Author Topic: Olaj TDCI-be  (Read 56480 times)

Offline Hujbi

  • Újonc
  • *
  • Posts: 10
  • Segített?: +1/-0
Re: Olaj TDCI-be
« Reply #30 on: 2010 February 16, 19:10:14 pm »
aj-jaj, na akkor körülnézek az olajiparban :-)

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re: Olaj TDCI-be
« Reply #31 on: 2010 February 16, 21:12:28 pm »
Ford jóváhagyással rendelkező olajok a teljesség igénye nélkül:

Mobil 1 Fuel Economy 0W-30,
Mobil Super FE Special 5W-30,
Castrol Magnatec Professional A1 5W-30,
Valvoline MaxLife FE SAE 5W-30,
BP Visco 5000 FE 5W-30,
Shell Helix F 5W-30,
Q8 Formula Techno 5W-30,
Gulf Formula FE 5W-30,
Aral HighTronic F 5W-30,
OMV Bixxol special FO 5W-30,
Fuchs Titan XTR 5W-30,
Liqui Moly Leichtlauf Special 5W-30,
Motul Specific Ford 913B 5W-30,
Igol Process F913 5W-30,
StatOil LazerWay F 5W-30,
Mol Dynamic Star F 5W-30,
Ford Formula E vagy újabban F 5W-30.

Van miből választani, érdekesebb kérdés, hogy érdemes e sokat variálni. A Ford olajat a BP csoport gyártja (aminek tagja vagy ha jobban tetszik tulajdona a Castrol). A "gyári" olaj olcsó és szerintem senki nem panaszkodhat rá. Ha nagyon jót akarsz az autódnak inkább cseréld 10 ezrenként a gyári olajat jó minőségű szűrővel együtt..

5 liter Ford Formula F       7900 Ft          www.nagyauto.hu                     

De bármelyik internetes olajboltban megtalálod változó áron. Ha jól emlékszem itt a fórumon is árul valaki egész jó áron.  ;)

Offline hkori

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 26
  • Segített?: +1/-0
Re: Olaj TDCI-be
« Reply #32 on: 2010 May 10, 09:55:30 am »
Sziasztok!

Tdci-ben esedékes olajcsere előtt ki szeretném tisztítani a motor belterét
(Pro-tec Flush http://www.pro-tec.hu/ef.htm#termek) motorbeltér tísztítóval.

115e Km -nél indokolt-e alkalmazni motorolaj adalékot?
(Pro-tec Nano -ra gondoltam http://www.pro-tec.hu/nano_motorvedo.htm#termek)

A kezelési útmutatóban azt írja, hogy SOHA ne használjunk semmilyen adalékot!!!

Akinek van ezzel kapcsolatban gyakorlati tapasztalata Kérem osztja meg velem!

Előre is köszi!
« Last Edit: 2010 May 10, 09:57:58 am by hkori »

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Olaj TDCI-be
« Reply #33 on: 2010 May 10, 11:38:09 am »
én már jópárszor kifejtettem a fórumon felejtsen el mindenki minden ilyen sz*r adalékot, csak nagyobb kárt csinál hosszútávon. ha igazán ki akarja valaki takarítani a mocit belülről az kapja szét és úgy, de 115e km után, ha rendesen volt cserélve az olaj, és nem lett egy turbós hajtás után azonnal leállítva, nem szabad hogy mocskosul dzsuvás legyen, hogy szükséges legyen megbontani a motort...
az adalékokat meg felejtsük el végre.

Offline Jani

  • Újonc
  • *
  • Posts: 10
  • Segített?: +1/-0
    • http://www.szaszajani.fw.hu
Re:Olaj TDCI-be
« Reply #34 on: 2011 February 19, 21:25:39 pm »
Gyárilag 5W30 olaj javasolt. Mi a különbség az ACEA A1/B1 és az A3/B3 minőség között? Az autó 2002-es.
Boltban azt mondták, az A3/B3 már a legjobb autókhoz is jó, a füzet szerint A/B1 esetleg A2/B2 kell.

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re:Olaj TDCI-be
« Reply #35 on: 2011 February 20, 11:00:41 am »
A boltban ezekszerint olyan emberek dolgoznak akiknek fingjuk nincs az olajokról..  :(

Az A3 olajok HTHS értéke 3,5 vagy nagyobb, míg az A1-é 3,5-nél kisebb. (HTHS: viszkozitás 150 fokon, nagy terhelés mellett) Az A2 elavult szabvány már nem használják.
Tulajdonképpen nagy terhelésű tengelycsapágyakat szimulálnak a HTHS teszttel. Gyakorlati jelentősége, hogy az A1 (és az A5) olajok üzemanyagtakarékos olajok amit csak azon motorokba ajánlott tölteni ahol ezt a gyártó előírja, mivel ahol A3 az előírás ott az A1/A5 fokozott csapágykopást okozhat.

A Te motorodba Ford WSS-M2C-913b vagy 913c jóváhagyású olaj kell (ezek egyébként 5W30-as A1 vagy A5 olajok).
Válassz ilyet és ne hagyd, hogy megdumáljon a boltos..

Amúgy általánosságban elmondható, hogy a modernebb, pontosabban illesztett motoroknak jó az A1 ill. A5. Tehát a boltos tök sötét az olajokhoz.  :P

Offline Jani

  • Újonc
  • *
  • Posts: 10
  • Segített?: +1/-0
    • http://www.szaszajani.fw.hu
Re:Olaj TDCI-be
« Reply #36 on: 2011 February 20, 16:12:52 pm »
Köszi a részletes választ!

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re:Olaj TDCI-be
« Reply #37 on: 2011 February 20, 17:10:00 pm »
Semmiség..  ;)
Csak ragaszkodj a gyári jóváhagyású olajhoz, és a gyári vagy legalább gyári minőségű szűrőkhöz és nem lesz gond..  :hello2:

losika1981

  • Guest
Re:Olaj TDCI-be
« Reply #38 on: 2011 March 16, 21:55:15 pm »
Üdv mindenkinek!

Még új vagyok a fórumon. Littleb-hez lenne egy kérdésem, mert látom olajban profi. Van egy 2007-es 1.4 TDCI-m, új korától nálam van. Én az ajánlott 5 ezer kmnél már cseréltem olajat, és évente ezt max 15 ezer km futás után mindig cseréltem. Legutoljára 52 ezer km-nél volt csere, és most 65 ezernél aktuális. Az első két csere során a Mobil FE 5W30 ment bele, majd 40 ezer km nél egy Fuchs 5w30-al kényeztettem (jó drága :)) majd most utoljára nem biztos, hogy okos dolgot tettem, de kérdezlek, hogy mennyire tettem nagy bajt. A Valvoline Durablend Diesel 5W 40 et tettem a kicsikébe, amelynek az alábbiak a jóváhagyásai:
    * API CF
    * ACEA B3-98
    * Volkswagen 500.00, 505.00 (1/97)
    * Volkswagen 505.01
    * Ford M2C917
    * DaimlerChrysler 229.1

Ezek között ugyan ott van a ford, de nem a TDCI motorja. Szóval mekkora ostobaságot követtem el, illetve milyen következményei lehetnek. A jó minőségű olajszűrő az mit jelent, az Armafiltes vagy a Cromaxnál lévő utángyártott az ajánlott kategória? Kb. 2 ezerrel olcsóbb, mint a gyári. Ja megjegyzésként a gázolajszűrőt 40 ezernél lecseréltem, természetesen gyárira, gondolom ezzel jót teszek, ha kb. az előírt 60 ezer km, helyett 40 ezrenként lecserélem. Remélem nem leszek sok, meg lehet nem is ide kellene feltenni a kérdést, de látom itt guruk vannak, szóval a turbó melletti gumicsövön egy enyhe olajpára az természetes ? Illetve ez produkálhatja, hogy 10-15 ezer kmenként kb. 5-7 dl olajat megeszik, vagy ez már természetes?

Kösz előre is a választ.

ÜDv
losika

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re:Olaj TDCI-be
« Reply #39 on: 2011 March 17, 17:14:22 pm »
Szia!

Azért a profitól messze vagyok, de igyekszem..  ;D

Ne aggódj, bár a Durablend 5W40-nek valóban nincs az autódhoz gyári jóváhagyása (csak a Galaxyban előforduló VW eredetű 1.9 pdtdi-hez) 1 csereperiódus alatt nem okozhatott semmi problémát (lehet hoszabb távon sem csinálna bajt, de azért maradjunk a gyári ajánlásnál).

Jó minőségű olajszűrő nekem a Mahle (gyári is az), Knecht, MANN Filter, Purflux, BOSCH. Armafilt és társai nálam nem rúgnak labdába, azt a plusz 2000 Ft-ot én rászánom az autómra.

Az olajpára a turbo előtt vagy a turbo utáni csövön van? Amúgy mindkét helyen lehet elfogadható vagy olyan ami javítást indokol. Ha jól emlékszem van erről egy topic, képekkel, kérdésekkel, válaszokkal.

Az olajfogyasztásod szerintem OK, az enyém is megevett ennyit. Ne aggódj..  ;)

A gázolajszűrő gyakoribb cseréje (szintén csak gyári minőségűre) biztos jót tesz a gépednek, lelke mélyén nagyon hálás érte.  :headbang:

Szerk.: Az említett topic az olajpáráról: http://fiestaklub.hu/forum/index.php?topic=745.0
« Last Edit: 2011 March 17, 17:16:53 pm by Littleb »

losika1981

  • Guest
Re:Olaj TDCI-be
« Reply #40 on: 2011 March 17, 20:06:52 pm »
Köszönöm a választ!

Akkor tulajdonképpen a gyári ford olaj, amely jó pár ezerrel olcsóbb nyugodt szívvel beletehetem, nem rosszabb minőségű mint a castrol, valvoline, stb. Itt már inkább a márkahűség és a pénztárca diktál gondolom, nem lesz gondolom egyiktől se halkabb vagy hosszabb élettartamú, mármint az ajánlottak közül.

Ok a cromax oldalán megnéztem az olajszűrőket, ott az armafilten kívül van még egy minőségi német utángyártott olajszűrő feltüntetve, az se ajánlatos ? Bár tényleg 2 ezer forint nem számottevő éves szinten arra az egy alkalomra, de egyébként miért rosszabb egy utángyártott olajszűrő? A légszűrőről is ez a véleményed? Inkább a gyári 4-5 ezerért, vagy a német utángyártott 2 ezer körül nyugodt szívvel mehet bele. A gázolajszűrő az nem kérdés,. hogy gyári.

Üdv

losika1981

  • Guest
Re:Olaj TDCI-be
« Reply #41 on: 2011 March 17, 20:09:25 pm »
Ha a motor előtt állok, a turbó jobb oldalából kijövő vastag csőven van az olajpára.

Offline Littleb

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +11/-2
Re:Olaj TDCI-be
« Reply #42 on: 2011 March 18, 07:55:52 am »
Jól látod, ez csupán pénztárca és hit kérdése, de a gyári Ford olaj is tökéletes (egyébként BP (Castrol) gyártja rajta van a dobozon) de választhatod bármelyik nagyobb márkát nem fogsz csalódni.

Nem az utángyártott olajszűrő rosszabb hanem az olcsó, gyenge minőségű utángyártott. Silány minőségű visszacsapó szelep, ettől hidegindításnál nagyobb kopás, később épül fel az olajnyomás, megkerülőszelep szintén nem jó ha nem megfelelően működik. Ezek ránk nem vonatkoznak mert betétes szűrőnk van, de a szűrőpapír minősége, a ragasztás minősége mind fontos szempont (nekem). Ez vonatkozik a légszűrőre is, de akár fékbetétre, tárcsára, lengéscsillapítóra stb. Nyilván az 1000 Ft-os szűrőtől sem fog szétesni 20.000km után, de ha a legjobbat szeretnéd neki minőségi szűrőket használsz (pl. amiket már felsoroltam).

Offline harciger

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 249
  • Segített?: +0/-127
Re:Olaj TDCI-be
« Reply #43 on: 2011 March 19, 17:29:27 pm »
Sziasztok.

Biztos hallottatok már erről a termékről is. Én ezt használom,.
http://metabond.ewk.hu/olajok
Ha adnak fogadd el. Ha Ăźtnek add vissza!

Offline tibz

  • Újonc
  • *
  • Posts: 10
  • Segített?: +0/-0
Re:Olaj TDCI-be
« Reply #44 on: 2011 March 23, 14:49:15 pm »
Az első három évben a szalon öntött bele valami szutykot. A fogyasztás mindig 6l/100km körül volt. Én a Castrol Magneticet használom. Tavaly 9000.- volt az 5literes. Azóta öntök bele Metabond goldot. Igy a fogyasztás átlagban 4,5l/100km. Volt már Veszprém-Szolnok "falujárat" 3,8l/100km-rel. Viszont autópályán 5 fölött van. Mindig kivárom a 20000km-t.