Helló Mindenki! Van egy 2004-es évjáratú 1.4TDCi Fiestánk. 6 éve a tulajdonunk. Azóta van ez a visszatérő... hát problémának már nem nevezném, legyen inkább jelenség.
A dolog úgy írható le, mikor ezt a EAC FAIL hibakódot dobja, a motor erőtlenné válik és nem pörög 2000 fölé. Általában akkor jön elő, ha hosszú országúti kocsikázás után kicsit hosszabban meg kell állni – mondjuk egy vasúti átjáróban –, vagy ha városon belül elmegyek valahova, nem állítom le mert csak beugrok valamiért (régi dízelesként így tanultam), aztán mennék tovább. Főleg nyáron. A kézikönyv azt írja: HA ISTENT ISMERSZ, AZONNAL SZERVIZBE VISZED!!! Először meg is ijedtem rendesen, azonnal vittem is a szervizbe, és rettegtem, hogy ki kell-e kukáznom a drága pénzen megvett, hőn áhított járgányt! De nem kellett.
Rádugták a számítógépet, mondták, hogy kontakt hiba, meg övfeszítő, meg biztosítéktábla, meg...a többire nem emlékszem, mert rég volt.
A hibákat kiütötték, kontaktokat besprézték, teszt lefuttatták, minden OK, pénzt elkérték, mehetek. Még vagy kétszer visszavittem kb. egy éven belül, eljárási metódus ugyanez volt. Azóta lexarom!
Időközben rájöttem, hogy ha előjön, nyomok egy-két enyhe gázfröccsöt, a motor túlpörög 2000-en, hiba eltűnik, a motorba visszatér az ERŐ!
Azóta megtettem vagy 50000 km-t így. És megjártam Dalmáciát is! Ott mondjuk vicces volt, mikor emelkedőn állva a lámpánál nem húzott!
De kuplung kinyom, két rúgás a gázon, és csikorgott a kerék!
Csak érdekelne, hogy az általam leírt megoldás helyett van-e egy mérnökibb. Találkozott már valaki ezzel? Megoldás volt rá? Köszi minden hozzászólást előre is!