor a hideg miatt néha le is fulladt.
Azt mondták, hogy ez normális, hogy felemeli az alapjáratot, de én meg mernék rá esküdni, hogy régebben télen, nyáron, hideg, meleg motornál, üresben gurulva is mindig 800-on állt a mutató.
Meg tudjátok erősíteni, hogy ez így nem normális?
A gond az, hogy az utóbbi egy hónapban már nem tudtam reprodukálni a lefulladást szervizekben, hiszen nem volt hideg, a legjobb az lenne, ha -10 lenne, akkor egyből kiderülne, hogy minden rendben van-e.
Már azon gondolkodtam, hogy elmegyek a környező hegyekbe, ahol még vannak mínuszok és kipróbálom ott.

Üdv,
KannaDani

« Last Edit: 2016 February 22, 02:50:51 am by KannaDani »

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCI alapjárat ingadozás
« Reply #1 on: 2016 February 22, 17:21:43 pm »
Sziasztok !
....

Szia!

Akksi, izzító gyertyák mikor voltak cserélve? Hibakód semmi?
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline KannaDani

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 13
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCI alapjárat ingadozás
« Reply #2 on: 2016 February 22, 20:30:54 pm »
Szia!

Akksi 1 éves bosch s5, izzítógyertya hiba nem lehet, mert meleg motornál is csinálja, csak ritkábban. Egyébként nem voltak még cserélve.
Hibakód nincs.
Valahol írták, hogy szervónyomás kapcsoló hiba okozhat ilyet, de nem tudom hol van.
Másik ötlet a sebesség szenzor, de az meg nincs, az abs jeladóbol veszi a jelét.

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCI alapjárat ingadozás
« Reply #3 on: 2016 February 22, 22:41:58 pm »
Szia!

Akksi 1 éves bosch s5, izzítógyertya hiba nem lehet, mert meleg motornál is csinálja, csak ritkábban. Egyébként nem voltak még cserélve.
Hibakód nincs.
Valahol írták, hogy szervónyomás kapcsoló hiba okozhat ilyet, de nem tudom hol van.
Másik ötlet a sebesség szenzor, de az meg nincs, az abs jeladóbol veszi a jelét.


Attól függetlenül ki kéne mérni az izzítókat, s ha szükséges cserélni, mert valószínű azért indult nehezen télen a hidegben. Az alapjárat ingadozással lehet nincs összefüggésben.
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline KannaDani

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 13
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCI alapjárat ingadozás
« Reply #4 on: 2016 February 22, 22:59:10 pm »
Szia !

Igen, az simán lehet izzítógyertya is, de a nagyobb probléma nem az, hanem az ingadozás/lefulladás.
Azt pedig üzemmeleg motornál is csinálja. Azért nem is mérettem be/cseréltem az izzítógyertyákat, mert amíg van ez a gond, simán okozhat ez is nehéz indítást, hiszen nem tudjuk mi okozza. Így is költöttem egy rakat pénzt fölöslegesen.
Elég érdekes, hogy most kivettem a kuplung kapcsolót a helyéről, így folyamatosan zárt állapotban van, vagyis úgy érzékeli, hogy a kuplung folyamatosan be van nyomva. Így gyönyörű szépen kisimult az alapjárat, tehát nem mechanikai oka van az ingadozásnak.
Egyre érdekesebb ez az egész...
Az lenne a legjobb, ha lenne valahol egy nagy hűtőkamra, ahova be lehetne állni egy pár órára, akkor minden kiderülne. :)

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCI alapjárat ingadozás
« Reply #5 on: 2016 February 22, 23:46:20 pm »
Szia !

Igen, az simán lehet izzítógyertya is, de a nagyobb probléma nem az, hanem az ingadozás/lefulladás.
Azt pedig üzemmeleg motornál is csinálja. Azért nem is mérettem be/cseréltem az izzítógyertyákat, mert amíg van ez a gond, simán okozhat ez is nehéz indítást, hiszen nem tudjuk mi okozza. Így is költöttem egy rakat pénzt fölöslegesen.
Elég érdekes, hogy most kivettem a kuplung kapcsolót a helyéről, így folyamatosan zárt állapotban van, vagyis úgy érzékeli, hogy a kuplung folyamatosan be van nyomva. Így gyönyörű szépen kisimult az alapjárat, tehát nem mechanikai oka van az ingadozásnak.
Egyre érdekesebb ez az egész...
Az lenne a legjobb, ha lenne valahol egy nagy hűtőkamra, ahova be lehetne állni egy pár órára, akkor minden kiderülne. :)
S akkor nem lehet, hogy ez a kuplungkapcsoló a hibás?
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline KannaDani

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 13
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCI alapjárat ingadozás
« Reply #6 on: 2016 February 22, 23:56:55 pm »
Szia !

Nem, multimeterrel, sőt diagnosztikával is megnéztem, jól érzékeli a kompjúter a pedál ki-benyomást.

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCI alapjárat ingadozás
« Reply #7 on: 2016 February 23, 08:14:30 am »
Szia !

Nem, multimeterrel, sőt diagnosztikával is megnéztem, jól érzékeli a kompjúter a pedál ki-benyomást.

Akkor mitől lett jó, hogy kivetted? Véletlen egybeesés?
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:1.4 TDCI alapjárat ingadozás
« Reply #8 on: 2016 February 23, 08:35:03 am »
Szia! Látom elég sokat költöttélrá. Érdemes lenne az üzemanyagrendszert kitisztítani. Tanktól egészen a szivattyúig. Általában a szivattyú mennyiségszabalyzójánál és nyomasszabályzójánál is van mikroszűrő, az is okozhat galibát esetleg vagy a szabályzó hibás.
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline KannaDani

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 13
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCI alapjárat ingadozás
« Reply #9 on: 2016 February 23, 13:24:25 pm »
Maga a kapcsoló jó. Ha bekötve hagyom, de nem a helyén van, hanem lóg a levegőben, akkor jó az alapjárat. Ha üzemanyag gond lenne, akkor így sem lenne jó.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:1.4 TDCI alapjárat ingadozás
« Reply #10 on: 2016 February 23, 13:59:25 pm »
Lehet, hogy a generátorod terheli változó erősséggel az alapjáraton ketyegő motort?

Mi történik, ha lehúzod a generátorról a vezérlést. Eltűnik az ingadozás?

(Ki fog gyulladni a töltésjelző lámpa, de ennek ellenére marad egy 13,9 voltos töltés. Ha visszadugod a csatlakozót, lehet hogy kell egy-két újraindítás, mielőtt elmúlik a hibajelzés.)
Mk6 1.3 benzin

Offline KannaDani

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 13
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCI alapjárat ingadozás
« Reply #11 on: 2016 February 23, 14:18:26 pm »
Egy feszültségmérő be van már szerelve állandóra, nem ingadozik a feszültség. Attól függetlenül megnézem.

Offline 52a52a

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 59
  • Segített?: +2/-0
Re:1.4 TDCI alapjárat ingadozás
« Reply #12 on: 2016 February 27, 20:24:44 pm »
Lehet, hogy a generátorod terheli változó erősséggel az alapjáraton ketyegő motort?

Mi történik, ha lehúzod a generátorról a vezérlést. Eltűnik az ingadozás?

(Ki fog gyulladni a töltésjelző lámpa, de ennek ellenére marad egy 13,9 voltos töltés. Ha visszadugod a csatlakozót, lehet hogy kell egy-két újraindítás, mielőtt elmúlik a hibajelzés.)

Ez akkor történhet meg, ha bekapcsolsz egy adott fogyasztót, vagy elindul a hűtőventi.
Milyen vezérlést húzol le a generátorról ?
Ford Fiesta MK6 1,25 Benzin (2004)

Offline KannaDani

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 13
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCI alapjárat ingadozás
« Reply #13 on: 2016 February 27, 21:01:16 pm »
Kb egy hétig közlekedtem vele úgy, hogy a kuplung kapcsoló ki volt véve a helyéről, de bekötve maradt, így úgy érzékelte, hogy folyamatosan be van nyomva a kuplung. Tökéletes volt, majd visszaraktam a helyére, két napja hideg is volt, amint kettesben 2200-es fordulatig gyorsulok, majd üresbe teszem, megint ingadozik az alapjárat.
Úgy vettem észre, hogy ha üresben gurul, akkor 40-30 km/h-ra lassulva megemeli az alapjáratot, ha előtte kihuzatom és utána üresbe teszem, akkor jelentkezik az ingadozás. Kivett kapcsolónál viszont tökéletes. Azt kéne tudni, hogy pontosan mire van ez a kapcsoló, tempomat , ESP nincs, japán, illetve USA autóknál van még olyan plusz funkciója, hogy nem tudod egyesben kuplungolás nélkül elindítani. Semmi különbséget nem vettem észre egyébként, lehet az lesz a vége, hogy véglegesen kiiktatom a kapcsolót és kész.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:1.4 TDCI alapjárat ingadozás
« Reply #14 on: 2016 February 28, 09:52:54 am »
Ez akkor történhet meg, ha bekapcsolsz egy adott fogyasztót, vagy elindul a hűtőventi.
Milyen vezérlést húzol le a generátorról ?

A Ford-oknál ú.n. intelligens töltés van. A PCM irányitja, hogy a generátor mennyi áramot termeljen és mennyire terhelje a motort. Pl. padlógáznál kevésbé, motorfékes lassításnál jobban.

Egy 3 vezetékes csatlakozón keresztül történik a vezérlés. A feszültségszabályozóhoz kapcsolódik, a szíjtárcsával ellentétes oldalon.
Mk6 1.3 benzin