Üdv ! Új vagyok még ezen a fórumon, és a fiesta-ban is, eddig egy benzines focus-sal jártam . Olyat tapasztalok, ami szerintem nem normális dolog ! A következőt tapasztalom : ha lassan akarok menni, ( pl: kanyarodás szűk utcába , ne adj isten emelkedőn )alapjárat környékén képes a motor bedadogni, mintha le akarna fulladni. Ilyet még a benzines autóm sem csinált, egy dízeltől főleg nem ezt várnám... Ha forgatom a motort akkor szépen megy, de kis fordulaton egyszerűen be akar fulladni. Ha akkor engedem a kuplungot, még rosszabb a helyzet, 1000 -es ford . környékén is így viselkedik. Most vettem az autót, és oktatásra akarom használni, pont ezért választottam dízel motort ! Érdekes módon 1-esben nem tapasztalom, simán el lehet vele indulni alapjáraton . Sőt időnként kettesben is ha nagyon lelassul , akkor magától rátart az alapjáratra és elkezd gyorsulni . Szerintem így kellene működnie mindig !
Kipróbáltam egy eggyel ezelőtti szériát ( buborék lámpást, állítólag ugyanez a motor van abban is ) ismerős által, és az is ugyanígy viselkedett !!! Ö azt mondta hogy forgatni kell.... Azért ezt nehezen tudom elfogadni !
Mivel nem vagyok biztos benne hogy a motor rosszalkodik, kérdezném hogy lehet-e lendkerék, kuplung, vagy tartóbak hiba ? Egyáltalán milyen ( kettőstömegű ) lendkerék van ebben a motorban ?
Tapasztalatok ?
Hali !
Közben eltelt 4 év, mentem vele szűk 100000 km-t, a hiba még mindig fennáll , igaz nem mindig egyformán. Amit még megtapasztaltam hogy minden fokozatban és nagyobb fordulaton is elő lehet idézni a jelenséget. Gyakorlatilag ha visszaengedem a gázpedált - fordulatszámtól is függetlenül - a gázra lépéskor kis késéssel megugrik ( vagy lehet hogy betorpan ? ezt nem tudom megállapítani ) a motor. Tehát nem csak kis fordulaton ! Viszont ha hajszállal " aláfestek " a gázzal akkor nem csinálja sem kis, sem nagyobb gázadásra sem, terheléstől függetlenül. A durva hogy minél finomabban kezelem a gázt, annál rosszabb a helyzet. Gondoltunk gázpedálra, de bemérve nincs hiba a potméteren. Természetesen a hosszabb állás utáni nehéz indulás is megvan még, akár nyáron is előfordul hogy hosszan teker amikorra beindul, télen még rosszabb a helyzet.
Eddigi tapasztalatok:
váltótartó bak cserélve - semmi változás
akku csere ( napi első indítás miatt ) - semmi változás
üzemanyag szűrő csere ( 2-szer ) - semmi
diagnosztika - menet közben nézve a nyomásértékek , porlasztók, egyéb paraméterek jók, viszont torpanáskor látszik hogy a motor " beesik "
EGR szelep kitakarítva - koszos volt de nem hozott eredményt. Ugyanígy a folytószelepház takarítása sem.
Izzítás javítva - izzító gyertyák cseréje , de ugyanúgy nehézkesen indul
Ettől eltekintve megy mint a golyó ( az 1.4-hez képest ), jól fogyaszt, alapjáraton is elindul ( akár meredek emelkedőn is ) , jól fogyaszt, nem füstöl . És nem javult, nem romlott annyi oktatott km-en, tehát nem a kopásból eredő hiba.
A szerelőm most szoftver-frissítést javasolt - gondolom már tele a hócipője , nincs jobb ötlete. ( érdekes hogy a dízel-szervízes gyerek is említette, aki a diagot nézte ) Erről van valakinek infója ? Vagy bármi más tapasztalata, mert látom hogy az előző szériánál is volt sok ilyen probléma ?
Ez jó hosszú lett, bármilyen tapasztalatot szívesen fogadok.