Author Topic: 1.4 TDCI porlasztó réztömítés  (Read 22458 times)

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« on: 2015 February 02, 20:30:05 pm »
Sziasztok!

  Ennek is eljött az ideje 252 ezernél. Hidegen sziszegő hang, furcs aszag az utastérben. Én csak kettőt cseréltem 3, 4 es hengerekét.

  Ami kell hozzá:
    
    -Dugókulcs készlet
    -Torx kulcs készlez
    -Csavarhúzó, fogó, féktisztitó

 Gyári utasítás szerint cserélni kell a nyomócsöveket minden megbontáskor.

 Első lépésként le kell bontani a légszűrőházat,.
 Turbó és szelepfedél közötti rezonátort és csövét leszedni. egy 6 os csavar fogja a turbóra egy torx a szelepfedélre és a bilincs.
 A gázolajszűrőt leszerelnia szelepfedélről.  3csavar fogja egy torx egy hatos csavar és egy hatos csavar ami be van süllyesztve a szűrő tartójába. Én nem csatlakoztattam le egy csövet sem, ilyenkor óvatosan kell mozgatni nehogy valamelyik műanyagcső eltörjön.
Én lehúztam a vezértengely jeladóról, gázolajhőmérőről a csatlakozót. Természetesen a porlasztókról is.
A vezérműszíj felső borítását is le kell venni 5-6 7 es fejű csavar fogja oldalról. Előtte a kiegyenlítőtartály csavarját célszerű kivenni. Mert azt mozgatva könnyebb hozzáférni a csavarokhoz.
 A szelepfedél hátuljára csatlakozik az EGR csöve 2 torx csavar fogja.
 Én lehúztam a vezértengely jeladóról, gázolajhőmérőről a csatlakozót. Természetesen a porlasztókról is.
 A szelepfedelet hátulról fogja 2 hatos 10 es fejű  és felülről 8 as fejű 6 os csavarok. Még ki kell akasztani a gázolaj hőmérőt. és le kell húzni a résolajcső hosszú csövét. Ha mindez megvan ovatosan fel kell húzni és a csövek, vezetékek alól óvatosan kivenni. Nem egyszerű dolog de nem lehetetlen.
 
A porlasztót kivétele:
  - Nagynyomású csövet le kell kötni, 14 es kulcs,
  - A résolajcsövet én lehútzam nem vettem ki a műanyag csatlakozót
  - A leszórítót 13-as  fejű 8-as csavar fogja

Nekem nem jött ki kézzel a porlasztó egy 25 ös kulcsal fogtam a porlasztóra és mozgattam óvatosan balra-jobbra és húztam felfelé. Ha nem jön ki a réz alátét vagy speckó szerszámmal vagy egy nagy méretű facsavarral ki lehet venni, én az utóbbit választottam. Ha mindez megvan ki kell pucolni a helyét és letakarítani a porlasztót.

Visszarakás már nagyon egyszerű, fordítva mint ki. Porlasztót be lehet kenni speckó zsírral. A Leszorító csavarját 30 Nm-rel kell meghúzni, a magasnyomású cvsövet 2 lépésben 17 és 22 Nm-rel. A szelepfedél tömítés nem cseréltem mert enm volt megkeményedve a gumi, nem kell megkenni pasztával, de  a 4 gumigyűrűt ami a szívócsonkba megy célszerű olajozni ( könnyebben vissza lehet rakni.

Remélem nem felejtettem el semmit, ha kérdésetek van irjatok.
« Last Edit: 2015 February 03, 02:39:31 am by Tamás »
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCI porlasztó rézömítés
« Reply #1 on: 2015 February 02, 21:34:45 pm »
Réztömítés  ;)
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #2 on: 2015 February 03, 02:40:00 am »
Ezt elnéztem.
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #3 on: 2015 February 03, 04:56:52 am »
Tűzkarika
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #4 on: 2015 February 03, 09:13:44 am »
Direkt nem irtam tűzkarikát, mert egy régebbi témánál kisebb vita volt róla. Rézalatétet kellett volna írnom.
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #5 on: 2015 February 03, 13:07:16 pm »
nem vitatkozásból írtam,de szakszervizben is tűzkarikának mondják barimék
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #6 on: 2015 February 03, 13:27:42 pm »
En sem vitatkozni akarok.
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline Gyikusz

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 314
  • Segített?: +16/-0
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #7 on: 2015 February 03, 21:49:12 pm »
egy értelmes szervizben porlasztócsúcs tömítésnek hívják ami egy rézalátét és nem tüzkarika ugyan is a tűzkarika teljesen más.

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #8 on: 2015 February 04, 08:11:15 am »
Mindenki tudja miről van szó. Mindegy hogy hívjuk. Amugy regi tipusoknak volt egy lemez is a mit tuzkarikanak hivtak es egy rez is.
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #9 on: 2015 February 04, 08:11:36 am »
akkor én értelmetlen szervizbe járok ;) viszont a szerelők nagyon ott vannak a szeren.örülök hogy te meg értelmes szervizben dolgozol.
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline Gyikusz

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 314
  • Segített?: +16/-0
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #10 on: 2015 February 04, 09:17:26 am »
Király vagy!!! Ne haragudj hogy kritizáltalak.

Offline Pityke

  • A mester
  • *****
  • Posts: 839
  • Segített?: +31/-13
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #11 on: 2015 February 04, 09:30:11 am »
hogyan lennék én senki sem vagyok.ti ott fent a nagyfaluban na ti királyoknak képzelitek magatokat.a vidéki hülyegyerek meg le van nézve.
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #12 on: 2015 February 04, 10:06:21 am »
Minek ez a szócsata?! Mindenki csak segíteni akar a véleményével/tapasztalataival/tudásával.
Nem kell ez a vidéki BP-i ellentét, amúgy is mesterséges. Én szívesen laknék pl az Őrségben, de egyenlőre nincsen rá lehetőségem.
Tiszteljétek egymást légyszíves!  :notworthy: :wave:
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Gyikusz

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 314
  • Segített?: +16/-0
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #13 on: 2015 February 06, 10:27:02 am »
remélem feltüntr ez a mondat részemről

"Ne haragudj hogy kritizáltalak."

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCI porlasztó réztömítés
« Reply #14 on: 2015 February 06, 14:58:22 pm »
remélem feltüntr ez a mondat részemről

"Ne haragudj hogy kritizáltalak."
Nem tudom kinek írtad, mert az nem derült ki.
Smiley hiányában cinikusnak tűnt a hozzászólásod.  ;)
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4