Author Topic: 1.4 TDCI porlasztó réztömítés  (Read 22459 times)

Offline Ödön1115

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +8/-0
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #15 on: 2015 February 06, 16:47:07 pm »
Sziasztok!

  Ennek is eljött az ideje 252 ezernél. Hidegen sziszegő hang, furcs aszag az utastérben. Én csak kettőt cseréltem 3, 4 es hengerekét.

  Ami kell hozzá:
    
    -Dugókulcs készlet
    -Torx kulcs készlez
    -Csavarhúzó, fogó, féktisztitó

 Gyári utasítás szerint cserélni kell a nyomócsöveket minden megbontáskor.

 Első lépésként le kell bontani a légszűrőházat,.
 Turbó és szelepfedél közötti rezonátort és csövét leszedni. egy 6 os csavar fogja a turbóra egy torx a szelepfedélre és a bilincs.
 A gázolajszűrőt leszerelnia szelepfedélről.  3csavar fogja egy torx egy hatos csavar és egy hatos csavar ami be van süllyesztve a szűrő tartójába. Én nem csatlakoztattam le egy csövet sem, ilyenkor óvatosan kell mozgatni nehogy valamelyik műanyagcső eltörjön.
Én lehúztam a vezértengely jeladóról, gázolajhőmérőről a csatlakozót. Természetesen a porlasztókról is.
A vezérműszíj felső borítását is le kell venni 5-6 7 es fejű csavar fogja oldalról. Előtte a kiegyenlítőtartály csavarját célszerű kivenni. Mert azt mozgatva könnyebb hozzáférni a csavarokhoz.
 A szelepfedél hátuljára csatlakozik az EGR csöve 2 torx csavar fogja.
 Én lehúztam a vezértengely jeladóról, gázolajhőmérőről a csatlakozót. Természetesen a porlasztókról is.
 A szelepfedelet hátulról fogja 2 hatos 10 es fejű  és felülről 8 as fejű 6 os csavarok. Még ki kell akasztani a gázolaj hőmérőt. és le kell húzni a résolajcső hosszú csövét. Ha mindez megvan ovatosan fel kell húzni és a csövek, vezetékek alól óvatosan kivenni. Nem egyszerű dolog de nem lehetetlen.
 
A porlasztót kivétele:
  - Nagynyomású csövet le kell kötni, 14 es kulcs,
  - A résolajcsövet én lehútzam nem vettem ki a műanyag csatlakozót
  - A leszórítót 13-as  fejű 8-as csavar fogja

Nekem nem jött ki kézzel a porlasztó egy 25 ös kulcsal fogtam a porlasztóra és mozgattam óvatosan balra-jobbra és húztam felfelé. Ha nem jön ki a réz alátét vagy speckó szerszámmal vagy egy nagy méretű facsavarral ki lehet venni, én az utóbbit választottam. Ha mindez megvan ki kell pucolni a helyét és letakarítani a porlasztót.

Visszarakás már nagyon egyszerű, fordítva mint ki. Porlasztót be lehet kenni speckó zsírral. A Leszorító csavarját 30 Nm-rel kell meghúzni, a magasnyomású cvsövet 2 lépésben 17 és 22 Nm-rel. A szelepfedél tömítés nem cseréltem mert enm volt megkeményedve a gumi, nem kell megkenni pasztával, de  a 4 gumigyűrűt ami a szívócsonkba megy célszerű olajozni ( könnyebben vissza lehet rakni.

Remélem nem felejtettem el semmit, ha kérdésetek van irjatok.
Üdv.
Köszi a hasznos leírást! Simán neki mernék állni ez alapján!
THX!  ;)
'03 Fiesta Mk6 1.3  8V 
'95 Mondeo Mk1 1.6 16V 
'03 Focus Mk1 1.8 TDCi
( '88 Fiesta Mk2 1.6 D )

"Örülj neki fiam, neked már nem lesz kis Polskid...."

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #16 on: 2015 February 07, 15:36:08 pm »
Örülök, hogy érthetőnek találod. Remélem tudok segiteni.
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #17 on: 2015 February 07, 16:58:30 pm »
Mióta kicseréltem a tömítést sokkal jobb hangja van, talán ereje is. Es jobban is indul. :) ;D
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh


Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #19 on: 2015 February 18, 19:40:04 pm »
csináltam pár képet a szívósorról és az egr csőről. Igencsak koszos.

Szép! És ledugóztad az EGR-t a takarítás után?
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #20 on: 2015 February 18, 20:03:32 pm »
Kíváncsi lennék mennyi rakódott le a szelepekre. Dugozassal nem foglalkoztam. Ez 250 ezer km kosza. Ha kevesebb km lenne benne biztos megtenném.
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #21 on: 2015 February 18, 23:12:07 pm »
Kíváncsi lennék mennyi rakódott le a szelepekre. Dugozassal nem foglalkoztam. Ez 250 ezer km kosza. Ha kevesebb km lenne benne biztos megtenném.
Képzeld mennyi mocskot okádhatott még a blokkba, amit nem tudsz kipucolni!
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #22 on: 2015 February 19, 09:19:36 am »
Szerintem a blokkba ami bejut elég. Azzal van a baj ami le rakódik a szívócsőben a szelepeken.
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #23 on: 2015 February 19, 11:18:01 am »
Szerintem a blokkba ami bejut elég. Azzal van a baj ami le rakódik a szívócsőben a szelepeken.
Szerintem csak részben. Jót biztos nem tesz neki. Egyébként meg az is gond ami a szívósorban és az EGR-ben rakódik le.
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #24 on: 2015 February 19, 13:05:18 pm »
Ha majd egyszer a hengerelt le kell venni és minden tiszta lesz biztos ledugozom.
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #25 on: 2015 February 19, 21:30:08 pm »
Ha majd egyszer a hengerelt le kell venni és minden tiszta lesz biztos ledugozom.
Sose kelljen!  ;) :wave:
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #26 on: 2015 February 19, 23:04:04 pm »
Hengerfejet akartam irni. Ne kelljen az biztos.
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh