Author Topic: Felkészülés a télre!  (Read 41511 times)

zoli

  • Guest
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #30 on: 2007 November 13, 18:45:53 pm »
Sziasztok!

A jobb gumi vitához annyit tudok hozzá szólni, hogy mind a négy kerékre normális téli gumit kell tenni és akkor nincs probléma és vita sem! :)
nem a leg pénztárca kímélőbb, de bevált módszer!  ;D
Amúgy kollegám autószerelő és ő azt mondja hogy ha első hajtású az autó, akkor mindenképpen előre kell tenni a gumit, mert ha ki is megy kicsit a fara, akkor egy gázadással kihízza magát a kanyarból... és így megint csak az első kerék jut szerephez... tükörjégen meg tök mindegy.
Fékezésnél is előre megy a súly ezért is előre érdemes tenni!
Ha valakinek BMW-je, Mercije, vagy Ladája van, ami hátsó kerekes, akkor az cserélje ki mind a négyet!  :D
Hát lehet hogy igaza van a szerelődnek, és én sem értek hozzá de idézném Dávid Péter  gumiszakértőt
"Az új, vagy kevésbé kopott abroncsokat előnyösebb a hátsó kerekekre
szerelni, mert ez vészhelyzetben (pl. hirtelen fékezés kanyarban) jobb
úttartást biztosít, főleg nedves, csúszós úton.
Abból kell kiindulni, hogy a kritikus közlekedési helyzetek nagyobb eséllyel
alakulnak ki vizes, csúszós útfelületen. Amennyiben ilyenkor az első
kerekeken lévő abroncsok pl. vízenfutás miatt elveszítik a kapcsolatot az
útfelülettel, a gépkocsi átmenetileg kormányozhatatlanná válik, azonban
általában megtartja helyzetét és menetirányát.
Amennyiben viszont a hátsó kerekeknél szakad meg a kapcsolat az úttesttel, a
gépkocsi hátulja kitör. Egy ilyen kritikus helyzettel sokkal nehezebb
megbirkóznia a gépkocsi vezetőjének, mint egy rövid ideig tartó
kormányozhatatlansággal.
Itt természetesen nem arról beszélünk, hogy elöl gyakorlatilag teljesen
lekopott abroncsokkal autózunk, arról van szó inkább, ha pl. van egy pár
5mm-es és egy pár 7mm-es gumink, akkor a jobb kerüljön hátra. Ezzel a
kombóval pedig a vészfékezés és megállás sem lehet probléma."

Üdv,

Gumidoki  /http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/

Thunder

  • Guest
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #31 on: 2007 November 13, 21:22:46 pm »
Kérdésedre válaszolva spray-vel fújtam a felniket! meg spray-s lakkot is használtam!

márka, vagy legalább a kezdőbetűje?  :P ... ki melyiket preferálja?

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #32 on: 2007 November 13, 21:49:43 pm »
Ferrari szurkolóként csak egy jöhet szóba! :-X
Így elég burkolt?? ;D
Minden ami autĂł hifi!:)

Ryan

  • Guest
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #33 on: 2007 November 13, 22:01:40 pm »
Ferrari szurkolóként csak egy jöhet szóba! :-X
Így elég burkolt?? ;D

 ???

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #34 on: 2007 November 13, 22:12:18 pm »
Br....stone ;D :-X ;D :-X
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #35 on: 2007 November 13, 23:59:32 pm »
Hát OK. Én elhiszem hogy szeretsz határon autózni csak az általad leirtak szerint nem tudsz mivel az autó ha megcsúszik az már a határon túl van pont annyival amennyivel megcsúszott. A félreértések végett ezzel nem azt akarom irni hogy NEM TUDSZ VEZETNI ,mert azt biztosan tudsz, mivel a csúszás után is kordába tudod az autót tartani , de ehez kell anagyobb tudás. vagy tényleg a határon maradni.? Szerintem az utóbbi hisz az összes autóversenyzö erre törekszik több kevesebb sikerrel ,mivel akkor tud gyors lenni ha nem csúszik az autó!!! Ezzel megint nem azt akartam írni hogy nem jó keresztbe menni mert jó nagyon jó és élvezetes. De bocs megint sokat dumálok és eltértünk a topik témától és ha jó tanácsot szeretnénk adni az eredeti témában én azért azt a jobb gumit hátra tetetném. Talán egyetértesz. Vagy?
Amikor kell a határon autózok. Tapasztalat híján volt 1 pár megcsúszásos esetem, és az egyik legnehezebb jól korrigálni a megcsúszást. Teljesen más dolog az amikor direkt csúsztatom a kocsit, a drift más műfaj. De abban egyetértünk h határon autózni úgy h nem csúszol meg a lehető leg nehezebb, merem mondani h én ezt elég soxor teszem, feszegetem ezt a határt, és ehhez képest elég ritkán csúszok meg. Visszatérve a lényegi témához, szerintem azért fontos a határon autózás kérdése, mert elég sokan vezetnek így tapasztalatom szerint megfelelő vezetési tudás nélkül és ezért van ennyi baleset. főleg télen... és a vezetési tudás hiánya mikor jelentkezik? váratlan helyzetekben mikor megcsúszik valaki. Ez az a dolog amit meg kell tanulni, hogy a váratlan helyezeteket jól tudja kezelni valaki. kiváncsi vagyok mit tenne reflexszerűen egy ember ha felfut az első kerék a vízre és olyan ABS van a kocsijában mint a régebbi fordokon, hogy csak az első kerékről veszi a jelet, ilyen esetben NULLA a fékhatás nem lassul az autó, a legtöbb sofőr nyomná mint őrült a pedált és nem értené h miért nem áll meg az autó, ahelyett hogy szépen behúzná finoman a kéziféket és lelassítaná a kocsit. elég sok ilyen sz*r helyzetben voltam a kocsijaim akkor épp sz*r műszaki állapota miatt, de nem bánom, mindből tanultam, s szerencsésen nem lett belőle még koccanás se...

visszatérve a témára: gumi kérdés, a jobb gumit az első kerékre illik rakni mivel azzal húzod ki az autót első kerekesnél. tény h ha hátulra rakom kisebb az esélye a megcsúszásnak, DE ha előre rakom és esetleg megcsúszik az autó könnyebben hozom egyenesbe, mintha hátul lenne a jobb gumi. :) hátsókerekesnél én hátra javasolnám a jobb gumit, előre a gyengébbet. ha már választani kell(2 évig jártam elől eső hátul téligumival LADA-val mindenhol elment, csak a határon autózás miatt csúsztam vele meg, de mindig meg tudtam fogni szerencsére, pedig annak idején volt 1-2 felelőtlen és veszélyes helyzetem, de szerencsém volt...

Thunder

  • Guest
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #36 on: 2007 November 14, 09:26:02 am »
én a vasárnapi havazás alkalmával igencsak tapasztaltam azt, hogy hajtott kerékre kell(ene) az a téligumi, mert csúszik nem csúszik a kanyarban, ha nem hajtott keréken van a jobb gumi akkor nem húz fel a dombra önerőből, amíg nem jön a hókotró :D

zoli

  • Guest
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #37 on: 2007 November 14, 10:24:50 am »
Hát OK. Én elhiszem hogy szeretsz határon autózni csak az általad leirtak szerint nem tudsz mivel az autó ha megcsúszik az már a határon túl van pont annyival amennyivel megcsúszott. A félreértések végett ezzel nem azt akarom irni hogy NEM TUDSZ VEZETNI ,mert azt biztosan tudsz, mivel a csúszás után is kordába tudod az autót tartani , de ehez kell anagyobb tudás. vagy tényleg a határon maradni.? Szerintem az utóbbi hisz az összes autóversenyzö erre törekszik több kevesebb sikerrel ,mivel akkor tud gyors lenni ha nem csúszik az autó!!! Ezzel megint nem azt akartam írni hogy nem jó keresztbe menni mert jó nagyon jó és élvezetes. De bocs megint sokat dumálok és eltértünk a topik témától és ha jó tanácsot szeretnénk adni az eredeti témában én azért azt a jobb gumit hátra tetetném. Talán egyetértesz. Vagy?
Amikor kell a határon autózok. Tapasztalat híján volt 1 pár megcsúszásos esetem, és az egyik legnehezebb jól korrigálni a megcsúszást. Teljesen más dolog az amikor direkt csúsztatom a kocsit, a drift más műfaj. De abban egyetértünk h határon autózni úgy h nem csúszol meg a lehető leg nehezebb, merem mondani h én ezt elég soxor teszem, feszegetem ezt a határt, és ehhez képest elég ritkán csúszok meg. Visszatérve a lényegi témához, szerintem azért fontos a határon autózás kérdése, mert elég sokan vezetnek így tapasztalatom szerint megfelelő vezetési tudás nélkül és ezért van ennyi baleset. főleg télen... és a vezetési tudás hiánya mikor jelentkezik? váratlan helyzetekben mikor megcsúszik valaki. Ez az a dolog amit meg kell tanulni, hogy a váratlan helyezeteket jól tudja kezelni valaki. kiváncsi vagyok mit tenne reflexszerűen egy ember ha felfut az első kerék a vízre és olyan ABS van a kocsijában mint a régebbi fordokon, hogy csak az első kerékről veszi a jelet, ilyen esetben NULLA a fékhatás nem lassul az autó, a legtöbb sofőr nyomná mint őrült a pedált és nem értené h miért nem áll meg az autó, ahelyett hogy szépen behúzná finoman a kéziféket és lelassítaná a kocsit. elég sok ilyen sz*r helyzetben voltam a kocsijaim akkor épp sz*r műszaki állapota miatt, de nem bánom, mindből tanultam, s szerencsésen nem lett belőle még koccanás se...

visszatérve a témára: gumi kérdés, a jobb gumit az első kerékre illik rakni mivel azzal húzod ki az autót első kerekesnél. tény h ha hátulra rakom kisebb az esélye a megcsúszásnak, DE ha előre rakom és esetleg megcsúszik az autó könnyebben hozom egyenesbe, mintha hátul lenne a jobb gumi. :) hátsókerekesnél én hátra javasolnám a jobb gumit, előre a gyengébbet. ha már választani kell(2 évig jártam elől eső hátul téligumival LADA-val mindenhol elment, csak a határon autózás miatt csúsztam vele meg, de mindig meg tudtam fogni szerencsére, pedig annak idején volt 1-2 felelőtlen és veszélyes helyzetem, de szerencsém volt...
Na látod te írtad le a választ.Ugyanis a saját autójára mindenki oda teszi ahova akarja , de te mert sportosan vezetsz és elösször lehet hogy rossz szót használtam nem megsérteni akartalak /a profival/ erre gondoltam a te stilusodhoz jobb előre rakni .Node ha tanácsot kérnek nem tudjuk kinek milyen stilusa van. Itt gondolok az álltalad leírtakra is, idézem /a legtöbb sofőr nyomná mint őrült a pedált és nem értené h miért nem áll meg az autó./ az ilyen autón jobb ha hátul van. Amúgy ez ügyben még olvasd el /doso22-nek írt válaszom/ is. Ahol egy gumiszakértő véleményét másoltam be. üdv Zoli itt a hó jó driftet

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #38 on: 2007 November 14, 10:26:43 am »
Kérdésedre válaszolva spray-vel fújtam a felniket! meg spray-s lakkot is használtam!

márka, vagy legalább a kezd?bet?je?  :P ... ki melyiket preferálja?

Hogy válaszoljak kérdésedre! Tesco-ban vettem! De festékboltban is lehet kapni! "Color Works" Márkájú a festék! és ezüst metál!
De volt még arany, meg kék, sötétlila.... természetesen metál színek!
Ehhez még kell valami jó lakk... háát és az olcsóbbikat vettem, de tökéletesen jó volt az is!
ja igen egy nagyon fontos dolog!
Pl ha fested a felniket, vagy valamit, akkor mindig használj előtte fekete alapozót! 600 Ft kb egy flakon, amit én vettem!
Sokkal jobban takar utána a metál. Meg szépen zsírtalanítani....
Egy kis darab vason kipróbáltam csak úgy szűzen a festéket, de nagyon könnyen lefolyt róla, meg nem is takart!
Szóval érdemes magadni a módját!  ;) ;D
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

Dipper

  • Guest
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #39 on: 2007 November 14, 10:51:36 am »
Idei legjobb gumikeverékek!
Tesztgyőztesek:Dunlop,Pirelli,Continental,Michelin---->ebben a sorrendben!
Nálun itt falun 1 elég meredek völgyben lakunk.Namármost 1-2 napja elég szép mennyiségü hó lehullott....éshát,majdhogynem kocsival játhatatlan útviszonyok alakultak ki,a völgyből felfelé!
Faterom most vett 1 komplett téliszettet!Dunlop-ot!Igaz drágább,de elképesztő mennyi különbség van 1 jóminőségü és 1 középkategóriás között(havon).Őt feltépte az emelkedőn a gumija(kissebb nagyobb csúszásokkal kipörgéssel).
Viszont én itthon szívtam mert nem tudtam felmenni az emelkedőn.Még 1 nagy nekifutással sem!!
Az én kocsimon Kormoran snowpro b2-van!(ez a legjobb alsóközépkategóriás gumikeverék,Michelin gyárban készül!!(hasonló kaliber még a Debica frigo(Good Year termék) vagy a Barum polaris(continental gyár terméke)
Szóval téligumival ne spóroljatok!
Az árkülönbség a kormoran és a dunlop között 7000.-/gumi!--Jelenleg!Azért nem kevés a különbség! :D :D
Szóval ha szegény vagy vegyé Kormorant vagy Barum-ot!
Ha burzsoá vagy :D vegyé dunlop vagy contit!
A Pirellinek nem is vészes az ára! :)
« Last Edit: 2007 November 14, 13:19:35 pm by Dipper »

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #40 on: 2007 November 14, 11:45:38 am »
Én is csak csatlakozni tudok Dipperhez!  :notworthy:
Nem érdemes a gumin spórolni! Ha van rá lehetősége az embernek akkor vegyen márkás gumit!
Nem azt mondom, hogy a legdrágábbat, de a lehetőségekhez képest a legjobb nevűt, mert bizony sokan nem szánnak rá elég figyelmet és pénzt, de ha kicsit belegondol az ember, hiába vannak jó állapotú fékek, tuti motor, meg tipp-topp autó, azért csak a gumi ami fékezéskor kapcsolódik az úttal (és ugyanez gáz adáskor is).
Na jó azért még egy kicsi múlik a lengéscsillapítókon is  :D  ;)
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

JoolsNOS

  • Guest
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #41 on: 2007 November 14, 16:11:10 pm »
Hát annyiban nem értek egyet, hogy havon számít a márka (persze most elvben). Ott a mintázat számít, ami szerintem meg jó pl. egy Matadoron is. Száraz uton meg a keverék számít, (itt már inkább számít a márka)
Szóval sztem egy 155/70es guminál inkább veszek 8ért matadort mint 15ért continentalt. Persze ez megint ugye a pénz miatt van :(

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #42 on: 2007 November 14, 16:32:50 pm »
Hát annyiban nem értek egyet, hogy havon számít a márka (persze most elvben). Ott a mintázat számít, ami szerintem meg jó pl. egy Matadoron is. Száraz uton meg a keverék számít, (itt már inkább számít a márka)
Szóval sztem egy 155/70es guminál inkább veszek 8ért matadort mint 15ért continentalt. Persze ez megint ugye a pénz miatt van :(
azért a téli keveréke se mind1 ám... én általában keveset használt gumikat veszek, most pl 1 garnitúrát vettem szereléssel a LADA-ra annyiért mint amennyibe egy db dunlop abroncs kerül újonnan :) 90%-os gumik continental. :)

Dipper

  • Guest
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #43 on: 2007 November 14, 17:15:20 pm »
Én spec tuti nem vennék használtat,télire főlleg!Ki tudja,lehet használta nyáron is!!!(köztudott hogy az megkeményiti a keveréket a sok "túlhevüléstől".

JoolsNOS!
Télen nem sokszor száraz az út,bár városban azért előfordul
Igazad van,mert jégen meg tök mind 1 mid van,úgy is csúszik,így gondolod?Hát pedig az a "márkás" keverék számit,még jégen is!Ott pedig Ba****tod a mintázatot!Oda már a gumi lágysága kell!(alacsony dermedési pont)
Magyarul,jobb minőség=kevésbé szilárdul meg a gumi 7 fok alatt!
De én is az olcsóbbat választottam!Simán megteszi,nem kell raccsingolni!

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Re: Felkészülés a télre!
« Reply #44 on: 2007 November 14, 18:11:07 pm »
Nos emellett pedig közlekedj úgy mintha tojásrakáson járkálnál és kisebb az esélye, hogy a járdán a buszmegállóban gondolkozz a történeteken, mikor kiszállsz a kocsiból!
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D