Sziasztok!
A jobb gumi vitához annyit tudok hozzá szólni, hogy mind a négy kerékre normális téli gumit kell tenni és akkor nincs probléma és vita sem!
nem a leg pénztárca kímélőbb, de bevált módszer!
Amúgy kollegám autószerelő és ő azt mondja hogy ha első hajtású az autó, akkor mindenképpen előre kell tenni a gumit, mert ha ki is megy kicsit a fara, akkor egy gázadással kihízza magát a kanyarból... és így megint csak az első kerék jut szerephez... tükörjégen meg tök mindegy.
Fékezésnél is előre megy a súly ezért is előre érdemes tenni!
Ha valakinek BMW-je, Mercije, vagy Ladája van, ami hátsó kerekes, akkor az cserélje ki mind a négyet!
Hát lehet hogy igaza van a szerelődnek, és én sem értek hozzá de idézném Dávid Péter gumiszakértőt
"Az új, vagy kevésbé kopott abroncsokat előnyösebb a hátsó kerekekre
szerelni, mert ez vészhelyzetben (pl. hirtelen fékezés kanyarban) jobb
úttartást biztosít, főleg nedves, csúszós úton.
Abból kell kiindulni, hogy a kritikus közlekedési helyzetek nagyobb eséllyel
alakulnak ki vizes, csúszós útfelületen. Amennyiben ilyenkor az első
kerekeken lévő abroncsok pl. vízenfutás miatt elveszítik a kapcsolatot az
útfelülettel, a gépkocsi átmenetileg kormányozhatatlanná válik, azonban
általában megtartja helyzetét és menetirányát.
Amennyiben viszont a hátsó kerekeknél szakad meg a kapcsolat az úttesttel, a
gépkocsi hátulja kitör. Egy ilyen kritikus helyzettel sokkal nehezebb
megbirkóznia a gépkocsi vezetőjének, mint egy rövid ideig tartó
kormányozhatatlansággal.
Itt természetesen nem arról beszélünk, hogy elöl gyakorlatilag teljesen
lekopott abroncsokkal autózunk, arról van szó inkább, ha pl. van egy pár
5mm-es és egy pár 7mm-es gumink, akkor a jobb kerüljön hátra. Ezzel a
kombóval pedig a vészfékezés és megállás sem lehet probléma."
Üdv,
Gumidoki /http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/