Author Topic: Több probléma (MK6)  (Read 8250 times)

Offline benedekmarcel

  • Újonc
  • *
  • Posts: 9
  • Segített?: +0/-0
Több probléma (MK6)
« on: 2015 September 27, 22:00:24 pm »
Üdvözletem a fórumtagoknak!

Új vagyok itt, és csatlakoztam a Fiesta-tulajok köréhez :) Megörököltem a családi autót, ami egy 2007-es Fiesta, 1.3-as benzines jószág.
Sajnos az utóbbi időben több probléma is felütötte a fejét a motor környékén, így gondoltam hozzáértőkhöz fordulok segítségért.

Az első problémám az lenne, hogy az alapjárat hidegindításnál érdekes. Először is felpörög 1500-2000-re majd leesik 500 körülire, majd beáll 1200-ra. Sajnos nem tudom mi lehet a probléma, szervízben azt mondták, hogy gyertya. Cserélve lett, a probléma egy időre elmúlt, most megint előjött (6 hónap után)

A következő, és ez inkább zavaró, hogy 4-5 sebességben, magasabb tempónál 80-90-100 és fölötte ilyen 3000 fordulat környékén elég érdekes hangot hallat a motor. Konkrétan ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor szálhibás a gumi, de a gumiknak semmi bajuk nincsen, plusz akkor jön elő ez a hang, amikor rálépek a gázra. Több helyen olvastam, hogy lehet, hogy alacsony az olajszint a váltóban.

Harmadszor pedig nálam is előjött a központi zár probléma. Konkrétan 4 éve is volt gond vele, de akkro a szervízben kikötötték a "felkapcsolva hagytad a lámpát" jelző kütyüt, és azóta tökéletesen működött, aztán a minap esős időben előjött. Rá egy pár napra megint, esőben. Szóval gyanítom, hogy valami beázott.

Illetve ami már annyira nem zavaró, és igazából amióta megvan az autó azóta él benne ez a dolog, hogy a hátramenetet nem mindig veszi be :D csak második harmadik próbálkozásra. Erre esetleg valami-féle tipp?

Bocsánat a hosszú posztért, illetve előre is megköszönöm válaszaitokat!

Üdv:
Marcel.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Több probléma (MK6)
« Reply #1 on: 2015 September 28, 12:41:09 pm »
...
Illetve ami már annyira nem zavaró, és igazából amióta megvan az autó azóta él benne ez a dolog, hogy a hátramenetet nem mindig veszi be :D csak második harmadik próbálkozásra. Erre esetleg valami-féle tipp?


Szia Marcel!

A lényeg a váltó forgásával kapcsolatos.

Amikor a váltó üresben van, forognak benne a tengelyek és a fogaskerekek. Amikor kinyomjuk a kuplungot, a forgás elkezd lassulni.

A hátramenethez egyenes fogazású fogaskerekek vannak, amik érzékenyek a sebességkülönbségre. Ha a váltó túl gyorsan forog, akkor recsegnek a váltásnál. Ha már megáll a forgás, nem mennek a helyükre. Ezért, ha az utóbbit tapasztalod, a kuplung kinyomása után hamarabb kell a váltókart hátramenetbe rakni.

Ha ekkor sem veszi be a sebességet, két gyors megoldás van: egy pillanatra félig fel kell engedni a kuplungot, újra kinyomni és váltani.
Vagy amit én szoktam: tartom a kinyomott kuplungot és egy pillanatra berakom hármasba (másik sebesség is jó). Az megpöcköli a fogaskerekeket, és utána beveszi a rükvercet.  :)

Üdv
fiesta2002
Mk6 1.3 benzin

Offline benedekmarcel

  • Újonc
  • *
  • Posts: 9
  • Segített?: +0/-0
Re:Több probléma (MK6)
« Reply #2 on: 2015 September 28, 13:14:57 pm »
Köszi a választ, működik a dolog!

A többire esetleg valami tipp? Igazából az második lenne az, ami a legjobban zavar (nagy sebességnél furcsa hangot hallat). Ha esetleg segít, majd készítek felvételt róla.

Egyébként nem tudom, hogy ide leírjam-e, vagy az "érdekes hangok" topicba, de alapjáratnál hallani ilyen csörgedező hangot. Gondolom el tudjátok képzelni, mint amikor egy patak csorgodál, körülbelül olyan :D és mivel semmi ilyen (patak-szerű) jelenség nincs a motorháztető alatt, ezért lövésem sincs, hogy mi lehet az! Tulajdonképpen akkor hallani, amikor adsz egy gázfröccsöt.. Létezne, hogy a benzint hallom, ahogy folyik?
« Last Edit: 2015 September 28, 13:18:31 pm by benedekmarcel »

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Több probléma (MK6)
« Reply #3 on: 2015 September 28, 13:41:52 pm »
A hangra nincs sok ötletem. Csak annyi, hogy a motortérből is lehet gázt adni a motor előtt kicsit balra (az autóval szembenézve) levő félkör elforgatásával. Talán lehet hallani, hogy honnan jön a zaj. Pl. a hűtőfolyadék tartályból? Vagy a vezérműlánc laza és csörög?

Az első problémám az lenne, hogy az alapjárat hidegindításnál érdekes. Először is felpörög 1500-2000-re majd leesik 500 körülire, majd beáll 1200-ra. Sajnos nem tudom mi lehet a probléma, szervízben azt mondták, hogy gyertya. Cserélve lett, a probléma egy időre elmúlt, most megint előjött (6 hónap után)

Lehet, hogy az alapjárat szabályozó elszennyeződött a kartergáztól és nehezen mozog.
Meg lehet tisztítani, de van egy egyszerűbb, ideiglenes módszer is. Egy kicsit meg kell mozgatni, úgy, hogy egy enyhe lejtőn gázadás nélkül pl. 2-esben hagyni kell, hogy az autó alapjáraton kússzon felfele. Akkor az alapjárat szabályozó teljesen kinyit.
Talán ettőé egy kicsit jobban mozog majd.
Mk6 1.3 benzin

Offline benedekmarcel

  • Újonc
  • *
  • Posts: 9
  • Segített?: +0/-0
Re:Több probléma (MK6)
« Reply #4 on: 2015 September 28, 19:23:16 pm »
Nos, az alapjáratos téma megszűnni látszik, legalábbis megcsináltam amit javasoltál, és most nem csinálta indítás után. A váltós téma szintén okés.

Viszont ezt a csorgó hangot muszáj megtalálnom :) Holnap utánanézek, aztán hátha sikerül megtalálni a zaj forrását.

Köszönöm a tippeket!

Offline benedekmarcel

  • Újonc
  • *
  • Posts: 9
  • Segített?: +0/-0
Re:Több probléma (MK6)
« Reply #5 on: 2015 September 29, 09:57:03 am »
A hangra nincs sok ötletem. Csak annyi, hogy a motortérből is lehet gázt adni a motor előtt kicsit balra (az autóval szembenézve) levő félkör elforgatásával. Talán lehet hallani, hogy honnan jön a zaj. Pl. a hűtőfolyadék tartályból? Vagy a vezérműlánc laza és csörög?


Sikerült rájönnöm a csörgedező hang forrására. A hűtőfolyadék szintje, hát rohadtul alacsony :Da kiegyenlítő tartályban a leírás szerint a min és a max jelzés közt kéne lennie, de most konkrétan a kimenő csövet éppen hogy ellepi a tartály alján.

Esetleg, légtelenítenem kell majd a rendszert? ha igen, akkor erre valaki tudja a metódust, hogy hol és mit kell tekergetni?

Köszönöm!

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Több probléma (MK6)
« Reply #6 on: 2015 September 29, 21:16:06 pm »
...
Esetleg, légtelenítenem kell majd a rendszert? ha igen, akkor erre valaki tudja a metódust, hogy hol és mit kell tekergetni?

Köszönöm!
Nekem teljes hűtőfolyadék csere után nem kellett légteleníteni. Csak közlekedni kellett vele egy kicsit és utántölteni.
Azt hiszem, van egy műanyag légtelenítő csavar a hűtő tetején, de szerintem elég, ha néhányszor feltöltöd a tartályt.
Mk6 1.3 benzin

Offline benedekmarcel

  • Újonc
  • *
  • Posts: 9
  • Segített?: +0/-0
Re:Több probléma (MK6)
« Reply #7 on: 2015 September 30, 07:07:46 am »
Igen, közben konzultáltam unokatestvéremmel, aki szintén Fordot hajt, csak Focust, aztán ő mondta, hogy a termosztát légtelenít automatikusan.

Egyébként a problémák nagy része úgy tűnik meg is szűnt :D fordulatszám leesés indításnál, hátramenet reccsenésmentes lett, a csörgedező hang off.
Kíváncsi vagyok, hogy összefüggésben volt-e a nagy sebességnél az a furcsa hang és a hűtő alacsony szintje.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Több probléma (MK6)
« Reply #8 on: 2015 September 30, 12:14:22 pm »
...
Egyébként a problémák nagy része úgy tűnik meg is szűnt :D fordulatszám leesés indításnál, hátramenet reccsenésmentes lett, a csörgedező hang off.
...

Szuper  :)
Mk6 1.3 benzin

Offline benedekmarcel

  • Újonc
  • *
  • Posts: 9
  • Segített?: +0/-0
Re:Több probléma (MK6)
« Reply #9 on: 2015 September 30, 13:47:17 pm »
Koszonom szepen a segitseget!

Offline LaloTiti

  • Újonc
  • *
  • Posts: 2
  • Segített?: +0/-0
Re:Több probléma (MK6)
« Reply #10 on: 2015 September 30, 20:29:06 pm »
Sziasztok!

Nekem olyan gondom lenne, hogy el lett hagyva a slusszkulcs, és hogy tudja e valaki, hogy mennyibe lenne lecserélni komplett a zár, indító, tanksapkazár... Mielőtt bontóban érdeklődnék.

Előre is kösz. :notworthy: :notworthy:

Offline benedekmarcel

  • Újonc
  • *
  • Posts: 9
  • Segített?: +0/-0
Re:Több probléma (MK6)
« Reply #11 on: 2015 September 30, 20:42:18 pm »
Ha gondolod holnap rácsörgök a szervízre ahova járni szoktam, és megkérdezem, hogy mennyiért csinálnak egy ilyen műveletet.  :notworthy:

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Több probléma (MK6)
« Reply #12 on: 2015 October 01, 08:07:17 am »
Sziasztok!

Nekem olyan gondom lenne, hogy el lett hagyva a slusszkulcs, és hogy tudja e valaki, hogy mennyibe lenne lecserélni komplett a zár, indító, tanksapkazár... Mielőtt bontóban érdeklődnék.

Előre is kösz. :notworthy: :notworthy:
Biztos, hogy érdemes ennyi mindent kicserélni?
Ha a szervizben kitörölteted indításgátlóból az össze kulcsot és újra engedélyezteted a meglevőt, akkor az esetleges rosszindulatú megtaláló nem tudja elindítani az autót.
Ha még plusszban beruházol egy autolok2000-szerű kormányzárra, örökre meg van oldva az ellopás problémája.  :)

Egyébként csak a bontó a reális, mert gyári alkatrészekkel, szakszervizben legalább 100 ezer a teljes csere.  :(
Mk6 1.3 benzin