Sziasztok !
Végigolvastam a fórumot, de nem találtam megoldást a problémámra.
Van egy 2007-es 1.4 TDCI Fiestám, F6JB motorkóddal.
Garantáltan 75000 km van benne, régi cégemtől vettem, tuti nem volt visszatekerve az óra.
Rendszeresen, gyári alkatrészekkel volt szervizelve, SHELL, ÖMV kúton tankoltam bele.
Tavaly májusban vízpumpa csöpögés miatt komplett vezérlés lett cserélve, ezzel egy időben a tűzkarikákat is cserélték.
Már akkor feltűnt, hogy néha ingadozik az alapjárat, de épp hogy csak egy kicsit és akkor is ritkán. Hívtam a szervizt, mondták hogy szerintük be kéne vizsgálni az injektorokat, illetve a nagynyomású szivattyút. Erre nem került sor, nem jutottunk előbbre, kötötték az ebet a karóhoz, én pedig nem szerettem volna fölöslegesen költeni.
A komolyabb gondok a tél beálltával kezdődtek. -10 környékén nehezen indult az autó, volt hogy 5-6 másodpercig is tekert az önindító, mire elindult.
Utána jellemzően hideg motornál, de melegen is előfordult, hogy üresben gurulva 700-900 között ingadozott az alapjárat, néha előfordult, hogy leesett 400-ra, ritkábban le is állt.
Hibakódot sosem adott. Enyhébb időben pöccre indult, az ingadozás is sokkal kevesebbszer fordult elő.
A levegőcsöveken féktisztítóval kerestem estleges réseket, én nem találtam.
Résolaj veszteséget mértünk, alapjáraton 3 perc alatt 10,11,11,10 ml volt hengerenként.
MAF, MAP, IAT szenzor csere következett, majd üzemanyagszűrő csere, kisszervíz, EGR szelep, folytószelep tisztítás, egyik sem volt elkoszolódva. A vezérlést is megnézték a biztonság kedvéért.
Most vették észre, hogy levegős az üzemanyagcső, a nagynyomású szivattyúnál minimális folyás látható.
Egyezkedés után sikerült minimális önrésszel kicserélniük a csövezést, mivel valószínűleg a májusi szervizelés során sérült meg az o-gyűrű a csatlakozóban.
Napok óta próbálgatom a kocsit és azt vettem észre, hogy ha üresben gurulok, amint 35-45 közé csökken a sebesség, megemelkedik az alapjárat a normál 800-ról 900-ra, de ha a kuplungot benyomom, akkor nem, akkor marad 800-on. Ezt csinálta télen is, csak akkor a hideg miatt néha le is fulladt.
Azt mondták, hogy ez normális, hogy felemeli az alapjáratot, de én meg mernék rá esküdni, hogy régebben télen, nyáron, hideg, meleg motornál, üresben gurulva is mindig 800-on állt a mutató.
Meg tudjátok erősíteni, hogy ez így nem normális?
A gond az, hogy az utóbbi egy hónapban már nem tudtam reprodukálni a lefulladást szervizekben, hiszen nem volt hideg, a legjobb az lenne, ha -10 lenne, akkor egyből kiderülne, hogy minden rendben van-e.
Már azon gondolkodtam, hogy elmegyek a környező hegyekbe, ahol még vannak mínuszok és kipróbálom ott.
Üdv,
KannaDani