Sziasztok! Ennek is eljött az ideje 252 ezernél. Hidegen sziszegő hang, furcs aszag az utastérben. Én csak kettőt cseréltem 3, 4 es hengerekét. Ami kell hozzá: -Dugókulcs készlet -Torx kulcs készlez -Csavarhúzó, fogó, féktisztitó Gyári utasítás szerint cserélni kell a nyomócsöveket minden megbontáskor. Első lépésként le kell bontani a légszűrőházat,. Turbó és szelepfedél közötti rezonátort és csövét leszedni. egy 6 os csavar fogja a turbóra egy torx a szelepfedélre és a bilincs. A gázolajszűrőt leszerelnia szelepfedélről. 3csavar fogja egy torx egy hatos csavar és egy hatos csavar ami be van süllyesztve a szűrő tartójába. Én nem csatlakoztattam le egy csövet sem, ilyenkor óvatosan kell mozgatni nehogy valamelyik műanyagcső eltörjön.Én lehúztam a vezértengely jeladóról, gázolajhőmérőről a csatlakozót. Természetesen a porlasztókról is. A vezérműszíj felső borítását is le kell venni 5-6 7 es fejű csavar fogja oldalról. Előtte a kiegyenlítőtartály csavarját célszerű kivenni. Mert azt mozgatva könnyebb hozzáférni a csavarokhoz. A szelepfedél hátuljára csatlakozik az EGR csöve 2 torx csavar fogja. Én lehúztam a vezértengely jeladóról, gázolajhőmérőről a csatlakozót. Természetesen a porlasztókról is. A szelepfedelet hátulról fogja 2 hatos 10 es fejű és felülről 8 as fejű 6 os csavarok. Még ki kell akasztani a gázolaj hőmérőt. és le kell húzni a résolajcső hosszú csövét. Ha mindez megvan ovatosan fel kell húzni és a csövek, vezetékek alól óvatosan kivenni. Nem egyszerű dolog de nem lehetetlen. A porlasztót kivétele: - Nagynyomású csövet le kell kötni, 14 es kulcs, - A résolajcsövet én lehútzam nem vettem ki a műanyag csatlakozót - A leszórítót 13-as fejű 8-as csavar fogjaNekem nem jött ki kézzel a porlasztó egy 25 ös kulcsal fogtam a porlasztóra és mozgattam óvatosan balra-jobbra és húztam felfelé. Ha nem jön ki a réz alátét vagy speckó szerszámmal vagy egy nagy méretű facsavarral ki lehet venni, én az utóbbit választottam. Ha mindez megvan ki kell pucolni a helyét és letakarítani a porlasztót. Visszarakás már nagyon egyszerű, fordítva mint ki. Porlasztót be lehet kenni speckó zsírral. A Leszorító csavarját 30 Nm-rel kell meghúzni, a magasnyomású cvsövet 2 lépésben 17 és 22 Nm-rel. A szelepfedél tömítés nem cseréltem mert enm volt megkeményedve a gumi, nem kell megkenni pasztával, de a 4 gumigyűrűt ami a szívócsonkba megy célszerű olajozni ( könnyebben vissza lehet rakni.Remélem nem felejtettem el semmit, ha kérdésetek van irjatok.
csináltam pár képet a szívósorról és az egr csőről. Igencsak koszos.
Kíváncsi lennék mennyi rakódott le a szelepekre. Dugozassal nem foglalkoztam. Ez 250 ezer km kosza. Ha kevesebb km lenne benne biztos megtenném.
Szerintem a blokkba ami bejut elég. Azzal van a baj ami le rakódik a szívócsőben a szelepeken.
Ha majd egyszer a hengerelt le kell venni és minden tiszta lesz biztos ledugozom.